Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vítězství zdravého rozumu: F1 zruší vývojové žetony

Michal Fokt Michal Fokt 4. 2. 2016 • 23:46
131
8
Zobrazit náhledy (131)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Formule 1 se možná zase stane vrcholem motorsportu - od příští sezony padnou omezení na vývoj pohonných hybridních systémů.

Současná formule 1 dělá možná radost příznivcům Mercedesu, ale to je tak všechno. Hybnou silou motorsportu vždy bylo, že v případě, kdy jeden výrobce shodou okolností předstihne ty ostatní, konkurence zabere a snaží se soupeře dotáhnout. Jenže F1 dnes dává jen omezené možnosti nápravy situace a to deformuje soutěžení.

Naštěstí si to ale FIA nechala od dodavatelů motorů vysvětlit. Ani sám Mercedes se navenek netváří, že by ho absence ostrého soutěžení těšila, natož pak Ferrari, o na obě nohy kulhajícím Renaultu a Hondě nemluvě. Ale podařilo se - od sezony 2017 už žádná omezení na vývoj nebudou a ukáže se tedy skutečná síla jednotlivých týmů.

Ale nebylo to zadarmo. FIA seznala, že pokud účastnící se automobilky hodlají rozjet "závod ve zbrojení", je to čistě jejich věc, realizovaná na vlastní náklady, které utrácí ve prospěch svých továrních týmů (ty mají všichni až na Hondu) a nesmí se tedy "hojit" na stájích, kterým motory dodávají. Zrušení žetonů bylo tedy vykoupeno dohodou o snížení cen pohonných systémů pro soukromé týmy. Spokojeny tedy nejspíš budou všechny strany.

A jedna malá změna se týká i nadcházející sezony 2016 - byl zrušen seznam oblastí, které mohou být upravovány jen do určitého termínu a následně musí zůstat beze změn po celý zbytek roku.

Související články

Témata
Avatar - skejpa
5. 2. 2016 10:23
Re: Konečne
Podobný rozpočet jako má Mercedes má i Ferrari a dřív měl Red Bull nebo McLaren (kdo ví jak to mají nyní). Navíc Mercedes nemá potřebu do toho teď pumpovat enormní částky a pojede si tu svou udržovací písničku a klasický vývoj. Ten kdo teď pumpuje je Ferrari a trochu Honda. Podle mě letos uvidíme ve výkonnosti velký skok u Ferrari a třeba budou snad konečně o první místo souboje Ferrari a Mercedesu. U zbytku je to otázka ale moc jim nevěřím. McLaren nebude mít dostatečně dobrej motor a je dost dobře možné, že Red Bull a Renault taky ne, ikdyž prosakují informace, že prý se taky dost zlepšují (jenže to i Mercedes...).

Každopádně je dobře že ten vývoj povolili protože takhle je alespoň teoretická možnost, že se někdo zázračně zlepší.
5. 2. 2016 09:31
Re: Konečne
Současný roční rozpočet Mercedesu je 350 milionů EUR, takže miliardu do vývoje asi nenacpou. Navíc F1 je tak zprzněná proto (Hybridy a snahy o úsporu paliva) protože automobilky sponzorující týmy chtějí svoje investovaný peníze nějakým způsobem zpátky, takže je dost dobře možný, že některý technologie vyvinutý pro motory F1 se nakonec uplatní v sériových autech a investice do F1 je vlastně částečně investice do vývoje.
Avatar - S8
4. 2. 2016 22:02
Bude to stačit?
Přijde mi to jako chladit kubík vařící vody jednou malou kostkou ledu na pokojovou teplotu. To co roky systematicky ničí se teď snaží jedním mikrokrůčkem napravit. Za mě je to na to říct - hmmm, dobrý, no, a co jako?
Avatar - speedfred
4. 2. 2016 16:45
Re: Konečne
Môžu,ale ma to význam ked ich nebude potom takmer nikto sledovať? Teraz majú svoju pozíciu "zabetónovanú" a ostatný su troska indisponovaný v ďalšom vývoji (aj ked si môžu za to sami)
4. 2. 2016 16:36
Re: Konečne
No nevím nevím. Na první pohled pěkná věc, ale co zabrání Mercedesu (jasně nejbohatšímu týmu v F1) vrazit do vývoje 1mld Euro? To si ostatní nemohou dovolit...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud