Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen e-up!: Elektromobil bude stát více než 670.000 korun

Michal Fokt Michal Fokt 8. 7. 2013 • 06:49
9
93
Zobrazit náhledy (9)
Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up! Volkswagen Up!
Volkswagen přiveze na autosalon do Frankfurtu elektrickou verzi miniauta Up! Bude to ale mít jeden háček. Bude dražší, než o dvě kategorie větší Nissan Leaf.

Také Volkswagen zařadí do svého modelového portfolia elektromobil. Půjde o minivůz Up!, jenž po konverzi na EV ponese označení e-up!. Jak můžete vidět na oficiálních fotografiích, od ostatních Up!ů se bude lišit modifikovanými nárazníky, které ponesou dlouhé pásy z diod, dalším rozdílem pak budou speciální kola s aerodynamicky optimalizovaným tvarem paprsků. Patřičně zelektrizováno bude pochopitelně také pracoviště řidiče.

Co už z fotek nezjistíte - e-up! určitě nebude žádný lenoch, pohon zajistí elektrický motor o výkonu 60kW, disponující točivým momentem 210 N.m. Z klidu na stovku s ním zrychlí za 12,4 s, což není příliš úchvatné číslo, ale jako už to u EV bývá, parametry motoru zajistí autu velmi slušnou dynamiku zejména v městském provozu.

Potěší také akční rádius až 160 km, jenž by měl zajistit, že s autem alespoň 100 km na jedno nabití zvládnete ;-) a to už by mohlo znamená záruku, že se při jízdách po městě obejdete bez nutnosti hledat dobíjecí stanici nebo řešit nabití na pracovišti. Volkswagen spočítal, že vás 100 km jízdy bude stát pouze 3 eura za elektřinu, tedy nějakých 75 korun.

To jsou ty dobré zprávy. Tou naprosto smrtící je bohužel cenovka. VW e-up! bude začínat na 26.900 euro, tedy na necelých 673.000 korunách, což je za miniauto částka naprosto šílená, když uvážíme, že kompaktní Nissan Leaf stojí 23.790 euro při pořízení akumulátorů na leasing nebo 29.690 euro při pořízení včetně "baterek". Na druhou stranu takový iOn má Peugeot ještě menší touhu prodávat - jeho základní cena atakuje 720.000 korun a to se o něj Francouzi dělí s Mitsubishi...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hajzlík
Nesmyslné elektry
| 11. 7. 2013
1. Tištění peněz v EU vždy skončí jejich prožráním. Nikdy se natištěné peníze nedají do nějakých investic do budoucnosti, ale vždy se prožerou v soc. dávkách.
2. Inflace eura znamená zchudnutí lidí v bohatých státech jako je třeba Německo. A na to se tamní lidé dlouho dívat nevydrží, takže další krok po inflaci Eura by byl rychlý rozpad Evropy.
Avatar - Emel
Nesmyslné elektry
| 11. 7. 2013
Odpověděl jsem si sám a odpověď potvrzuje to co jsem říkal - ten výsledek je jiný u tištění peněz a jiný u zvyšování daní a šetření. Oboje vede ke snižování dluhů, ale šetření ekonomiku brzdí a tištění ji podporuje za cenu ztráty reálného bohatství.

Ano, Čína (a nejen Čína) si tu koupí (možná levnou) pracovní sílu. A to je právě dobře - to, že si tu někdo koupí pracovní sílu znamená, že tu bude práce. Pokud je Evropa příliš drahá, tak je prostě potřeba ji zlevnit... i za cenu ztráty bohatství. Nalejme si čistého vína, naše práce ve fabrice prostě není desetkrát hodnotnější než stejná práce třeba v Číně a všichni nemůžou být manažeři.

Nejsem ekonom, ale inflace Eura mi přijde jako nejpřímější cesta k zajištění konkurenceschopnosti Evropě...
Avatar - Hajzlík
Nesmyslné elektry
| 10. 7. 2013
Odpověděl jsi si sám, když natiskneš dolary nebo eura ve výši poloviny svého dluhu (který je jak v USA tak v EU vůči Číně astronomický) a splatíš tak část svého dluhu tak ti prudce klesne hodnota všeho v USA nebo EU a Čína si zde koupí nastojato úplně všechno, firmy, pozemky, nemovitosti a konec konců i rázem levnou pracovní sílu. Takže je to akorát perfektní cesta jak zde mít všechno v majetku Číňanů.
Nesmyslné elektry
| 10. 7. 2013
Většinou něco skládáš dohromady. Když ti nějaká ze základních částí chybí, nemůžeš jít dál. Baterie jsou problém, ale těžko říct, co je posune dál. Možností je celá řada. Třeba ve využití nanotechnologií nás brzdí výrobní technologie. Teorie funguje, jen to nedokážeme levně vyrobit. Jsou právě koncepty jinak konvenčních baterií, které těží z konstrukce optimalizované mimo možnosti běžné výroby.
Avatar - Emel
Nesmyslné elektry
| 10. 7. 2013
Doteď jsme řešili drobné názorové nuance, ale tady už zásadně nesouhlasím. Zvyšování daní a tištění peněz jsou dva diametrálně odlišné postupy. Zvýšení daní znamená přiškrcení ekonomiky, zvyšuje zátěž firem, snižuje jejich konkurenceschopnost na globálním trhu, vede k úsporným opatřením a růstu nezaměstnanosti.

Natištění peněz snižuje dluh a konkurenceschopnost zvyšuje. A snižuje reálné bohatství lidí v zemích, které používají danou měnu, to je ta stinná stránka. Ale pokud dlužím 100G€ v Číně, vytisknu si 50G€ a dám je Číňanům, pak jsem svůj dluh snížil na polovinu. Čína může za ty peníze nakoupit třeba reality v mé zemi. Já budu nucen platit více za ropu, protože hodnota € klesne, ale v důsledku to vede k vyrovnávání životní úrovně v jednotlivých zemích - a bez toho se Evropa konkurenceschopnou nestane.

To, že FED dolary v posledních letech tiskne, je jen další argument pro to, aby to EU dělala taky. Na situaci USD je specifické to, že tištění peněz zatím nemá až tak velký vliv na hodnotu dolaru. Velké množství dolarů Čína drží a proto nepůsobí inflačně. Jestli by to tak bylo s Eurem také je těžké říct...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku