Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Beetle skutečně končí. Nahradí ho elektromobil?

David Bureš
Diskuze (13)
Zřejmě nejstylovější model v nabídce Volkswagenu se přestane vyrábět v roce 2019. Rozloučí se speciální finální edicí.

Volkswagen Brouk býval nejprodávanějším vozem této německé značky, poslední dvě generace ale byly už stylovkami s retro vzhledem odkazujícím na originál. Třídveřové hatchbacky ale už netáhnou, zájem o Beetle klesá, a tak nastává to, o čem se spekuluje několik let. Výroba Volkswagenu Beetle končí. Současná generace se vyrábí od roku 2011.

„Jelikož se v USA měníme do výrobce široké nabídky rodinných aut a s platformou MEB rozvíjíme naši strategii elektrifikace, nejsou zde žádné aktuální plány na nástupce,“ oficiálně potvrdil očekávaný krok prezident a generální ředitel amerického zastoupení VW Group Hinrich J. Woebcken.

Woebcken přesto dává naději fanouškům Brouka, kteří konec auta opláčou. „Jelikož jsme ale viděli I.D. Buzz – moderní a praktickou interpretaci legendárního Busu – říkám: nikdy neříkej nikdy,“ doplňuje šéf Volkswagen Group of America.

Takové řešení přitom není vyloučeno. V minulosti se spekulovalo o tom, že se Brouk někdy v budoucnu vrátí ve formě elektrovozu. Využil by platformu MEB určenou pro elektromobily a podle některých zpráv pět dveří! Třídveřové hatchbacky už zkrátka netáhnou, dokonce se s takovou verzí možná rozloučí i Mini.

Zatím ale berme konec Brouka jako definitivní, a tak se před koncem výroby v roce 2019 auto rozloučí finální edicí. Zatím byla ohlášena pro americký trh, kde bude dostupná ve formě hatchbacku i odvozeného kabrioletu. Zda se jí dočkáme i Evropě, je zatím ve hvězdách, na českém trhu Volkswagen už Beetle nějakou dobu nenabízí.

Volkswagen Beetle Final Edition se inspiruje u rozlučkové varianty původního Brouka, tzv. Última Edición z roku 2003. Na tu odkáže speciálními odstíny, béžovou a modrou, které byly pro Última Edición dostupné. Vedle toho ale vůz bude možné pořídit i v bílé, černé nebo šedé barvě. Na původního Brouka odkážou i chromované detaily, zatímco na zádi se objeví nápis „Beetle“ místo jinak užívaného „Turbo.“

Co se týče výbavy, tak finální edice nabídne dva stupně výbavy. Final Edition SE má 17palcová kola s patnáctipaprskovým designem, bezklíčový vstup, automatickou klimatizaci, sledování mrtvého úhlu nebo ambientní osvětlení. Final Edition SEL přidává 18palcová kola v dvoubarevném designu, navigaci, hudební systém Fender nebo parkovací senzory.

Všechny vozy jsou pak poháněny přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2.0 TSI o výkonu 130 kW a točivém momentu 250 N.m, který je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou.

David Bureš
Diskuze (13)
17. 9. 2018 12:49
Re: jedno zlé rozhodnutie ho stálo život
cena bola sebavedomá, ale ani mini sa nepredáva lacno, v tom hlavný problém nie je, veď prvá generácia new beetle doslova zosmiešnila historický odkaz.
17. 9. 2018 11:39
Re: Fail
Na udržanie modelu vo výrobe to holt asi nestačí.
17. 9. 2018 11:16
Re: jedno zlé rozhodnutie ho stálo život
Tak pochovali ho hlavně přemrštěnou cenou ;-\
17. 9. 2018 09:56
jedno zlé rozhodnutie ho stálo život
na začiatku sa zle rozhodli, že nb bude síce odkazovať na legendu, ale bude to zároveň moderné auto s moderným dizajnom bez retro prvkov. Tým ho už na začiatku pochovali. F500 a mini išli do rizika, priznali poriadne retro aj za cenu rizika a oplatilo sa.
Avatar - JirkaV8
17. 9. 2018 06:43
Re: Logika
ale pár aut pro "pipky" není auto moto produkce >:D