Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen bude vyrábět v USA vozy se vznětovými motory a hybridní systémy

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Německá automobilka z Wolfsburgu má sice v současnosti poměrně širokou nabídku modelů a pohonných jednotek, ovšem na americkém trhu nabízí v drtivé většině pouze vozy se zážehovými čtyř, pěti a šestiválci.

To se má ovšem v blízké budoucnosti změnit. V továrně, která vznikne ve městě Chattanooga ve státě Tennessee, se začnou vyrábět nové vozy s čistými vznětovými motory dle amerických norem. To ovšem není vše – zřejmě zde budou vznikat také hybridní systémy, o kterých ovšem nebyly zatím žádné oficiální informace zveřejněny.

Záměr potvrdil i šéf americké pobočky německé automobilky Stefan Jacoby. VW má v USA vyrábět dva úsporné modely – automobil střední třídy, tedy velikosti Passatu, který bude na americkém trhu postaven proti Toyotě Camry a Hondě Accord, a dále pak menší sedan, odvozený z Jetty, který bude namířen proti Toyotě Corolla a Hondě Civic. Výrobce tak chce reagovat na poptávku a nabídnout zámořským zákazníkům úspornější automobily. Ti se tedy možná dočkají i dieselu s hybridním ústrojím.

Výroba má začít v roce 2011. Nová továrna, která bude zakomponována do znovuvytvořeného ekosystému ještě před nedávnem čistě industriálního města, nabídne práci až dvěma tisícovkám lidí. Výstavba nového komplexu spolyká investice ve výši jedné miliardy dolarů.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - Barrichello
22. 10. 2008 10:58
Re: Tož hodně úpěchů
Protože se koncern konečně chytí za rypák
20. 10. 2008 19:14
Reklama
Pro ty z vas, kteri znaji reklamu na "Das Auto" a umi aspon trochu nemecky: [odkaz] :-)
20. 10. 2008 18:45
Re: Nekde to jde, nekde ne.
Jo a stejne limity na konstrukcne odlisne motory v osobnich autech, na tech se lobbing vubec nepodepsal. >:D Zkus taky srovnat, jak velkym hracem je VW v Evrope a v US.
20. 10. 2008 18:42
Re: Tož hodně úpěchů
...a proc by to melo byt dobre?
20. 10. 2008 12:28
Nekde to jde, nekde ne.
Jsou staty, kde kdyz hrozi prisne emisni limity, zacnou vyrobci mobilizovat davy, vyhrozovat zdrazenim, koncem vyroby aut a zacne tvrdy lobbing u politiku. A jsou staty, kde tvrde emisni normy zavedou a tytiz vyrobci se mohou pretrhnout, aby je splnily. Holt nekde pravidla plati a nekde je jednodussi manipulovat a podplacet.