Volkswagen CrossPolo: Modernizovaný obrněnec
Omlazené CrossPolo je sice určené hlavně do městské džungle, kde se při zdolávání vysokých obrubníků mohou hodit ochranné kryty podvozku či důkladné oplastování, to když to v hustém provozu vychází nebezpečně moc natěsno.
Novinkou jsou dvě barvy exteriéru, nazvané Honey Orange a Titanium Beige, či sedmnáctipalcová litá kola v novém designu „Canyon“. Nehledě na barvu laku dostane CrossPolo stříbrnou horní část vnějších zpětných zrcátek, standardně mlhovky či tmavší, kouřové zadní svítilny. Uvnitř najdeme nový přístrojový panel, sportovní sedadla, volant, hlavici řadicí páky a ruční brzdu v kůži nebo kontrastní vyšívání sedadel.
V nabídce bude celkem šest pohonných jednotek, tři vznětové a tři benzinové agregáty. Není zatím oficiálně potvrzeno, které to budou, nicméně z popsaného rozsahu nabízených výkonů „od 55 do 81 kW“ je jasné, že jako základ nejspíše můžeme očekávat litrový tříválec 1.0 MPI (55 kW) a jako vrchol 1.2 TSI o výkonu 81 kW. Díky německému trhu, kde CrossPolo začíná na výkonu 66 kW, navíc víme, že třetím benzinovým motorem do party bude 1.2 TSI o výkonu 66 kW. Diesely budou pravděpodobně zahrnovat tříválec 1.4 TDI o výkonu 55 a 66 kW.
Všechny agregáty samozřejmě splňují novou emisní normu Euro 6 a jsou vybaveny start-stop systémem a úsporným módem pro dobíjení autobaterie. Stejně jako ostatní zástupci modelové řady Polo má CrossPolo upravený elektromechanický posilovač řízení. V Česku se s prodejem modelu CrossPolo zatím nepočítá, oficiálně kvůli dlouhým dodacím lhůtám souvisejícím s místem produkce (Jihoafrická republika). Mimochodem, vzpomínáte na CrossPolo a Radovana?