Volkswagen Eos: české ceny
Zpočátku mohou zájemci volit mezi dvěma zážehovými čtyřválci, v létě příjde nejlevnější motorizace 1.6 FSI a později ještě šestiválec a také jeden diesel.
Eos na tuzemském trhu startuje se dvěma zážehovými motory s přímým vstřikováním benzinu do válců propojenými s manuálními šestistupňovými převodovkami: 2.0 FSI/110 kW a 2.0 T-FSI/147 kW. Cena základního dvoulitru činí 737.100,- Kč, výkonnější model začíná na 846.000,- Kč. Od poloviny roku nabídku dále rozšíří motor 1.6 FSI/85 kW s cenou od 688.800,- Kč a později budou následovat ještě verze s agregáty 3.2 V6/184 kW) a turbodiesel 2.0 TDI/103 kW.
Do sériové výbavy obou motorických verzí patří mj. čelní, boční a hlavové airbagy, elektronický stabilizační systém ESP, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání zrcátek a všech oken, poloautomatická klimatizace „climatic“, posilovač řízení s proměnným účinkem „servotronic“, 16“ litá kola, autorádio RCD 300 s CD přehrávačem.
Nejvýraznějším konstrukčním rysem Eosu je určitě jeho pětidílná skládací pevná střecha, která z otevřeného kabrioletu dokáže během 25 sekund pouhým stiskem tlačítka udělat stylové čtyřmístné kupé s pevnou střechou. Výhodou pětidílné střechy, jejíž díly se do sebe při skládání přesně zasouvají takže nezabírají mnoho místa, je mj. i snadné nastupování a vystupování. Nehrozí tak bolestivý kontakt s horní částí rámu výrazně skloněného čelního skla, což je častou neřestí obdobných konstrukcí u konkurenčních značek. 4,41 m dlouhý, 1,79 m široký a 1,44 m vysoký Volkswagen Eos je prvním čtyřmístným automobilem, který dostal pětidílnou skládací pevnou střechu. Ochranu při případném převrácení otevřeného vozu garantují speciální pevné vzpěry, které se v kritické situaci bleskově (během 0,25 s) vysunou za zadními sedadly.
Do stylového interiéru Eosu konstruktéři začlenili elektricky ovládaný systém „Easy Entry“, který posunutím předních sedadel usnadňuje nastupování na zadní sedadla. V otevřené konfiguraci (kabriolet) nabízí zavazadlový prostor objem 205 litrů, při „natažené“ střeše (kupé) se objem zavazadelníku zvětšuje až na 380 l. Praktické využití vozu zlepšuje i průvlak do zavazadlového prostoru, který přijde vhod např. při přepravě lyží. Elektricky ovládaný zámek víka zavazadlového prostoru se postará o dokonalé dovření posledních milimetrů a zajištění víka.
Podrobněji jsme o skládací střeše psali v článku:Volkswagen Eos: střešní kouzla III (video)
Volkswagen Eos - Ceny v ČR | |||||
Motor | 1.6 FSI | 2.0 FSI | 2.0 TFSI | 3.2 FSI V6 | 2.0 TDI |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1984 | 1984 | 3189 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 4/2 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 85/6000 | 110/6000 | 147/5100-6000 | 184/6250 | 103/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 155/4000 | 200/3500 | 280/1800-5000 | 330/3000 | 320/1800 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 210 | 232 | 247 | 206 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,9 | 9,8 | 7,8 | 7,3 | 10,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,7 | 8,3 | 8,4 | 9,3 | 6,1 |
Cena [Kč] | 688.800,- | 737.100,- | 846.000,- | - | - |