Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Test legendárního skútru Vespa Sprint 125 Racing Sixties: Zlatá šedesátá

Jiří Baborský
Diskuze (1)

Vespa Sprint 125 představuje stylový sportovní skútr pro hbité kličkování přeplněným městem. V limitované edici Racing Sixties je to nepřehlédnutelný účastník provozu.

S Vespou Sprint jako byste si do garáže zaparkovali kus staré dobré Itálie. Představila se už v roce 2014 jako nástupce modelu LX S a na první pohled bylo jasné, že se nemůže jmenovat jinak než Sprint. Tento legendární skútr z poloviny šedesátých let moderního nástupce inspiroval hlavně designem přední části s hranatým světlometem a krátkým kšiltem.

Retrospektivně laděné vespy všeobecně moc nestárnou a pro novodobý sprint to platí stoprocentně. Baculaté boky, „kravata“ na přední kapotě ani krásná litá kola se prostě neokoukají. U designu jsme se zasekli záměrně, protože u testovaného stroje hraje zásadní roli. Zatímco po technické stránce se toho pro rok 2020 moc neudálo, z estetického hlediska stojí za zmínku testovaná speciální edice Racing Sixties, inspirovaná sportovním duchem a současně elegancí klasických motorek šedesátých let a jejich gentlemanských jezdců. Vespa namíchala dvě podoby nové limitky: bílou s červenými prvky a naši nádherně zelenou se žlutými doplňky. Italský skútr na nás rázem dýchá chladnou britskou atmosféru – vždyť jako bychom se dívali na starý závodní Jaguar v proslulém laku British Racing Green.

Vespa je drahá, nemá cenu si nic nalhávat. Už standardní Sprint za 125.900 Kč vás vedle hlavního proudu za sedmdesát až devadesát tisíc zaskočí. A za efektní edici Racing Sixties si ještě sedm tisíc připlatíte. Takže pokud nezabřednete do rozsáhlého katalogu příslušenství, odjedete z prodejny v lepším případě lehčí o 132.900 Kč.

Svět motorů č.33 Svět motorů č.33

Za ně dostanete výstavní skútr, roztomilý, ale rozhodně ne holčičí, s luxusním zpracováním detailů, hlubokým lakem, fešáckými zlatými koly a černými prvky místo standardních chromovaných. Úžasně pohodlné nám připadalo sedlo, místa na nohy je dost i pro dlouhány, i když známe i prostornější stopětadvacítky. V době příchodu na trh byl sprint první vespou své kubatury s „velkými“, dvanáctipalcovými ráfky a byl za to veleben, jenže doba pokročila a dnes obouvá konkurence běžně 14 i 16 palců. Je tedy výrazně pohodlnější a stabilnější, vespa jim to zase nandá bezkonkurenční hravostí při kličkování městem. Skvěle padne do ruky a za chvíli se proplétáte ulicemi jak na koloběžce. Ale počítejte s tím, že ucítíte každou spáru, natož pak výmol, retardér nebo propadlý kanál.

Plusy

  • Atraktivní retro design
  • Svižný a úsporný motor

Minusy

  • Malá kola prozradí každou nerovnost
Vespa Sprint 125 Racing Sixties
Motor čtyřdobý jednoválec DOHC
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 124,5
Výkon (kW/min-1) 7,9/7700
Točivý moment (Nm/min-1) 10,4/6000
Převodovka, sekundární převod CVT
Startování elektrické
Brzda přední kotoučová 200 mm s ABS
Brzda zadní bubnová 140 mm
Pneumatiky P a Z 110/70-12 a 120/70-12
Rozvor (mm) 1340
Výška sedla (mm) 790
Pohotovostní hmotnost (kg) 115
Objem nádrže (l) 8
Spotřeba (l/100 km) 2,3
Základní cena (Kč) 125 900
Cena Racing Sixties (Kč) 132 900
Jiří Baborský
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - SKAY
17. 8. 2020 06:56
Vosa
Pěkná vosa radost pohledět. :yes: