Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ve Vrchlabí se Škodovce daří. Chystá se zvýšení výroby převodovek

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 7. 11. 2017 • 00:22
4
Automobilka Škoda Auto hodlá od ledna 2018 v závodě Vrchlabí na Trutnovsku zvýšit výrobu převodovek na 2200 kusů denně.

Po letošní celozávodní dovolené závod produkci zvýšil na současných 2100 kusů z předchozích 2000 kusů. ČTK to řekl ředitel závodu Ivan Slimák. Závod má zhruba 1000 pracovníků a patří k největším zaměstnavatelům v regionu.

Celková produkce automatických převodovek DQ 200 by ve Vrchlabí měla letos vzrůst na více než 500.000 kusů z loňských 469.000 kusů. Zhruba 30 až 35 procent produkce převodovek končí v modelech Škody Auto, zbytek se montuje do dalších aut koncernu Volkswagen.

Případné nové zaměstnance na zvýšení výroby bude závod podle Slimáka přijímat podle potřeby. "Lidi navíc přijímáme podle produktivity práce," řekl Slimák. Sehnat pracovníky není pro vrchlabský závod podle něj problém, fluktuace je v závodě minimální.

Při výrobě převodovek závod používá i takzvané kooperující roboty, které podporují zaměstnance při citlivých činnostech ve výrobě, konkrétně při zakládání pístu řazení. Kromě toho v závodě pracuje manipulační robot, který zásobuje desítky strojů díly a následně odváží do skladu prázdné palety.

Na výrobě více než 2000 převodovek denně by výroba ve Vrchlabí skončit nemusela. Škoda Auto v roce 2013 v dokumentu EIA pro záměr rozšíření závodu uvedla možnou kapacitu až 4000 kusů převodovek denně. Slimák tento možný záměr uvedený před čtyřmi lety ve studii EIA nekomentoval.

Výrobu převodovky DQ 200 zahájil vrchlabský závod po kompletní přestavbě a rozšíření v září 2012. Investice do nových hal a výroby dosud přesáhly šest miliard korun. Před přestavbou závod, jehož historie přesahuje 100 let, montoval automobily, naposledy octavie druhé generace a roomstery.

Vedle automatických převodovek ve Vrchlabí vyrábí Škoda Auto také převodovky MQ 200 a MQ/SQ 100 v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Dosud firma všech převodovek v Boleslavi a Vrchlabí v vyrobila deset milionů kusů. Výroba převodovek celkem v podniku zaměstnává asi 1700 lidí.

Související články

Témata
8. 11. 2017 00:20
Re: Dokud budu mít funkční levou nohu, tak jedině manuál!
Manuál má něco do sebe, na okreskách a na dálnici je super, ve městě člověk spíš uvítá automat. Budoucnost ale klepe na dveře a elektromobilita a autonomní řízení mluví zcela jasně ve prospěch automatu. Prostě to tak je, a když mě auto samo odveze z hospody, budu mu automat ochoten prominout o to víc ;-)
7. 11. 2017 18:16
Re: Dokud budu mít funkční levou nohu, tak jedině manuál!
Celý život, až zhruba do přelomu tísíciletí, jsem také upřednostňoval manuál. To ale byl ještě jiný svět. Provoz skoro žádný, nebyly prakticky žádné zácpy jak ve městech, tak ani na silnicích a dálnicích. Automaty byly primitivní s horšími vlastnostmi, horším komfortem, horší účinností, s nižší životností a problematickým servisem. Auta s automatem víc žrala a méně jela.

V dřevních dobách rudého režimu existovaly u nás snad jen dva typy automatů. Většinou polovydechlej tříkvalt s měničem a pár raritních Dafů s variomatikem. Takže nic moc výběr.

Dnešní situace z pohledu jak hustoty provozu tak kvalit automatů je zcela odlišná. Já dobrý automat již za manuál měnit nechci. Od té doby co mám automat, tak už na levačce nemám imrvére naběhlou křečovou žílu. >:D
7. 11. 2017 15:43
Dokud budu mít funkční levou nohu, tak jedině manuál!
Není nad poctivé manuální řazení s trojicí pedálů! :-) Auto s automatem může řídit i opice... :-!
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2017 14:33
Podle titulku
Už to vypadalo že konečně začnou dělat převodovky = a vono drnc škup DSG = jen ho bude víc a víc :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku