Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Beetle dohnal downsizing, starý pětiválec ustoupí 1.8 TSI

Jan Mička
Diskuze (33)
V Americe k downsizingu přistupují s rozvahou. Zářným příkladem je Volkswagen Beetle s novým motorem 1.8 TSI.

Zatímco v Evropě pořídíte základní Volkswagen Beetle s motorem 1.2 TSI, v Americe pod 2.0 litru nejdou. Tedy až do této chvíle, protože i tamní trh dohnal downsizing. V nabídce se nově objevuje zážehový agregát 1.8 TSI, který nahrazuje starý pětiválec.

Pětiválec o objemu 2,5 litru v nabídce amerického Volkswagenu stále ještě najdeme. Agregát standardně spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou, za příplatek může být spojen se šestistupňovým automatem. Výkon 127 kW v 5700 otáčkách však není nic převratného, kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km jakbysmet. Zážehová osmnáctistovka to má ale změnit – se stejným výkonem spotřebuje o půl litru méně a má vyšší točivý moment (249 N.m).

Vůz bude v USA stále nabízen s manuální pětistupňovou a automatickou šestistupňovou převodovkou. Změny se však dotknou řízení – zatímco Beetle se starým motorem disponoval hydraulickým posilovačem, nová verze dostane elektrický. Ceny startují na 20.295 dolarech (asi 409.000 Kč) za kupé, kabriolet s automatickou převodovkou stojí od 25.170 dolarů (asi 507.000 Kč).

Jan Mička
Diskuze (33)
Avatar - Ja Prvni 123
27. 1. 2014 21:30
Re: TADY NĚKDO TLAČÍ BROUKA :-)
asi ne.
:-)
Pozitivních je tady všude natlusto - takže by to bylo nošení dříví do lesa!
;-)
Avatar - twistedTSD
27. 1. 2014 18:50
Re: Achillova pata TSI
Souhlas...Škoda, že se toho mnozí nedrží a závěry dělají. :-!
Avatar - CommonUser
27. 1. 2014 09:25
VoooW
Generalne ma VW problem s rozvodmi stale, staci pokecat so starsim servisakom vo vacsom meste v DE. Zacalo to vevericou ... (VR6 Scirocco) ... cez kadejake TDI ... az do dnes TSI. 1,8 TSI ma tiez problemy, ale kolko sa ich percentualne predalo voci 1,2/1,4, takze to az tak nekrici ... (mam niekde autobild, kde su presne cisla odchadzajucich dielov a je tam aj 1,8).
Skor to ukazuje na to, ze retaz sa dava, aby nebol problem, len VW z toho porblem spravi .... a neboji sa - hadzat vinu na dodavatelov sa da vzdy. Len nejak sa zabuda, ze zakaznik/odberatel(teda VW) je pan, ze ...
BTW "Optimalizacia" vyroby (rozne TSI -> 2006-2009) to sprasila hlavne.
Predimenzovat sa da vzdy, ale to by nebolo do fondu pre spravnu radu.
Avatar - iudex
27. 1. 2014 09:10
Re: TADY NĚKDO TLAČÍ BROUKA :-)
Takisto som zatiaľ na dvoch nekoncernových autách nedolieval ani kvapku oleja; nebolo proste treba (jedna klasická atmosféra a jeden turbobenzín).
27. 1. 2014 08:58
Re: TADY NĚKDO TLAČÍ BROUKA :-)
K tomu dolevani, mam Nissana rv 2000, motor 1,5 (klasicka atmosfera), blizim se k 200 000km a prekvapive nedolevam nic.