Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Golf Plus: 1,2 TSI a 1,6 TDI přichází, 1,6 (75 kW) končí

Diskuze (10)
V nabídce nedávno inovovaného Volkswagenu Golf Plus dochází ke změnám. Objevuje se nový motor 1,6 TDI, a to hned ve třech verzích – 66 kW, 77 kW a 77 kW BlueMotion – a na konci září na český trh dorazí 1,2 TSI, který střídá 1,6 o výkonu 75 kW.

Atmosférický čtyřválec 1,6 l (75 kW) čeká v Golfu Plus už jen několik týdnů výroby. Na konci září jej nahradí nový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI, který měl premiéru v novém Polu. Turbomotor má výkon 77 kW a šestistupňovou manuální převodovku místo pětistupňové, za modernější pohonnou jednotku bude Volkswagen na českém trhu žádat o 8.900,- Kč více než za šestnáctistovku. Alespoň prozatím ale nebude v nabídce s převodovkou DSG.

Další novinkou je motor 1,6 TDI, poprvé představený také v Polu. Jeho slabší varianta má výkon 66 kW, dodává se jen s výbavou Trendline a má kombinovanou spotřebu 4,7 l/100 km. Stojí 459.900,- Kč, tedy o 10 tisíc Kč méně než stejně vybavený 1,4 TSI (90 kW) a o 30 tisíc Kč méně než dosavadní dieselový základ 2,0 TDI o výkonu 81 kW.

Právě slabšímu dvoulitru se velmi blíží 1,6 TDI o výkonu 77 kW. Oba motory mají shodné maximum točivého momentu 250 Nm v rozmezí 1500-2500 min-1, 1,6 TDI má ale o půl sekundy pomalejší akceleraci na 100 km/h. Naopak je o necelé 4 tisíce Kč levnější, je úspornější (4,8 l/100 km místo 5,1 l) a nabízí se také se sedmistupňová převodovka DSG místo šestistupňové. Z této verze také vychází úspornější provedení BlueMotion, které má mezi malými MPV vynikající kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km. Příplatek za nižší normovanou spotřebu je 13 tisíc Kč, BlueMotion stojí 499.000,- Kč. Drobným paradoxem je, že 1,6 TDI BlueMotion má o 4 kg vyšší provozní hmotnost než standardní 1,6 TDI.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled dieselových motorizací
Motor1,6 TDI1,6 TDI1,6 TDI BM2,0 TDI2,0 TDI
Převodovka5M5M (7DSG)5M5M (6DSG)6M (6DSG)
Zdvihový objem [cm3]15981598159819681968
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/440077/440081/4200103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500250/1500-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]174184 (184)186189 (187)204 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,412,1 (12,0)12,111,6 (11,6)9,8 (9,8)
Komb. spotřeba [l/100 km]4,74,8 (4,9)4,35,1 (5,5)5,1 (5,6)
Cena Trendline [Kč]459.900,-486.000,- (539.800,-)499.000,-489.700,- (543.500,-)541.700,- (595.500,-)
Cena Highline [Kč]-546.700,- (600.600,-)-550.400,- (604.300,-)602.400,- (656.300,-)

Základní provedení Trendline nabízí relativně bohatou výbavu. Standardem je šest airbagů, ESP a v případě aut s převodovkou DSG také asistent pro rozjíždění do kopce. Dále nechybí například poloautomatická klimatizace Climatic, rádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky vyhřívaná a sklopná zrcátka a elektrické stahování předních i zadních oken.

Highline přidává tempomat, rádio s 8 reproduktory, podporou MP3 a zdířkou aux-in, palubní počítač Plus, 16palcová litá kola, chromovanou masku chladiče a přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáček. Dalším identifikačním znakem jsou kryty zpětných zrcátek, dveřní kliky a ochranné lišty lakované v barvě vozu. V interiéru se nacházejí sportovní sedadla čalouněná kombinací Alcantara/kůže a s bederními opěrkami vpředu, kůží potažený multifunkční volant, středová loketní opěrka mezi předními sedadly a více odkládacích prostor.

