Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf GTI Clubsport je tu! Má 300 koní a speciální režim pro Nordschleife

David Bureš
Diskuze (46)

 Do nabídky Golfu GTI se vrací posílená verze Clubsport. Volkswagen od novinky slibuje výraznější rozdíly od výchozího modelu než u předchůdce.

Volkswagen Golf GTI je už tradiční součástí nabídky německé značky. Původně se první generace mělo postavit jen 5.000 kousků, nakonec ale zpropagovala segment hot hatchů, a tak má dnes Golf GTI za celou svoji historii na svém kontě více než 2,3 milionů postavených kusů. Letos na trh dorazila nejnovější generace, která krátce po své premiéře debutuje i jako ostřejší Golf GTI Clubsport.

Golf GTI Clubsport prvně vznikl na bázi sedmé generace tohoto hot hatche v roce 2016 jakožto oslava tehdejšího čtyřicetiletého výročí vzniku prvního Golfu GTI. Krátce nato následovalo ještě ostřejší provedení Clubsport S, které se stalo při premiéře nejrychlejším autem s pohonem předních kol na slavné Severní smyčce Nürburgringu.

Nyní přichází druhá generace Clubsportu, která se od výchozího provedení liší více než předchůdce. Dalo by se říct, že má dokonce blíže Clubsportu S, na rozdíl od něj je však pořád primárně autem pro běžné silnice než okruhovým náčiním.

Hlavní pozornost jistojistě zaslouží motor. Jestliže ve výchozím modelu poskytuje výkon 180 kW a točivý moment 370 N.m, v případě verze Golf GTI Clubsport je naladěn na 221 kW a rovných 400 N.m.

Stejně jako v případě výchozího gétéíčka jde o přeplňovaný benzinový dvoulitr rodiny EA888 čtvrté generace, v tomto případě se však liší nejen jinou řídící jednotkou, ale také turbodmychadlem (Continental místo Garrett) a větším mezichladičem. Motor navíc má tankovat 98oktanové palivo.

K dispozici pak bude výhradně sedmistupňová dvouspojková převodovka. To automobilka slovy svého testovacího jezdce a závodníka Benjamina Lechtera vysvětluje tím, že s manuálem pilot nikdy nedokáže řadit tak rychle jako s automatem.

Přesná technická data zatím výrobce nezveřejnil. Volkswagen nicméně slibuje, že novinka zrychlí z 0-100 km/h za méně než šest sekund a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h.

Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport ale není jen o posíleném motoru. Pohon výhradně přední nápravy zůstal zachován (ostatně pro Golf GTI je charakteristický), podvozek nadále tvořený vzpěrami MacPherson vpředu a čtyřprvkovým zavěšením vzadu však byl oproti výchozí variantě zásadně upraven. Vpředu se měnil odklon kol, stejně jako řízení, vzadu zase uchycení kol a ramen nebo ložiska tlumičů. Nechybí ani účinnější brzdový systém.

Výsledkem těchto úprav má být agilnější a zábavnější chování. Auto má být navíc pekelně rychlé. Konkrétně na Severní smyčce Nürbugringu má tomu přispět i speciální jízdní režim, s nastavením uzpůsobeným podmínkám této trati. Speciální mód přitom upravuje i chování tlumičů (adaptivní tlumiče mimochodem umožňují zvolit tuhost v 15 režimech) nebo převodovky, která při brzdění v tomto případě podřazuje co nejdříve, aby využívala brzdnou sílu motoru.

Práce na nastavení se evidentně povedla. Nový Golf GTI Clubsport zvládl Nordschleife objet s parádním časem 7:54. Výchozí Golf GTI přitom tuto disciplínu zvládá za 8:07. Benjamin Lechter přitom zdůrazňuje, že nový Clubsport zvládá tento čas konstantně, během několika jízd zopakuje obdobný čas, zatímco u někdejšího Clubsportu S se někdejší rekord 7:49,21 povedl jen za specifických podmínek.

Clubsport se nicméně liší už svým vzhledem. Přepracovaný nárazník s větším chladicím otvorem dělá auto nejen agresivnějším, ale také zlepšuje jeho aerodynamiku. Přítlak byl mimochodem zlepšen jak na přední nápravě, tak na té zadní. Vzadu se pak koncovky výfuku posunuly dále do rohů karoserie pro agresivnější vizáž. Nechybí ani výrazný střešní spoiler nebo příplatková 19palcová kola, která mohou být obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Na nich mimochodem auto zajelo i svůj čas na Nürburgring Nordschleife.

Uvnitř zase najdeme specifický sportovní volant nebo sportovní sedačky se svébytným čalouněním.

Nový Volkswagen Golf GTI Clubsport se má začít prodávat na konci letošního roku. Půjde přitom o doplnění nabídky, nikoliv o limitovanou edici, omezenou časově nebo počtem vyrobených kusů.

David Bureš
Diskuze (46)

Doporučujeme

16. 10. 2020 08:35
Re: Re: Re: Re: designová bomba
Jo, ten je hodně zajímavej podvozkově i motorově. Ten interiér je ale hroznej, jen co je pravda. Já mám v hledáčku i A45, ale tam přemýšlím o interiéru coby pouťovce a ještě k tomu že je to přesoftwarovaný.
Přemýšlel jsi o Leonu Cupra? Interiér je trochu horší, auto je s kompromisama, ale poměr výkon cena je myslím velmi dobrý a občas se ještě nějaký sehnat dá. Poslední verze mají i 7mi kvalty.
15. 10. 2020 18:32
Re: Re: Re: Re: designová bomba
Ja som so svojim g7 velmi spokojny, interier parada, len by som chcel 2.0 tsi co sa nikdy do golfa nedaval. Tak sa obzeram po inom kombi so slusnym benzinom. Zatial vyhrava jazdne focus st, ale sa mi vobec nepaci aj interier nic moc.
15. 10. 2020 17:36
Re: Kde jsou BY kupci?
ty vejfuky jsou jen fejky
15. 10. 2020 17:34
Re: Re: Re: designová bomba
Ale on si to ten zákazník koupí a to je ta tragédie. Sice lidi vědí, že je to špatně, ale většina lidí koncern chce, jinak by tu na trhu neměli takový zastoupení. A nakonec to stejně všichni přijmou za standard a "bude to OK". A nakonec už si nikdo ani nevzpomene bohužel na to, jak příjemný bylo, když auta měly tlačítka.
15. 10. 2020 13:19
Re: Re: Re: designová bomba
Tak uvidime, co na to zakaznik. T roc, t cross sa predavaju dobre, takze to asi nevadi. Ja ako majitel g7 si uz dalsie nove vw momentalne nekupim