Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Crafter 4Motion: S nákladem i do terénu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Volkswagen představuje Crafter 4Motion s pohonem všech kol, který je schopen provozu i v náročnějším terénu.

Volkswagen Crafter 4Motion byl odhalen 8. listopadu v Paříži na tiskové konferenci k rallye Dakar 2012. Veřejnosti se poprvé představí 13. listopadu v Hannoveru na veletrhu zemědělské techniky Agritechnica 2011.

Pohon všech čtyř kol a s ním spojené úpravy podvozku vyvinula pro Crafter specializovaná rakouská společnost Achleitner. Největší zástupce divize Volkswagen Užitkové vozy je tak vybaven plnohodnotným pohonem všech čtyř kol, umožňujícím i vozidlu s těžkým nákladem pohyb v náročném terénu.

Stálý pohon všech kol rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 a standardem je uzávěrka diferenciálu ve skříni převodovky a na zadní nápravě. Na přání bude k dispozici i uzávěrka diferenciálu na přední nápravě. V případě, že budou uzavřeny všechny uzávěrky může být na jedno kolo přenášeno až 100 % točivého momentu.

Společnost Achleitner při zástavbě pohonu všech čtyř kol provedla i rozsáhlé změny na podvozku, které zahrnují zesílené pružiny, tužší tlumiče a silnější stabilizátory přední i zadní nápravy. Světlá výška Crafteru 4Motion je oproti standardnímu provedení vyšší zhruba o 100 mm bez ohledu na to, jestli jsou použity silniční nebo off-road pneumatiky. Díky tomuto zvednutí karoserie se razantně zvětšily nájezdové úhly.

Volkswagen Crafter 4Motion bude k dispozici výhradně s nejvýkonnější pohonnou jednotkou z nabídky, kterou je dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vznětový čtyřválec 2,0 BiTDI s výkonem 120 kW (163 k) při 3600 min-1 a točivým momentem 400 Nm dostupným při 1800 min-1.

Divize Volkswagen Užitkové vozy bude Crafter 4Motion nabízet ve všech karosářských verzích stejně jako standardní model. Zákazníci si tak budou moci objednávat mikrobus, skříňovou dodávku i valník nebo podvozek s jednoduchou či dvojitou kabinou a různými délkami rozvoru náprav. Celková hmotnost vozidla se bude podle karosářské verze pohybovat od 3,5 t do 5,0 t.

Příplatek za pohon všech kol od společnosti Achleitner a s ním spojené úpravy podvozku se má pohybovat okolo 19.950 Euro (zhruba 500.000,- Kč). První dodávky takto upravených vozidel jsou naplánovány na začátek roku 2012. Ještě předtím v první polovině ledna příštího roku předvede Crafter 4Motion své schopnosti jako doprovodné vozidlo na rallye Dakar 2012.

S uvedením Crafteru 4Motion má divize Volkswagen Užitkové vozy kompletní nabídku modelů s pohonem všech čtyř kol. Ta začíná u modelu Caddy, pokračuje přes Transporter T5 a končí u Crafteru a pick-upu Amarok.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
9. 11. 2011 20:44
VW 4Motion bez Haldexu??... :-)
Konečně inženýrům z VW došlo,že do terénu je lepší stálý pohon všech kol s mezinápravovým diffem,než Haldex,který sice není špatný,ale při častějším použivání v náročnějších podmínkách se za pár let rozsype. :yes:
9. 11. 2011 13:01
MB
Ještě že jim to Mercedes umí tak pěkně vyrobit :-!