Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Eos: české ceny

Ondřej Láník
Diskuze (155)
Zpočátku mohou zájemci volit mezi dvěma zážehovými čtyřválci, v létě příjde nejlevnější motorizace 1.6 FSI a později ještě šestiválec a také jeden diesel.

Zpočátku mohou zájemci volit mezi dvěma zážehovými čtyřválci, v létě příjde nejlevnější motorizace 1.6 FSI a později ještě šestiválec a také jeden diesel.

Eos na tuzemském trhu startuje se dvěma zážehovými motory s přímým vstřikováním benzinu do válců propojenými s manuálními šestistupňovými převodovkami: 2.0 FSI/110 kW a 2.0 T-FSI/147 kW. Cena základního dvoulitru činí 737.100,- Kč, výkonnější model začíná na 846.000,- Kč. Od poloviny roku nabídku dále rozšíří motor 1.6 FSI/85 kW s cenou od 688.800,- Kč a později budou následovat ještě verze s agregáty 3.2 V6/184 kW) a turbodiesel 2.0 TDI/103 kW.

Do sériové výbavy obou motorických verzí patří mj. čelní, boční a hlavové airbagy, elektronický stabilizační systém ESP, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání zrcátek a všech oken, poloautomatická klimatizace „climatic“, posilovač řízení s proměnným účinkem „servotronic“, 16“ litá kola, autorádio RCD 300 s CD přehrávačem.

Nejvýraznějším konstrukčním rysem Eosu je určitě jeho pětidílná skládací pevná střecha, která z otevřeného kabrioletu dokáže během 25 sekund pouhým stiskem tlačítka udělat stylové čtyřmístné kupé s pevnou střechou. Výhodou pětidílné střechy, jejíž díly se do sebe při skládání přesně zasouvají takže nezabírají mnoho místa, je mj. i snadné nastupování a vystupování. Nehrozí tak bolestivý kontakt s horní částí rámu výrazně skloněného čelního skla, což je častou neřestí obdobných konstrukcí u konkurenčních značek. 4,41 m dlouhý, 1,79 m široký a 1,44 m vysoký Volkswagen Eos je prvním čtyřmístným automobilem, který dostal pětidílnou skládací pevnou střechu. Ochranu při případném převrácení otevřeného vozu garantují speciální pevné vzpěry, které se v kritické situaci bleskově (během 0,25 s) vysunou za zadními sedadly.

Do stylového interiéru Eosu konstruktéři začlenili elektricky ovládaný systém „Easy Entry“, který posunutím předních sedadel usnadňuje nastupování na zadní sedadla. V otevřené konfiguraci (kabriolet) nabízí zavazadlový prostor objem 205 litrů, při „natažené“ střeše (kupé) se objem zavazadelníku zvětšuje až na 380 l. Praktické využití vozu zlepšuje i průvlak do zavazadlového prostoru, který přijde vhod např. při přepravě lyží. Elektricky ovládaný zámek víka zavazadlového prostoru se postará o dokonalé dovření posledních milimetrů a zajištění víka.

Podrobněji jsme o skládací střeše psali v článku:Volkswagen Eos: střešní kouzla III (video)

Volkswagen Eos - Ceny v ČR
Motor1.6 FSI2.0 FSI2.0 TFSI3.2 FSI V62.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]15981984198431891968
Válce/ventily 4/44/44/46/44/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]85/6000110/6000147/5100-6000184/6250103/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]155/4000200/3500280/1800-5000330/3000320/1800
Max. rychlost [km/h]192210232247206
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,99,87,87,310,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,78,38,49,36,1
Cena [Kč]688.800,-737.100,-846.000,---

Podrobný ceník ke stažení na www.volkswagen.cz

Ondřej Láník
Diskuze (155)
23. 4. 2006 22:45
Re: OT: LOGAN MADE IN VW...
To bys do toho pytle musel vhodit ještě Focus a třeba i Corollu... Ne, tys nepochopil. VW chce vzít podvozek z G IV. a postavit na něj nějaké levné auto... v cenové kategorii Logan... VW (a určitě ostatní) maj z Logana těžkou hlavu. P.S. Víš co stojí Logan? A co třeba Octavia či Corolla? Jde přece o to, že to bude levné auto... mrkni do Loganu, pochopíš, co znamená pojem "levné auto".
23. 4. 2006 20:00
OT: LOGAN MADE IN VW...
Jo, je to tak... právě jsem se dočetl tu zprávu - VW zvažuje, že na plaformě GURU IV. postaví konkurenta Loganu. Renault, jak vidno, zamotal Evropě pěkně hlavu :yes: Tak myslím, že se máme na co těšit. BRAVO GURLOG ;-) :yes:
23. 4. 2006 18:26
KDO TOHLE VYHRAJE?
Tak jsem konfrontoval (zatím papírově) EOS s konkurencí... je to fajn, že Od Peugeota po Opel má každá automobilka zásttupce do souboje. Jsem rád, že většině diskutérů se vzhled EOS líbí. Jo, souhlas, VW se nabývale odvázalo (cení i Coulin... a to je velká poklona pro VW ;-) :yes: ) U vnitřku již to tak jednoznačně ve prospěch VW nevyznívá... já tedy i po konforontaci s konkurencí dávám EOSu opět za jedna. Miluji čistej, přehlednej, nezapatlenej vnitřek... s tochou dávky šmrncu... a to tam EOS přesně má. Barva sedadel umocní pocit. Takže závěr - můj tip je, že EOS bude do roka nejprodávanější ve své třídě :yes:
21. 4. 2006 22:44
Re: Fotky: Toyota v USA
BRAVO LONES ;-) :yes: :yes: :yes:
21. 4. 2006 22:42
Re: Šílená cena, boží auto...
Jo, hnulo... :yes: