Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Brouk slaví šedesátiny

Ondřej Láník Ondřej Láník 26. 12. 2005
4
83
27. prosince 1945 byla zahájena výroba nejslavnějšího Volkswagenu. Do konce roku 1945 vzniklo 55 Brouků. Celkem do poloviny roku 2003 více než 21,5 milionů Volkswagenů Brouk.

27. prosince 1945 byla zahájena výroba nejslavnějšího Volkswagenu. Do konce roku 1945 vzniklo 55 Brouků. Celkem do poloviny roku 2003 více než 21,5 milionů Volkswagenů Brouk.

Krátce po skončení druhé světové války začal Volkswagen připravovat výrobu automobilů. První Volkswageny Brouk opustily továrnu ve Wolfsburgu právě před šedesáti lety, 27.prosince 1945. Do konce roku 1945 pak bylo vyrobeno dalších 54 vozů. Volkswagenwerk GmbH měl tehdy 6033 zaměstnanců.

Britská vojenská správa zadala Volkswagenu první velkou objednávku již 22.srpna 1945 na 20000 automobilů, 500 speciálních vozů s přívěsem pro poštu a 200 přívěsů pro potřeby aliančních sil.

Přes značné těžkosti, které provázely celé německé hospodářství zdecimované druhou světovou válkou, bylo v roce 1946 vyrobeno prvních 10.020 vozů. Zima 1947 způsobila kolaps dopravní infrastruktury (doprava po důležitém vodním kanále byla nemožná) a také tříměsíční neplánovanou odstávku výroby.

Čas však běžel dál a málokdo tušil, že tři měsíce se stanou jen krátkou etapou v historii Brouka. Prvních 5 vývozních Volkswagenů směřovalo do sousedního Nizozemska v roce 1947. V roce 1950 přišel na svět první Transporter a už v roce 1955 se mohl Volkswagen chlubit milióntým Broukem. Další historie je již celkem známá. Brouk se stal obíbencem řidičů a řidiček v mnoha zemích, stal se filmovou hvězdou, vyráběl se v řadě zemí a posunul Volkswagen na první místo mezi evropskými výrobci.

Výroba Brouka byla z Wofsburgu v roce 1974 a z Emdenu v roce 1978 přemístěna do Mexika, kde se legendární automobil vyráběl dalších 30 let. Poslední Brouk, pořadového čísla 21.529.480, opustil mexickou továrnu VW v Pueblu dne 30.července 2003.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

ZDRAVÍM A POZDRAVUJI!
| 27. 12. 2005
:-) :yes:
Dobrý máš již za sebou Brouku
| 26. 12. 2005
Aha. Cenné není jen dokázat vyrobit auto kvalit Ferrari... a pak ti ho prodat za tolik, co vyděláš za padesát let. Cenné je umět vyrobit i auto, které budeš milovat za pár svejch vejplat... A tohle auto milujou miliony nejen těch, co ho vlastnili či vlastněj... ale i těch... kterejm jen svou tváří učinil život krásnější...
Dobrý máš již za sebou Brouku
| 26. 12. 2005
Jo, přiznejme si, že jiní vyrábí lepší auta, než VW před 60ti léty... :-) :-) ;-) :yes:
Broukaři
| 26. 12. 2005
:yes: :yes: :yes:
Dobrý máš již za sebou Brouku
| 26. 12. 2005
Geniální postřeh ;-) :-O :-) :yes: P.S. myslíš to opravdu opravdu? ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku