Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Lavida trhá v Číně prodejní rekordy

Michal Fokt
Diskuze (55)
Neuvěřitelných 48.267 exemplářů vozu VW Lavida se prodalo v lednu 2013 na čínském trhu. Je to absolutní čínský rekord, dramaticky překonávající předešlý úspěch Fordu Focus.

Volkswagen Lavida je model, vyvinutý speciálně pro potřeby čínského trhu a vyráběný ve společném podniku s čínským SAIC. Tento sedan svým pojetím asi nejvíce připomíná Škodu Octavia, jedná se o vůz nižší střední třídy s ambicemi patřit do segmentu o třídu vyššího a to s délkou karoserie 4,6 m a rozvorem 2,61 m. Lavida byla vloni faceliftována a asi to byla trefa do černého, protože se tento model nyní svým tvůrcům odvděčil těžko uvěřitelnými prodejními čísly.

V lednu letošního roku se pro tento VW rozhodlo 48.267 zákazníků, čímž byl s drtivým náskokem překonán měsíční rekord Fordu Focus 38.362 vozů z loňského listopadu. Boom čínského trhu potvrzuje i fakt, že 15 modelů se dostalo za hranici 20.000 kusů a 44 vozů překonalo desetitisícovou hranici.

Patnáct nejúspěšnějších modelů najdete v tabulce, pojďme se ale podívat na zajímavosti s dalších pozic. Nejúspěšnějším prémiovým modelem se stalo prodloužené Audi A6L na 21. místě s počtem 16.706 vozů, Škoda Octavia je devětadvacátá s 12.561 vozy a na 44. místě je další prodloužené Audi A4L s 10.215 kusy. Až 47. je prodloužené BMW řady 5 (9600 ks) a dominanci Audi potvrzuje i 59. pozice modelu Q5 (8475 ks), do první stovky se nedostal žádný Mercedes. Škodě Suberb patřila v lednu 71. příčka se 7451 kusy a určitě stojí za zmínku to, že má VW v první stovce hned dvanáct modelů, koncernové sourozence nepočítaje.

Prodeje Čína leden 2013
PoziceModelPočet kusů
1.VW Lavida48,267
2.Ford Focus33,632
3.Buick Excelle30,264
4.Chevrolet Sail29,063
5.VW Passat27,930
6.VW Sagitar26,184
7.Hyundai Verna25,684
8.Nissan Sylphy24,769
9.Chevrolet Cruze24,477
10.VW Jetta24,033
11.Hyundai Elantra Yuedong23,882
12.Buick Excelle XT/GT23,694
13.Hyundai Elantra Langdong22,177
14.VW Tiguan21,818
15.VW Bora20,045

Michal Fokt
Diskuze (55)
Avatar - JDM
21. 2. 2013 12:31
Re: VW a Čína
nepatřím k fanatickým evropanům co za každou cenu obhajují "evropské" , co je moje nebo naše je nejlepší a nejmodernější .
Avatar - Aladeen
21. 2. 2013 11:34
Re: VW a Čína
Ja som to pochopil ;-) A je pravda že sa to rovnať nemôže :yes:
21. 2. 2013 08:47
Re: VW a Čína
By me zajimalo co mas proti kvalite ecoboostu :-)
a hlavne jaky motor pouzivas ty a kolik toho rocne najezdis :)))
Avatar - MGRR
21. 2. 2013 08:01
Re: VW a Čína
V8 si nikdy neměl, jinak by si nemohl takhle...

Umění, zvuk u poctivé atmosférické V8 začíná, a vždy bude nějaký výrobce který půjde proti stádu.

Vždy bude dost srdcařů, kteří při představě čtyřválce vidí rudě, u tříválce se jim zastavuje srdeční pumpa.

Neboj, ono to tříválcové oslení časem přejde..., "kvality" Ecoboost se už projevují... :-)

F1 by měla dostat na jednu sezonu tříválce, aby si pořádně užili :-)
Viděl si někdy nějakého ředitele automobilky jezdit v tříválci?

"Takhle nějak vypadá předváděčka tříválce v CZ :)" [odkaz]
Avatar - Ozzman
20. 2. 2013 23:33
Re: VW a Čína
Ano.. je to jen a jen pocti.. V otáčkách žere jako V6.. jezdils nekdy s atmo benzínovým motorem 1.4 1.6, 1.8? Já jo.. v otáčkách si tyto motory řeknou také přes 10 litrů... Stejně jako turbo a v klidném režimu si ten foukaný motor veme méně + poskytuje větší kroutící moment = plynulejší jízda bez nutnosti pořád řadit.. Svez se někdy a porovnej podobná porovnatelná auta atmoXturbomotor