Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Víte, jak se od sebe liší jednotlivé verze Porsche 911? Tady je skvělý tahák popisující všechny!

David Bureš
Diskuze (6)
Carrera, GT2 nebo Turbo, jména jednotlivých verzí Porsche 911 jsou dobře známá, ne každý ale zná rozdíly mezi nimi. Ještě, že je tu tahák od samotné automobilky.

Porsche 911 je legendární sporťák, který zákazníky láká nejen na skvělé jízdní schopnosti, ale také na širokou nabídku verzí, díky níž si tu svou ideální najde opravdu každý. Dnes je takových variant hned 24, což některé zákazníky může zmást, z takové palety už se může těžce vybírat. Proto Porsche přichází s tímto tahákem, který rozdíly mezi jednotlivými deriváty vysvětlí.

Začněme základem, alias 911 Carrera. Auto pojmenované po slavném závodě napříč Amerikou je v současném provedení poháněno třílitrovým šestiválcem typu boxer o výkonu 272 kW. Vedle kupé lze pořídit i otevřený model 911 Carrera Cabriolet s elektricky ovládanou plátěnou střechou.

Na základech tohoto dua je postavena 911 Carrera 4, respektive 911 Carrera 4 Cabriolet. Motor o výkonu 272 kW zůstává, v tomto případě však pohání všechna čtyři kola. To se tak hodí zákazníkům hledajícím sporťák do každého počasí.

911 Carrera S je automobilkou označovaná za atleta. Má silnější šestiválec, o výkonu 309 kW, a nabízí více příplatkových prvků, třeba natáčení zadní nápravy. Opět přitom platí, že je k dispozici i otevřený model 911 Carrera S Cabriolet. Přídomek Carrera 4S pak značí zástavbu pohonu všech kol.

Naopak 911 Carrera T je puristou rodiny. Oživuje myšlenku někdejší 911 T z roku 1968, když nabízí nižší hmotnost, manuální převodovku s kratšími kvalty a pohon jen zadní nápravy přes samosvorný diferenciál. Jedná se tedy o verzi nabízející tu nejryzejší radost z řízení, z názvu pak vyplývá, že vychází ze základní Carrery, s níž sdílí agregát o výkonu 272 kW.

911 Carrera GTS je nejsportovnější variantou řady Carrera. Liší se odlišným vzhledem i širší základní výbavou, stále však chce být autem pro každý den. S výkonem 331 kW je i nejsilnější Carrerou, přičemž opět platí, že je k dispozici ve formě otevřeného modelu (911 Carrera GTS Cabriolet) a s pohonem všech kol (911 Carrera 4 GTS/911 Carrera 4 GTS Cabriolet).

Zatím hovoříme jen o kupé a kabrioletu, ve skutečnosti tu je ale ještě jedna karosářská verze 911, a tou je targa. Jedná se o jakýsi mezikrok mezi kupé a kabrioletem s hliníkovým obloukem za předními sedadly, který stahuje jen střešní panel nad hlavou řidiče a spolujezdce. Dnes je nabízen výhradně s pohonem všech kol, jednotlivé výkonové verze odpovídají výše zmíněným modelům. Tahle verze je nabízena ve formě 911 Targa 4, 911 Targa 4S a 911 Targa 4 GTS.

To už jsme u varianty Turbo, jejíž název z dnešního pohledu nemusí dávat smysl – většina verzí aktuální generace 911 má už přeplňovaný motor. Název odkazuje na první Turbo z roku 1974, první Porsche s přeplňovaným motorem, na nějž odkazuje i svým vzhledem. Poznávacím znakem 911 Turbo jsou rozšířené podběhy a ikonický zadní spoiler. V dnešní generaci pak najdeme v útrobách 3,8litrový šestiválec vyladěný na 397 kW. Komu by to pak nestačilo, je tu i 911 Turbo S posílené na 427 kW. Vedle kupé jsou pak obě varianty dostupné také ve formě kabrioletu.

Varianty s přídomkem GT pak odkazují na sepětí s motoristickým sportem a konkrétně větší zaměření na jízdu po závodních okruzích. Nabízeny už jsou jen ve formě uzavřené varianty.

911 GT3 automobilka charakterizuje jako závodně orientované silniční auto. Liší se čtyřlitrovým atmosférickým motorem o výkonu 368 kW (opravdu je tak slabší než verze Turbo) nebo vysokým spoilerem na zádi. Odvozené 911 GT3 RS je pak úzce zaměřeno na jízdu po závodním okruhu, ať už lehčí konstrukcí, aerodynamickými prvky nebo naladěním. Nechybí ani výkonnější motor s 383 kW, stejně jako u 911 GT3 jsou pak poháněna jen zadní kola.

Verze 911 GT2 RS je pak absolutním vrcholem nabídky tohoto modelu. Jedná se o nejvýkonnější a nejrychlejší variantu devětsetjedenáctky, která se oproti 911 GT3 RS liší především motorem. Místo vysokootáčkového atmosférického agregátu však vzadu pracuje dvakrát přeplňovaný šestiválec typu boxer o objemu 3,8 litru, který je naladěn na 515 kW.

Porsche 911 tak nabízí opravdu širokou nabídku variant, několik prvků ale zůstává u sériových aut vždy shodných. A tím jsou stále relativně kompaktní rozměry, charakteristická silueta karoserie nebo motor. Možná už není vzduchem chlazený jako kdysi a ve většině případů už není ani atmosférický, stále to však je vzadu uložený šestiválec typu boxer. Tak co, jakou variantu byste si vybrali vy? Dejte nám vědět do diskuze pod článkem.

David Bureš
Diskuze (6)
Avatar - speedfred
5. 11. 2018 11:51
Re: GT2 RS
Ja som si vyberal iba z ponuky od autora článku,mať v reálne toľko voľných peňazí tak sám neviem kde som skončil. 911 GT2/3 ale vypadajú fantasticky a čím viac ich vídavam tak som viac do nich. :-)
Avatar - iudex
5. 11. 2018 10:57
GTS
Tak za ideálnu 911ku považujem model GTS, ktorú BY som si vybral ja. Je to dynamicky ďalej ako základná Carrera aj Carrera S, je však stále denne použiteľným športiakom na rozdiel od GT3 a aj cenovo nie je tak ďaleko ako Turbo a aj jeho dizajn mi sedí najviac. Naopak ak by som chcel auto na okruhy, tak jasne GT3, resp. GT3 RS.
Svoje čaro má aj jednoduchšia odľahčená 911T, tam by som už ale zvažoval, či by porovnateľne výkonný, ale oveľa lacnejší a rýchlejší Cayman GTS nespravil lepšiu službu.
Avatar - iudex
5. 11. 2018 10:43
Re: GT2 RS
Osobne by som o GT2 RS neuvažoval, aj keď absolútne nespochybňujem jej neskutočné dynamické výkony, tak výkonom a cenou podľa mňa boxuje mimo svojej ligy, v lige najlepších superšportov typu McLaren. A tam už pre mňa taký McLaren má lepší image, je proste exkluzívnejším autom ako 911, aj keď možno dynamicky GT2 poráža 720S.
5. 11. 2018 10:22
Re: GT2 RS
Porsche 911 GT2 RS a 911 GT3 RS - Silesiaring - GARAZ.TV
[odkaz]
4. 11. 2018 19:23
Re: GT2 RS
za ty prachy by mělo:) ted se dívám, že je fakt rychlý >:D