Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen dočasně zastavil výrobu v bratislavském závodě

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
Bratislavský závod německé automobilky Volkswagen v pondělí zastavil na více než týden výrobu. Důvodem je pokles poptávky v důsledku světové hospodářské krize. Informace slovenského tisku ČTK potvrdil šéf odborářů Zoroslav Smolinský.

"Je to úplné zastavení (výroby) od pondělí do úterý příštího týdne," řekl Smolinský. Dodal, že doma zůstali všichni zaměstnanci a někteří dobrovolně ukončili pracovní poměr. Jeden z největších slovenských exportérů podle něj v lednu zaměstnával kolem 7500 lidí.

O zastavení produkce dnes informoval slovenský deník Plus jeden deň. "Máme o tom určité informace," řekl mluvčí ministerstva financí na otázku ohledně zastavení výroby v továrně. "Výpadek takovéto velké továrny na devět dnů znamená výpadek v produkci státu na úrovni 100 až 200 milionů eur," odhadl ekonom Martin Chren.

Bratislavský závod vyrábí hlavně luxusní sportovně-užitkové vozy Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne. Firma již koncem ledna informovala, že svým zaměstnancům nabízí sedm měsíčních platů a další odměny za dobrovolný odchod z podniku.

Světová hospodářská krize trápí také další dvě automobilky, které na Slovensku působí. Francouzská společnost PSA Peugeot Citroën v závodě v Trnavě propustí do konce letošního roku 190 zaměstnanců. Jihokorejská automobilka Kia Motors zase v závodě u Žiliny omezila do konce měsíce provoz na jednu směnu z běžných dvou.

Slovenské ministerstvo hospodářství nedávno uvedlo, že celková výroba automobilů na Slovensku může v letošním roce klesnout až o čtvrtinu. Příčinou podle úřadu bude slabší zájem o koupi nových vozů v důsledku světové hospodářské a finanční krize.

