Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTD na nových fotografiích

David Bureš
Diskuze (23)
Vznětový hot-hatch z Wolfsburgu jede až rychlostí 230 km/h, v kombinovaném cyklu přitom spotřebuje jen 4,2 litru paliva na 100 kilometrů.

Volkswagen připomíná, že začíná prodávat nejnovější generaci Golfu GTD (Gran Turismo Diesel). K této příležitosti zveřejnil nové fotografie tohoto vozu a upozornil na jeho hlavní charakteristiky.

Golf GTD je poháněn turbodieselem 2.0 TDI z aktuální řady EA288, jedná se tedy o stejnou jednotku jako v dieselové verzi nejnovější Škody Octavia RS. Agregát dává výkon 135 kW (184 koní) a točivý moment 380 N.m, což je proti předchůdci o 14 koní a 30 N.m více.

Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem, za příplatek je dodávána dvouspojková převodovka DSG se stejným počtem stupňů. Spotřebu paliva pomáhá snižovat standardně dodávaný start-stop systém a rekuperace brzdné energie.

O lepší jízdní vlastnosti se stará elektronická uzávěrka diferenciálu XDS+, proti běžným verzím Golfům je podvozek GTD snížen o 15 milimetrů.

Vzhled Golfu GTD je proti standardním variantám tohoto modelu vylepšen o nový přední nárazník, ve kterém se mohou objevit na přání dodávané diodové mlhovky. Na zádi je možné spatřit zatmavená koncová světla tvořená diodami nebo chromovanou koncovku výfuku. Kola jsou 17palcová a Volkswagen je nazývá Curitiba.

Za příplatek je možné upravovat zvuk motoru. Zatímco v módech Eco a Normal je zvuk tišší, aby byla jízda pohodlnější, v módu Sport vznětový čtyřválec nabídne silný a zvučný hlas. Zvuk motoru je veden přes ovladač v motorovém prostoru a čelní sklo do kabiny auta. Posádka jej však slyší, jakoby se linul z výfuku.

Na českém trhu Golf GTD stojí 613.900 korun, tedy stejně jako zážehový sourozenec Golf GTI. Za DSG se připlácí 60.000 korun. Výbava zahrnuje dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, rádio nebo dešťový senzor.

Volkswagen Golf GTD – srovnání s Golfem GTI
VerzeGTDGTIGTI Performance
Motor2.0 TDI2.0 TSI2.0 TSI
Převodovka6M (6DS)6M (6DS)6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3]196819841984
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]135/3500-4000162/4500-6200169/4700-6200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]380/1750-3250350/1500-4400350/1500-4600
Max. rychlost [km/h]230 (228)246 (244)250 (248)
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,5 (7,5)6,5 (6,5)6,4 (6,4)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,2 (4,5)6,0 (6,4)6,0 (6,4)
Cena [Kč]613.900,-613.900,-639.900,-
Cena DSG [Kč]673.900,-673.900,-699.900,-

David Bureš
Diskuze (23)
10. 6. 2013 07:20
Re: Cena
Kočárek a kufr je sice zajímavá věc, ale tak cca po dobu do dvou let věku dítěte maximálně.
Když máte na zadní sedačce dva puberťáky jako já, oceníte spíš místo na nohy v kabině.
Možná kdybych třeba jezdil lyžovat, že by se mi velký kufr šiknul víc, jenomže já nelyžuju, nepotápím se, nelítám rogalem, nepřevážím jachtu, přívěs, campingový nábytek, nevozím kontrabas nebo co já vím... Na stavebniny mám kouli a vozík a kdyby toho bylo víc, nechám si to přivézt dodávkou. Na rodinné dovolené mi vždycky stačilo 300 litrů kufru.
Ale samozřejmě záleží na tom, co kdo potřebuje nebo co mu vyhovuje.
Avatar - guze
9. 6. 2013 10:42
Re: mno
zkus vytisknout ;-)
Avatar - pelikoš
8. 6. 2013 21:38
mno
rád bych viděl tu deklarovanou spotřebu reálu 8-s
8. 6. 2013 20:19
Re: Seat
8. 6. 2013 15:57
Diesel s DPF jako vysavače!
GTI :yes: :-!
GTD :no: