Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Lavida: Čínský sedan s agresivnější tváří

Volkswagen Lavida
Volkswagen Lavida
Volkswagen Lavida
Volkswagen Lavida
5 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Volkswagen vyrábí a prodává v Číně populární sedan Lavida. Obchodně úspěšný tříprostorový klasik nyní prošel omlazovací kůrou.

My Evropané i ostatní svět známe Lavidu jen z fotek a doslechu, na vlastní oči ji viděli pouze ti, kteří se dostali do Číny. Vyrábí ji totiž společný podnik německého Volkswagenu a SAIC v továrně v Antingu, a to už od roku 2008. Původní verze měla výstavní premiéru před čtyřmi lety na stejném místě jako aktuálně ta modernizovaná, tedy v Pekingu.

Sedan je postaven na platformě PQ34 shodné s první generací Škody Octavia. Jenže rozvor náprav má prodloužený o 97 mm na 2610 mm. Délka vozu pak přesahuje hranici 4,6 m, takže v Evropě by patřil do nižší střední třídy. Jenže v Říši středu nahlíží i o kategorii výš. Je zkrátka takovým „Passatem pro chudé“ a na novince je to vidět. Byť současný styl značky známe již důvěrně i my na starém kontinentu.

Přední část ztratila elipsovité světlomety a tím pádem i jakoby usměvavý výraz. Nahradily je hranatější a agresivnější. Ubylo chromu, jen dvě dvojice tenkých vodorovných lišt zůstaly, pod nimi jsou navíc svislé, které předchozí model neměl. Také nárazník, vstupy vzduchu a mlhovky byly nahrazeny novými. Zezadu nám Volkswagen Lavidu zatím neukázal.

Technika změnami neprošla. Stále jsou tedy v nabídce zážehové čtyřválce: základní 1,6 l/77 kW doplňuje poněkud archaický dvouventilový 2,0 l/88 kW. Modernu naopak představuje přeplňovaný agregát 1,4 TSI/96 kW, který lze kromě pětistupňového manuálu kombinovat i se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG). Základní bezpečnostní výbava je na místní poměry bohatá: ABS, ESP a dvojice vzduchových vaků pro řidiče a spolujezdce.

Lavida je skutečným bestsellerem. Od léta roku 2008 našlo své zákazníky přes 700 tisíc aut. Novinka bude jistě v úspěších pokračovat, ovšem mimo Čínu se dostane jen stěží.