Prodej nových osobních a malých nákladních automobilů na Slovensku se v lednu podle údajů Sdružení automobilového průmyslu propadl o 41,8 procenta na 3992 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (26)
20. 2. 2009 13:53
Re: Čerstvá správa
No ja v tejto oblasti pracujem takze o tom tiez nieco malo viem. ;-) Myslite si ze mate pravdu na 99%. Dobre OK. Ja sa ale radsej namiesto myslenia pozriem na statistiku prihlasenych aut v Europe a s mojim 1% vidim ze kym prihlasenia isli dole o 27 % a VW ma prepad 18,8 tak asi sa ich to AZ TAK ako ostatnych nedotklo. ;-) PS:ze by si to doma nedovolili je jasne aj mne. Ale oni tu nie su doma. My potrebujeme ich viac ako oni nas. A oni to vedia. "MĚLO, MÁ a MUSí"-kto rozhoduje co by sa malo, ma a musi?
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2009 12:44
Re: Čerstvá správa
Milý Jozki! Myslím že o tom něco maličko vím, takže vaše: "...ano su problemy, ale rozhodnie nie take ako u ostatnych ..." na mne působí ... že jste to i s HÁČKEM "sbaštil" a navíc "radostně" se na "výplodu" marketingového odd. vw "mrskáte" ;-)
NEchtěla bych "urazit", ale TAK to (zřejmě) je (asi na takových 99% mám pravdu spíše já :-) )
Pokud jde o "typy" vozidel, tak výrobci těch "nej-luxusnějších" a naopak "kolínští z TPCA" (apod) jsou NEJMÉNĚ ohroženi (NEní to o až tak o "značkách" - tedy "trable" Saab(u) a Volvo jsem tu již dříve "věštila" a názor(y) NEměním). Mám pocit, že v Blava se Audi Q7 vyrábí a PRAVDA je, že po počátečním docela "nadšeném" přijetí (od kupujících, NE od recenzentů - dokonce i v českých médiích se "kritika" objevila - což trochu NEzvyklé je) prodeje již delší dobu "stagnují" - bmw X6 teď asi (ve třídě) "v kurzu" je a tím "nejatraktivnějším" se momentálně jeví ... dle mne náhodou asi i nejlepším, to je ale asi opravdu jen náhoda - "kvalita a prodeje" až tak "ruku v ruce" NEchodívají ..).
Já bych se o slovenskou pobočku vw NEobávala (i když v dalších letech "přesuny" - všech výrobců - dál na "(jiho)východ" určitě očekávatelné jsou), tipuji že ještě "roky" a "roky" tam "normálně" fungovat bude.
K vašemu "navrhovanému" textu s podpisem "Vedení VW": ANO - tak (nějak) by se to MĚLO, MÁ a MUSí (firma jejíž akcie se na burze obchodují) "hlásit" ;-)
PS: A i ta "morálka" vliv má a věřte že "doma" by to TAKhle vedení VW NEudělalo (si NEtrouflo udělat)
PPS: VW je krizí "postiženo" STEJNĚ jako všichni ostatní a až čas ukáže, kdo dopadl hůře/kdo lépe. Já osobně za "nej-postiženější" vidím Saab a Volvo a úspěšní výrobci těch "nej-menších" vozů (TPCA) a "nej-luxusnějších" (Rolls, Ferrari) asi nejklidnější být mohou (jejich prodeje sice také NEporostou, ale jinak víceméně "ok" - tipuji ..). Nakonec to může to být dokonce právě NAOPAK a oproti konkurenci povětšinou VYŠŠí ceny výrobků koncernu "Lidové Auto" mohou VĚTŠí roli (než dřív) při rozhodování hrát ... rozhodně bych určité ZMĚNY při výběru vozů/motorizací v příštím období (o)čeka(va)la..
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2009 11:56
Re: Ale prd
Ale jinak: :-) :yes:
PS: Hlavně ta Angela vesrus "div(n)ý" Nicolas (se mi líbilo ;-) )
20. 2. 2009 08:43
Ale prd
Všechno špatně. Píšu sem až teď, neboť mi dnes ráno o šesti volal GTI celý rozhořčený a prosil mne, abych to zde uvedl na pravou míru, že dnes nemůže, že má namožené prsty a že bdue mít den pauzu... ale nezoufejte, má již připraveny další tři blogy o VW. Ale zpět k té věci. Tak GTI mi dnes volal (ani nevíte jak mne to potešilo) a říkal něco v tom smyslu, že by byl rád, abych to sem jako napsal, jak to teda s tou továrnou je, aby nevznikly nějaké zbytečné nepokoje, že by snad měl taky VW krizi. Takže... Oni tu továrnu nezavřeli z důvodu krize (jak Vás to taky mohlo napadnout, dyť VW, Gé jako Guru, Nedostižný Tuareg, Q7... to sou všechno žhavé rohlíky na krámě, po tom se jen práší), ale pozor... zde a jen v tomto případě je odstávka výroby z DŮVODU MODERNIZACE PROVOZU... Nejspíš se jedná o náběh nějakého extra modelu (proslýchá se v dobře informovaných kruzích, že by se snad v bratislavském závodě měl začít výrabět Veyron GTI, neboť prý Merckelová rozhodla o přemístění výroby,aby potrestala Šaryka). Takže nezoufejte, všechno je jinak a bude líp, aneb VW do každého domu, do každé rodiny...
20. 2. 2009 07:59
Re: Čerstvá správa
"tedy "tutlat" se to spíše snažilo ..." je podla mna vyslovene bulvarny titulok. Moj nazor na "Koncernu VW se odbytové potíže až tak NEtýkají" ze SERiZNíHO tisku je" som uz povedal ale este raz. Az tak znamena ze ano su problemy ale rozhodnie nie take ako u ostatnych. Takze kolko tovarni na Golf Polo Touran Passat ma zastavenu vyrobu ? Docasne ma zastavenu vyrobu jedine tovaren na luxusne a teda samozrejme najviac ohrozene vozidla. Ak by Polo nebolo premiestnene do Bruselu tak by sa v BA vyrabalo. "DOPŘEDU nějak NEinformovali" - preco by mali ? Neviem o tom ze by na Slovensku bola povinnost informovat o pozastaveni vyroby. Ta moralna povinnost ako spomina Klaudius nizsie mi je na smiech. (Vazeny obcania SR, nic Vas do toho nieje, nemozete to nijako ovplyvnit ale budeme stat 9 dni. Vedenie VW. Nieco take ? A cele SR si pomysli : Aaaa tak ked ste nam to oznamili hned nam bude vsetkym lepsie, z toho sa urcite najeme.) Firma dostala stimuly (celkom to neuznavam ale chapem) ale nieco za to tomuto statu dala. Tisice priamo zamestnanych ludi na xx rokov, ktory platia dane, odvody a ziju slusny zivot a ktory nepoberaju davky v nezamestnanosti, dalsie tisice nepriamo zamestnanych a potom miliony/miliardy na daniach. A ked uz aj niekto naozaj chce spominat tu moralnu povinnost tak tu si mozno VW splatil tym ze zo SR neodisiel hned ako ked mu skoncili danove prazdniny a bude dalej investovat a zamestnavat, aj ked by mohol ist dalej na vychod za nizsou prac. silou.