Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Sportsvan: V Česku od 433.900 Kč

Jan Mička Jan Mička 1. 4. 2014 • 07:06
18
90
Zobrazit náhledy (18)
Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf Volkswagen Golf
Volkswagen Golf Sportsvan dorazil na český trh. Základní verzi pořídíte od 433.900 Kč.

Zatímco standardní Volkswagen Golf můžete konfigurovat ve čtyřech stupních výbav (Trendline, Comfortline, Blue Motion a Highline), větší verzi Sportsline jsou vyhrazeny pouze dvě linie. Základní Comfortline pořídíte s motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW od 433.900 korun (oproti Golfu Comfortline je o 11.000 Kč dražší, ten má však 1.2 TSI se 77 kW) a za tuto cenu například dostanete sedm airbagů, autorádio s osmi reproduktory, automatickou klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, tříramenný kožený volant, látkové čalounění, elektronickou ruční brzdu nebo systém start/stop.

Z příplatkové výbavy pak vybíráme adaptivní tempomat s funkcí krizového brzdění (+ 12.700 Kč), boční airbagy pro zadní sedadla (+ 9.800 Kč), bixenony (+ 22.900 Kč) nebo multifunkční kožený volant za 10.400 Kč.

Nejvyšší výbavu Highline pořídíte od 491.900 Kč, ovšem minimálně s motorem 1.2 TSI o výkonu 81 kW. Oproti základní linii navíc dostanete autorádio s větším dotykovým displejem, litá 16“ kola, tříramenný multifunkční volant s koženým potahem, mlhové světlomety s funkcí přisvětlování do zatáček, sportovní sedadla čalouněná kombinací látky a Alcantary, dešťový senzor či ambientní LED osvětlení interiéru.

Oproti standardnímu Volkswagenu Golf je motorová paleta vetší verze Sportsvan značně okleštěná. V nabídce jsou dvě verze zážehové dvanáctistovky TSI (63 a 81 kW), ve stejném počtu je zastoupen také agregát 1.4 TSI (92 a 110 kW) a nechybí ani moderní turbodieselové čtyřválce 1.6 TDI (81 kW) a 2.0 TDI (110 kW). Kromě základní 1.2 TSI lze všechny agregáty kombinovat jak s manuální, tak automatickou převodovkou DSG. V druhém případě platí shodný příplatek ve výši 60.000 korun. Verze s pohonem čtyř kol v současné nabídce nenajdeme.

Volkswagen Golf Sportsvan - technická data a ceny
Motor1.2 TSI1.2 TSI1.4 TSI1.4 TSI1.6 TDI2.0 TDI
Převodovka5M6M/7A6M/7A6M/7A5M/7A6M/6A
Zdvihový objem [cm3]119711971395139515981968
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/4300-530081/4600-560092/5000-6000110/5000-600081/3200-4000110/3500-4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/1400-3500175/1400-4000200/1400-4000250/1500-3500250/1500-300340-1750-3000
Max. rychlost [km/h]177192200212192212/210
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,210,79,98,811,39,2
Komb. spotřeba [l/100 km]4,95,1/5,05,4/5,25,43,9/4,04,3/4,7
Cena Comfortline [Kč]433.900463.900481.900-523.900-
Cena Highline [Kč]-491.900509.900539.900551.900599.900
Příplatek za převodovku DSG činí 60.000 Kč

Související články

Témata
3. 4. 2014 10:44
Re: V benzinu dokonalé
Já myslím, že to taky už vychytali, takže bych se už novejch TSI nebál. Navíc mám dojem, že nový TSI motory mají zase zpátky rozvodovej řemen, i když kdyby se udělal ten rozvoďák trochu masivnější a napínák a vůbec celý vedení řetězu inteligentnějc, tak to musí fungovat bez problémů po celou životnost motoru. Prodloužená záruka na 5 let je sice dobrej nápad, ale jako uživatel čekám, že auto bude jezdit podstatně dýl než 5 let bez totální havárie motoru. TDI motor se pod tlakem eko předpisů stává nepoužitelnej. Těch věcí co se tam výhledově vysype. DPF, dvouhmota, EGR a cena těch dílů už převyšuje výhody dieselu. Osobně bych do dieselu už nešel.
3. 4. 2014 10:30
Re: 1,6 TDI a 5M převodovka?
To když seš takovej outlocitnej na peníze, tak jezdi radši busem. Já mám s TDI průměr kolem 6,3 a přijde mi to naprosto v pohodě. Dřív sem živil benzínovou 1,6 a jezdil 9-10 litrů to už bylo podstatně protivnější.
Avatar - Jaros71
3. 4. 2014 09:44
Re: V benzinu dokonalé
Snad to nyní u TSI vychytají..
Asi bych si ho i znovu koupil , ale s prodlouženou zárukou na 5 let za 15 tis.. :-)
Ten rozdíl 1.4 TSI a TDI 140k je 60-70tis.. 8-s
Kdo nenajede ročmě 30tis km tak bere benzín..

Alternativa je japonec , třeba Mazda a SkyActive..
3. 4. 2014 08:19
Re: 1,6 TDI a 5M převodovka?
6.5 je krasna spotreba? >:D leda tak na benzin v aute nizsej strednej.
6.5 v nafte ma opodstatnenie mozno tak v SUV.
2. 4. 2014 22:16
Re: V benzinu dokonalé
To já s tebou taky souhlasím. Jen si nejsem jistej jestli automobilky konstruujou auta tak aby vydrželi třeba těch 300 tkm. Kdyby tak byly všechny díly dimenzovaný (ty u kterých je to možné) tak by to bylo supr. Auta co vydrží milion se už dřív stavěla. Právě to mi přijde smutný, že dneska se už takový auta stavět neumí nebo spíš nechtějí. PA66 je cca jednou tak drahý, ale když se díl "A" vyrábí do staršího modelu z PA66 a v ten samý díl se do novějšího modelu auta vyrobí z PP, tak je to prostě cesta zpět. Právě, že někdo stanoví cenu a životnost, ale životnost na kteoru se to počítalo před 10 lety a životnost na kterou se to dimenzuje teď se bude dost rapidně lišit. Tělo vysavače z PP je naprosto dostatečný. Koneckonců i ta ABS by tam cenově a funkčně mohla fungovat. Nepotřebuješ tam, žádnou extra teplotní, chemickou ani mechanickou odolnost. Kvalitu povrchu tam docílíš dostatečnou. Dnešní vysavače se nestaví na 20 let provozu, takže tělo vysavače bez problémů přežije zbytek vysavače. Na takovou aplikaci se PP skvěle hodí, stejně jako do hraček, obalů atd, ale když ho začne být plný auto je to mizérie. A navíc když v tom pracuješ a vidíš, že se ten díl dřív dělal z lepšího materiálu než do novýho modelu auta, začne v tobě hlodat otázka jak je to s ostatníma komponentama v tom daným modelu auta.
Články odjinud