Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Vespa je drahá, ale při pohledu na precizně zpracovaný přístrojový panel nebo hlubokou metalízu víte, za co platíte
Museli jsme si zvyknout na přepínač blinkrů, zpočátku jsme párkrát omylem přepnuli světla. A zase skvělé zpracování…
Vespa Sprint 125 Racing Sixties
Vespa Sprint 125 Racing Sixties
38 Fotogalerie

Test legendárního skútru Vespa Sprint 125 Racing Sixties: Zlatá šedesátá

Vespa Sprint 125 představuje stylový sportovní skútr pro hbité kličkování přeplněným městem. V limitované edici Racing Sixties je to nepřehlédnutelný účastník provozu.

S Vespou Sprint jako byste si do garáže zaparkovali kus staré dobré Itálie. Představila se už v roce 2014 jako nástupce modelu LX S a na první pohled bylo jasné, že se nemůže jmenovat jinak než Sprint. Tento legendární skútr z poloviny šedesátých let moderního nástupce inspiroval hlavně designem přední části s hranatým světlometem a krátkým kšiltem.

Retrospektivně laděné vespy všeobecně moc nestárnou a pro novodobý sprint to platí stoprocentně. Baculaté boky, „kravata“ na přední kapotě ani krásná litá kola se prostě neokoukají. U designu jsme se zasekli záměrně, protože u testovaného stroje hraje zásadní roli. Zatímco po technické stránce se toho pro rok 2020 moc neudálo, z estetického hlediska stojí za zmínku testovaná speciální edice Racing Sixties, inspirovaná sportovním duchem a současně elegancí klasických motorek šedesátých let a jejich gentlemanských jezdců. Vespa namíchala dvě podoby nové limitky: bílou s červenými prvky a naši nádherně zelenou se žlutými doplňky. Italský skútr na nás rázem dýchá chladnou britskou atmosféru – vždyť jako bychom se dívali na starý závodní Jaguar v proslulém laku British Racing Green.

Vespa je drahá, nemá cenu si nic nalhávat. Už standardní Sprint za 125.900 Kč vás vedle hlavního proudu za sedmdesát až devadesát tisíc zaskočí. A za efektní edici Racing Sixties si ještě sedm tisíc připlatíte. Takže pokud nezabřednete do rozsáhlého katalogu příslušenství, odjedete z prodejny v lepším případě lehčí o 132.900 Kč.

Svět motorů č.33Svět motorů č.33 | Svět motorů

Za ně dostanete výstavní skútr, roztomilý, ale rozhodně ne holčičí, s luxusním zpracováním detailů, hlubokým lakem, fešáckými zlatými koly a černými prvky místo standardních chromovaných. Úžasně pohodlné nám připadalo sedlo, místa na nohy je dost i pro dlouhány, i když známe i prostornější stopětadvacítky. V době příchodu na trh byl sprint první vespou své kubatury s „velkými“, dvanáctipalcovými ráfky a byl za to veleben, jenže doba pokročila a dnes obouvá konkurence běžně 14 i 16 palců. Je tedy výrazně pohodlnější a stabilnější, vespa jim to zase nandá bezkonkurenční hravostí při kličkování městem. Skvěle padne do ruky a za chvíli se proplétáte ulicemi jak na koloběžce. Ale počítejte s tím, že ucítíte každou spáru, natož pak výmol, retardér nebo propadlý kanál.

Plusy

  • Atraktivní retro design
  • Svižný a úsporný motor

Minusy

  • Malá kola prozradí každou nerovnost

 

Vespa Sprint 125 Racing Sixties
Motorčtyřdobý jednoválec DOHC
Chlazenívzduchem
Zdvihový objem (cm3)124,5
Výkon (kW/min-1)7,9/7700
Točivý moment (Nm/min-1)10,4/6000
Převodovka, sekundárnípřevod CVT
Startováníelektrické
Brzda přední kotoučová200 mm s ABS
Brzda zadní bubnová140 mm
Pneumatiky P a Z110/70-12 a 120/70-12
Rozvor (mm)1340
Výška sedla (mm)790
Pohotovostní hmotnost (kg)115
Objem nádrže (l)8
Spotřeba (l/100 km)2,3
Základní cena (Kč)125 900
Cena Racing Sixties (Kč)132 900