Volkswagen Lavida: Čínský sedan s agresivnější tváří

Volkswagen Lavida: Čínský sedan s agresivnější tváří

 
 

Volkswagen vyrábí a prodává v Číně populární sedan Lavida. Obchodně úspěšný tříprostorový klasik nyní prošel omlazovací kůrou.

My Evropané i ostatní svět známe Lavidu jen z fotek a doslechu, na vlastní oči ji viděli pouze ti, kteří se dostali do Číny. Vyrábí ji totiž společný podnik německého Volkswagenu a SAIC v továrně v Antingu, a to už od roku 2008. Původní verze měla výstavní premiéru před čtyřmi lety na stejném místě jako aktuálně ta modernizovaná, tedy v Pekingu.

Sedan je postaven na platformě PQ34 shodné s první generací Škody Octavia. Jenže rozvor náprav má prodloužený o 97 mm na 2610 mm. Délka vozu pak přesahuje hranici 4,6 m, takže v Evropě by patřil do nižší střední třídy. Jenže v Říši středu nahlíží i o kategorii výš. Je zkrátka takovým „Passatem pro chudé“ a na novince je to vidět. Byť současný styl značky známe již důvěrně i my na starém kontinentu.

Přední část ztratila elipsovité světlomety a tím pádem i jakoby usměvavý výraz. Nahradily je hranatější a agresivnější. Ubylo chromu, jen dvě dvojice tenkých vodorovných lišt zůstaly, pod nimi jsou navíc svislé, které předchozí model neměl. Také nárazník, vstupy vzduchu a mlhovky byly nahrazeny novými. Zezadu nám Volkswagen Lavidu zatím neukázal.

Technika změnami neprošla. Stále jsou tedy v nabídce zážehové čtyřválce: základní 1,6 l/77 kW doplňuje poněkud archaický dvouventilový 2,0 l/88 kW. Modernu naopak představuje přeplňovaný agregát 1,4 TSI/96 kW, který lze kromě pětistupňového manuálu kombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Základní bezpečnostní výbava je na místní poměry bohatá: ABS, ESP a dvojice vzduchových vaků pro řidiče a spolujezdce.

Lavida je skutečným bestsellerem. Od léta roku 2008 našlo své zákazníky přes 700 tisíc aut. Novinka bude jistě v úspěších pokračovat, ovšem mimo Čínu se dostane jen stěží.

JAKE.AUTO.CZ: Volkswagen Lavida (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
 












Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…