Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen 1,2 TSI: Nový motor pro Polo, ještě letos se dočká i Golf

Diskuze (137)
Motory 1,4 TSI a 2,0 TSI vybojovaly Volkswagenu řadu ocenění i prodejních úspěchů. Německá automobilka tak vkládá velké naděje do nového 1,2 TSI, který rozšíří řady jejich přeplňovaných čtyřválcových motorů.

K downsizingu, tedy nahrazování větších motorů menšími přeplňovanými, se v poslední době uchyluje většina evropských automobilek, a Volkswagen je jedním z lídrů tohoto trendu. Benzinové turbomotory v třídě malých vozů zatím příliš zastoupeny nejsou, nový 1,2 TSI proto bude v Polu jedním z mála takových motorů nabízených v Evropě, vedle Renaultu Clio 1,2 TCe jediným, který cílí na běžné zákazníky. Peugeot 207, Fiat Grande Punto i sesterský SEAT Ibiza totiž nabízejí přeplňované benzinové agregáty jen pro sportovně laděné verze.

K prezentaci motoru 1,2 TSI vybral Volkswagen 30. ročník konference Wiener Motorensymposium, který se konal v rakouském hlavním městě. Motor zatím blíže nespecifikovaného objemu má na rozdíl od 1,2 MPI (u vozů Škoda známý jako HTP), který tvoří základ nabídky nového Pola, konfiguraci se čtyřmi válci v řadě. Hliníkový blok je osazen jedním turbodmychadlem, dodávku paliva do válců zajišťuje přímé vstřikování.

Nejvyšší výkon je 77 kW při 5000 min-1, což je stejná hodnota, jakou vykazoval motor 1,6 l v předchozí generaci Pola. Maximum točivého momentu 175 Nm leží díky přeplňování v pásmu 1500 až 3500 min-1. Na výběr bude šestistupňová manuální převodovka a sedmistupňová dvouspojková DSG. Kombinovaná spotřeba Pola 1,2 TSI je, stejně jako u tříválcového 1,2 MPI, 5,5 l/100 km. Ve srovnání s předchozím Polem 1,6 to představuje úsporu 1,2 l/100 km, tedy 18 %. Nejvyšší rychlost je 190 km/h a akcelerace z klidu na 100 km/h trvá 9,7 s.

Ve srovnání s Cliem 1,2 TCe tak Polo vedle o 3 kW vyššího výkonu získává především větším maximem točivého momentu (+ 30 Nm), o 1,4 s rychlejším zrychlením na 100 km/h a o 0,4 l/100 km nižší kombinovanou spotřebou paliva. Clio je ovšem vybaveno pětistupňovou manuální převodovkou, má tedy o jeden převodový stupeň méně.

VW Polo 1,2 TSI - srovnání s Renaultem Clio 1,2 TCe
Model, motorVolkswagen Polo 1,2 TSIRenault Clio 1,2 TCe 100
Převodovka6M (7DSG)5M
Zdvihový objem [cm3]-1149
Válce/ventily4/24/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]77/500074/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]175/1500-3500145/3000
Max. rychlost [km/h]190184
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,711,1
Komb. spotřeba [l/100 km]5,55,9
Provozní hmotnost [kg]-1100

Parametry připravovaného Golfu 1,2 TSI zatím zveřejněny nebyly. Volkswagen ale potvrdil jeho uvedení na trh ještě v průběhu letošního roku.

Diskuze (137)
Avatar - Pierro
15. 5. 2009 09:52
Re: Milý Kyle!
kylie, máš mejla... ;-)
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2009 09:25
Re: Milý Kyle!
Jsem "polichocena" a DĚKUJi za nabídku ;-)
Abych NEzapomněla, v práci mne oslovujte - tak jako všichni - mým pravým (druhým) jménem Cruella!
PS: Haydn? Vysoce OCEŇUJi!
PPS: Já mám MOC ráda jeho klavírní tria :yes: :-)
Avatar - Pierro
15. 5. 2009 08:11
Re: Milý 507!
ale kde - chcelo by to jedného pošuka (pierra) čo obzíza autosalón Seatu. Pred salónom stodvaciášok, na sídlisku pred domom ojazdená audina, len ten teplákový kovboj nemá práve love na naftu... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
14. 5. 2009 22:05
Re: Milý 507!
Ano, na NĚKTERÉ testovací dráze či okruhu se to MŮŽE stát ...
... TAKové "absurditky" se občas STÁVAJí (ale já osobně raději ty "ručně šité boty" = Aston - když si mám vybrat V ČEM sedět ;-)
PS: Hmotnost je prostě DŮLEŽITÁ a PS/kg ještě DŮLEŽITĚJŠí a na "normální" jízdu NEní samozřejmě "o čem" diskutovat :-)
PPS: TOTÉŽ platí i "jinde", já "raději" jedu v Brumlovi a s V6 3.0, než v "naturbovaném" voze nižší střední s "ostrým" stejný výkonným dvoulitrem ... například ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 5. 2009 21:55
Re: Milý 507!
Tak NEvím co tím AUT5O7R myslel, ale STÁLE platí, že to NEní až TAK nesmyslné, jak se to na první pohled může zdát ;-)