Volkswagen Golf Plus: 1,2 TSI a 1,6 TDI přichází, 1,6 (75 kW) končí
Atmosférický čtyřválec 1,6 l (75 kW) čeká v Golfu Plus už jen několik týdnů výroby. Na konci září jej nahradí nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI, který měl premiéru v novém Polu. Turbomotor má výkon 77 kW a šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové, za modernější pohonnou jednotku bude Volkswagen na českém trhu žádat o 8.900,- Kč více než za šestnáctistovku. Alespoň prozatím ale nebude v nabídce s převodovkou DSG.
Další novinkou je motor 1,6 TDI, poprvé představený také v Polu. Jeho slabší varianta má výkon 66 kW, dodává se jen s výbavou Trendline a má kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stojí 459.900,- Kč, tedy o 10 tisíc Kč méně než stejně vybavený 1,4 TSI (90 kW) a o 30 tisíc Kč méně než dosavadní dieselový základ 2,0 TDI o výkonu 81 kW.
Právě slabšímu dvoulitru se velmi blíží 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Oba motory mají shodné maximum točivého momentu 250 Nm v rozmezí 1500-2500 min-1, 1,6 TDI má ale o půl sekundy pomalejší akceleraci na 100 km/h. Naopak je o necelé 4 tisíce Kč levnější, je úspornější (4,8 l/100 km místo 5,1 l) a nabízí se také se sedmistupňová převodovka DSG místo šestistupňové. Z této verze také vychází úspornější provedení BlueMotion, které má mezi malými MPV vynikající kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Příplatek za nižší normovanou spotřebu je 13 tisíc Kč, BlueMotion stojí 499.000,- Kč. Drobným paradoxem je, že 1,6 TDI BlueMotion má o 4 kg vyšší provozní hmotnost než standardní 1,6 TDI.
Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled dieselových motorizací | |||||
Motor | 1,6 TDI | 1,6 TDI | 1,6 TDI BM | 2,0 TDI | 2,0 TDI |
Převodovka | 5M | 5M (7DSG) | 5M | 5M (6DSG) | 6M (6DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1598 | 1598 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/4200 | 77/4400 | 77/4400 | 81/4200 | 103/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 230/1500-2500 | 250/1500-2500 | 250/1500-2500 | 250/1500-2500 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 174 | 184 (184) | 186 | 189 (187) | 204 (202) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,4 | 12,1 (12,0) | 12,1 | 11,6 (11,6) | 9,8 (9,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,7 | 4,8 (4,9) | 4,3 | 5,1 (5,5) | 5,1 (5,6) |
Cena Trendline [Kč] | 459.900,- | 486.000,- (539.800,-) | 499.000,- | 489.700,- (543.500,-) | 541.700,- (595.500,-) |
Cena Highline [Kč] | - | 546.700,- (600.600,-) | - | 550.400,- (604.300,-) | 602.400,- (656.300,-) |
Základní provedení Trendline nabízí relativně bohatou výbavu. Standardem je šest airbagů, ESP a v případě aut s převodovkou DSG také asistent pro rozjíždění do kopce. Dále nechybí například poloautomatická klimatizace Climatic, rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka a elektrické stahování předních i zadních oken.
Highline přidává tempomat, rádio s 8 reproduktory, podporou MP3 a zdířkou aux-in, palubní počítač Plus, 16palcová litá kola, chromovanou masku chladiče a přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček. Dalším identifikačním znakem jsou kryty zpětných zrcátek, dveřní kliky a ochranné lišty lakované v barvě vozu. V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantara/kůže a s bederními opěrkami vpředu, kůží potažený multifunkční volant, středová loketní opěrka mezi předními sedadly a více odkládacích prostor.
Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled benzinových motorizací | ||||
Motor | 1,4 | 1,2 TSI | 1,4 TSI | 1,4 TSI |
Převodovka | 5M | 6M | 6M (7DSG) | 6M (7DSG) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1197 | 1390 | 1390 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/2 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 59/5000 | 77 | 90/5000 | 118/5800 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 132/3800 | - | 200/1500-4000 | 240/1500-4000 |
Max. rychlost [km/h] | 169 | - | 195 (195) | 214 (214) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,9 | - | 10,2 (10,2) | 8,5 (8,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,6 | - | 6,5 (6,3) | 6,5 (6,3) |
Cena Trendline [Kč] | 379.900,- | 432.900,- | 469.900,- (523.800,-) | - |
Cena Highline [Kč] | - | 493.700,- | 530.700,- (584.600,-) | 586.000,- (639.800,-) |
Pro Trendline lze objednat zvýhodněný paket „All In“ za 14.900,- Kč, který obsahuje mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, loketní opěrku vpředu a 15palcová litá kola. Klimatizace Climatronic samotná stojí 5.700,- Kč, ceník dále obsahuje tradičně široké možnosti příplatkové výbavy.