Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Design Vision GTI: Šestiválcový Golf pro Wörthersee (nové foto)

David Bureš
Diskuze (70)
Golf patří svým designem mezi ta nudnější auta. Stačí mu však dát silný motor nebo širší a nižší karoserii a je z něj rázem agresivní koncept.

Sraz fanoušků zkratky GTI u jezera Wörthersee je už tradičně ve znamení premiér těch odvážnějších aut z koncernu VW Group. Vedle Škody Rapid Sport nebo VW Amarok R-Style se na letošním ročníku této akce ukázal i koncept VW Design Vision GTI.

Základem auta je nejnovější generace Golfu GTI. Ze zveřejněných skic vyplývá, že proti výchozímu vozu je Design Vision GTI laděn mnohem dynamičtěji. Automobil je však i nadále jasně rozeznatelný jako Volkswagen, což byl i cíl týmu designérů vedeného Klausem Bischoffem.

Oproti sériovému Golfu VII je specialitou oddělený C-sloupek, stejný prvek jako u Ferrari 599 Fiorano. Vzadu nechybí výrazný difusor, kola jsou 20palcová.

Uvnitř má být jen to nejnutnější, z použitých materiálů nebude chybět alcantara, nappa kůže nebo karbon. Do A-sloupků jsou zabudovány kamery, které mohou být nasměrovány ven i dovnitř. Řidič se tak může pochlubit svojí jízdou i přátelům.

Proti Golfu GTI je koncept o 15 milimetrů kratší, na délku tedy měří 4.253 mm. Design Vision GTI je také nižší (výška 1.385 mm) a širší (šířka 1.870 mm) než výchozí auto.

Pod kapotou Design Vision GTI pracuje benzinový šestiválec 3,0 TSI se dvěma turbodmychadly. Motor produkuje výkon 370 kW (503 k), točivý moment vrcholí hodnotou 560 N.m. Síla agregátu je posílána na všechna kola, a to prostřednictvím dvouspojkové převodovky DSG.

Použití silného šestiválce znamená velice působivé parametry. Design Vision GTI zrychlí z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jede maximální rychlostí 300 km/h. To jsou čísla, za která by se nestyděl ani supersport.

Konstruktéři pamatovali i na to, že Design Vision GTI bude muset také jednou zastavit. Proto koncept používá brzdové kotouče s průměrem 380 milimetrů vpředu a 356 mm vzadu.

Pro Volkswagen to není první takto šílený Golf. Před šesti lety byla u Wörthersee představena studie Golf GTI W12 poháněná uprostřed uloženým dvanáctiválcem biturbo o výkonu 477 kW.

David Bureš
Diskuze (70)
14. 6. 2013 13:32
Re: Pristrojovka
Libový jsou zrzky...
10. 5. 2013 10:38
Re: design a VW???
Jo, jen ty jsi letadlo...
10. 5. 2013 09:51
Re: design a VW???
Ty sa nevies vyjadrovat, tam je problem >:D
10. 5. 2013 09:26
Re: design a VW???
10. 5. 2013 09:15
Re: design a VW???
Zaměř se na tu svoji poslední větu, zamysli se a pak si přečti to, na co jsem prvně reagoval já. Prakticky na to samé. Ale tobě to došlo až teď. :-!