Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vláda počítá s okruhem pro autonomní vozy. Auta bez řidičů by mohla jezdit i po D8!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
Prvním krokem ke vzniku zvažovaného polygonu pro testování vozidel bez řidiče by měla být studie proveditelnosti, kterou chce ministerstvo dopravy zadat ke zpracování v polovině příštího roku

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče, autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo ve městech. Vláda dnes schválila koncepční materiál, z něhož to vyplývá, a který se zabývá rozvojem aut schopných se částečně, nebo zcela řídit samy. Uvedl to Úřad vlády. Před jednáním kabinetu dnes vláda podepsala memorandum se zástupci automobilového průmyslu, které má vývoj moderních technologií českým automobilkám usnadnit.

Prvním krokem ke vzniku zvažovaného polygonu pro testování vozidel bez řidiče by měla být studie proveditelnosti, kterou chce ministerstvo dopravy zadat ke zpracování v polovině příštího roku. Materiál by měl mimo jiné zmapovat evropský trh a odhadnout, jaký zájem by ze strany výrobců autonomních vozidel mohl o podobné zařízení v Česku být.

Kromě uzavřeného polygonu by se autonomní vozidla mohla zkoušet v běžném provozu. Podle ministerstva dopravy se nabízí možnost tyto vozy testovat na nově otevřené dálnici D8 mezi Ústím nad Labem a německou hranicí, případně v navazujícím úseku německé A-17 do Drážďan. Zájem projevila i města, umožnit testování autonomních vozů v městském provozu nabídly podle ministerstva Mladá Boleslav a Ústí nad Labem. Další variantou je využití dálnice D2 mezi Brnem a Bratislavou.

Prvky chytrých silnic, které umí komunikovat s vozidlem, se v Česku nyní testují v pilotním provozu. Inteligentní dopravní systémy dokážou mimo jiné varovat řidiče před náhlou nebezpečnou situací. Do budoucna by mohly být využity k brzdění nebo úplnému zastavení vozidla v případě nebezpečí bez toho, aby řidič musel jakkoliv zasahovat do řízení.

Tyto technologie jsou pilotně umístěny na Pražském okruhu mezi Mirošovicemi a Rudnou v rámci projektu C-Roads. Projekt potrvá do roku 2020 a podobné inteligentní prvky by se mohly objevit na dálnicích D1, D5, D11, ale i ve městech a městské hromadné dopravě či na železničních přejezdech. Na vývoji a aplikaci prvků chytrých komunikací spolupracuje úřad například se společnostmi AŽD Praha, Intens Corporation, operátory O2, T-Mobile nebo s pražskou ČVUT.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (15)
13. 10. 2017 13:19
Re: Už jsem to psal jinde....
Neříká mimo jiné, že povinnou výbavu mám mít dle státu registrace? Zkus to pak vysvětlovat při silniční kontrole v zahraničí. Zákony nejsou vytesané v kameni. Nemluvě o tom, že při vývoji ta auta posádku mají a ta může kdykoli převzít kontrolu. Jinak by jejich testování v provozu nedovolili.
12. 10. 2017 18:11
Re: Realita
Já jsem se pohyboval dnes přes Ruzyň směr Plzeň, až jakékoli auto s AI zvládne skoro neustále rozkopaný okruh, tak jdu do toho. Zatím to je akorát je o hromadě velkého hnědého....
12. 10. 2017 18:02
Re: Realita
Centrum Las Vegas vypadá úplně jinak jak centrum Prahy... Nebo tam snad taky mají 2m široké cesty, protože víc vedle těch zaparkovaných aut nezbylo dlážděné kostkami? >:D
12. 10. 2017 15:34
Re: Realita
takze pripoustis ze to dojede vpohode bez nehody, jen posadka pro nezvik bude mit proste strach ci jine pocity? super sem rad ze tomu veris ze to autonomni jizdu zvladne :-)

mimochodem jak se v aute s castecne autonomni jizdou na dalnici v CR svezl nekolikrat, a hnedo jsem v kalhotach potom nemel

dalnici Praha- "temer" Ostrava jsem jezdival sveho casu docela casto, a neprijde me to nijak drasticke kuprikladu proti tomu co je na dalnicich treba v californii, CR a jeji dzungle je slabej cajicek
Avatar - praděda7
12. 10. 2017 15:30
Už jsem to psal jinde....
Vídeňská úmluva z roku 1968 autonomní vozy nepovoluje. :-! [odkaz]