Volkswagen Golf Plus 2009 - přehled benzinových motorizací
Motor1,41,2 TSI1,4 TSI1,4 TSI
Převodovka5M6M6M (7DSG)6M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1390119713901390
Válce/ventily4/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min-1]59/50007790/5000118/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]132/3800-200/1500-4000240/1500-4000
Max. rychlost [km/h]169-195 (195)214 (214)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,9-10,2 (10,2)8,5 (8,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,6-6,5 (6,3)6,5 (6,3)
Cena Trendline [Kč]379.900,-432.900,-469.900,-
(523.800,-)
-
Cena Highline [Kč]-493.700,-530.700,-
(584.600,-)
586.000,-
(639.800,-)

Pro Trendline lze objednat zvýhodněný paket „All In“ za 14.900,- Kč, který obsahuje mimo jiné dvouzónovou automatickou klimatizaci Climatronic, tempomat, loketní opěrku vpředu a 15palcová litá kola. Klimatizace Climatronic samotná stojí 5.700,- Kč, ceník dále obsahuje tradičně široké možnosti příplatkové výbavy.

Diskuze (10)
Avatar - iudex
15. 8. 2009 19:26
Re: Jsem ZVĚDAVÁ ...
I ked vo viacerých veciach nie som tak jednostranne kritický ako Vy, v názore na motor 1,6 s Vami úplne súhlasím. Príst v modelovom roku 2010 (!) s motorom, ktorého najvýkonnejsia (sic!)z troch verzií má 77 kW, t.j. o 3 kW menej ako odchádzajúca a velmi úspesná 1,6ka od PSA/Ford, to je celkom trápne, ak nie ostudné. Ale v duchu Murphyho zákona: Pokrok nespocíva v nahrádzaní nesprávnych vecí správnymi, ale menej nesprávnymi to pokrok je (ako náhrada za 1,9 TDI - 77 kW). >:-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 8. 2009 19:04
Jsem ZVĚDAVÁ ...
...JAKkou "díru do světa" udělá 1.6 TDi, který se (NEmyslím jen výkonem!) ani jako "žhavá novinka" NEvyrovná pomalu "odcházejícím" 1.6kám konkurenčních výrobců...
... Hyundai/Kia pokrývají výkonové spektrum 55 - 94 kW, Fiat/Alfa/Lancia/Opel s 88 kW jsou také trochu "jinde" (55 kW má jejich 1.3); nové verze svých 1.6, resp. 1.5 (prý teď bude TAKÉ 1.6) ohlásilo PSA/Ford/Mazda/Volvo a Renault/Nissan - 96 kW
A jak jsem řekla NEjde jen o "konečný" výkon, díky "úsporné" (v tom NEgativním slova smyslu) konstrukci a použití dnes již spíše NEpoužívaných vstřikovačů s tlakem 1600 bar (tedy alespoň ne u NOVÉHO motoru) - to je možná NEJ"slabší" 1.6 současnosti VŮBEC (a během příštích 2 lety kdy jsou "ohlášeny" nové verze těchto motorů u konkurence se to asi "nezlepší" ;-)
PS: Vím že lidé si vůz podle MOTORu spíše NEkupují, ale stejně...
(přiznávám že tentokrát MARKETINGové stratégy vw /vůbec/ NEchápu - ale třeba se ukáže, že /jako obvykle, resp. jako často/ jsou "napřed" a SPRÁVNĚ "odhadli" že jim to "projde" a protože naftový 1.6 je v evropě docela HODNĚ prodávanou verzí, tak díky nižším nákladům na konstrukci/výrobu se jim to VRÁTí a ještě na tom VYDĚLAJí - ale zatím to "nechápu"
15. 8. 2009 16:27
Re: Škoda :-(
Hm a já myslel že už ze 40! >:D
Avatar - iudex
14. 8. 2009 15:41
Re: Škoda :-(
Ale legendou sa stala (vdaka citovanému výroku GTIho "...plynule az do 190 km/h") práve najslabsia 1,4ka. 1,6ka nebola tragédiou, priemerný motor, ako dvojventil slusne tahal z nízkych otácok, pri nich i málo zral, vo vysokých na 16ventily trochu strácal. A na rozdiel od 1,4ky (55/59 kW) mal výkon aspon nie úplne ostudný, ale podobný ako 16v motory ostatných znaciek (myslím bezné 16v DOHC bez VTEC, priameho vstreku a pod.)
Avatar - miromen
14. 8. 2009 09:44
Re: Kde je 1,2 TSI?
Tak POLO 77kw,175Nm,190km/h,0-100 za 9,7s,pruměrna spotřeba 5,5l no a od toho se da odhadnout kolik to bude u GOLFA. Ale jinak souhlas s tim že taji parametry tak že je to přitažliva kombinace.