Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen New Bulli: Návrat mikrobusu v elektrické podobě

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 1. 3. 2011 • 20:53
16
10
Zobrazit náhledy (16)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Po New Beetle je tu další návrat: New Bulli. Jak velí současný trend, jedná se o elektromobil, ale zatím pouze o studii.

Bulli: tak Němci říkali první generaci Volkswagenu Transporter, dnes značené T1. V době premiéry v roce 1950 to byl ovšem Typ 2, jedničkou byl pochopitelně legendární Brouk. Jeho duchovním otcem byl nizozemský importér vozů VW a také závodník Ben Pon, který to mimochodem za malým volantem dotáhl až do F1. Tento muž nakreslil 23. dubna 1947 slavnou první skicu užitkového vozu s mechanickými skupinami Brouka.

Žádné retro

Nový Bulli ovšem svůj vzor na rozdíl od Beetlu nepřipomíná. Náznaky podobnosti můžeme najít pouze v přední části, která symbolizuje písmeno V. Také dvoubarevné lakování a obří logo VW ctí originální prosklený Samba Bus. Jinak rozvíjí design dekádu starého konceptu Microbus, respektive loňských studií taxíků, například pro Berlín, či Milán. Za tvary stojí jak šéf designu VW Group Walter de Silva, tak i vedoucí stejného oddělení značky Volkswagen Klaus Bischoff.

V Ženevě představovaný koncept je elektromobilem, nabízí šestici míst k sezení a ovládání některých funkcí přes iPad. Elektromotor umístěný u přední nápravy poskytuje největší výkon 85 kW (115 k) a 270 Nm točivého momentu. Je napájen z dnes obvyklých lithium-iontových baterií s kapacitou až 40 kWh, jejichž opětovné nabití trvá v k tomu určené speciální stanici méně než jednu hodinu. Dojezd dle údajů výrobce činí až 300 km. Poháněna jsou samozřejmě přední kola.

Čtyřmetrový

Kompaktní, jen 3990 mm dlouhý, 1750 mm široký a 1700 mm vysoký Bulli není brzdou provozu, z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za 11,5 s a dosáhne až 140 km/h. Váží 1450 kg a jezdí na osmnáctipalcových kolech. Jeho konstrukce sendvičové podlahy s rozvorem náprav 2620 mm a rozchodem kol 1500 mm umožňuje také snadnou montáž zážehových i vznětových motorů s přímým vstřikem o objemech 1,0 a 1,4 l.

V předních světlech nalezneme LED diody, jsou z nich vytvořeny také boční blikače. Vstupy vzduchu slouží pro chlazení vnitřního prostoru, baterií, případně alternativních konvenčních pohonných jednotek. Velká kulatá světla pod ním jsou mlhovky. Diody najdeme také vzadu.

Pohled dovnitř

Pojďme se podívat dovnitř. Před řidičem se nachází dominantní rychloměr a multifunkční displej, který se ovládá tlačítky na volantu. Navigace, bezdrátový telefon, informace o ujeté vzdálenosti, média a propojení s iPadem – to vše lze zde ovládat. Zmíněný iPad je nepřehlédnutelný, najdeme jej ve středu přístrojové desky. Slouží jako další multifunkční dotykový displej. Samozřejmostí je podpora všech multimédií včetně připojení na internet, je zde ale i ovládání klimatizace. Zvuk dostal na starosti americký specialista Fender - znalcům hudby jistě tohoto výrobce nejen elektrických kytar netřeba představovat.

Nový Bulli nemá klasický středový tunel, vzhledem k jeho koncepci není třeba. K volbě převodů (ta vyznává tradiční schéma samočinných skříní P-R-N-D) slouží otočný spínač vpravo od centrálního přístroje, má v sobě integrován další knoflík, který startuje a vypíná motor. Obdobný spínač vlevo řídí funkci světel.

Pro šest

Interiér nabízí i při plném obsazení šesti pasažéry ještě 370 l pro náklad, maximálně můžete naložit až 1600 l. Ptáte se, jak se dovnitř vejde šest pasažérů? Jednoduše, obě lavice jsou trojmístné, prostřední cestující ale postrádají opěrky pro své hlavy. Malá střešní okénka a plátěnou shrnovací střechu odvál čas, moderní Bulli má pochopitelně skleněnou panoramatickou. Ještě k variabilitě: zadní sedadla jsou dělená v poměru 2:3 a pochopitelně také sklopná do podlahy. Dá se na nich tedy dokonce i spát.

New Bulli pochopitelně nepostrádá moderní bezpečnostní prvky - a tím se od svého předchůdce značně liší. O jeho sériové výrobě se ovšem zatím nemluví.

Témata
1. 3. 2011 23:25
Slabý odvar původního mikrobusu
Tahle studie mi nějak moc připomíná C3 Picasso. Dvojitý A sloupek, krátký předek, z bočního pohledu prakticky bez rozdílu. Hmotnost 1,5 tuny? Docela dost. Jinak místa uvnitř nebude rozhodně tolik jako ve starém mikrobusu s plochým motorem, tam se dřív vlezlo hipíků :-)
Avatar - pumpkin
1. 3. 2011 21:47
Re: hmm
Podľa mňa je smutné že VW čerpá z 10 rokov starej štúdie a stále tu nemáme sériovú podobu. 8-s
Avatar - Pekelná Micinka
1. 3. 2011 14:20
Re: hmm
A přesto to je už 10 let, co představili [odkaz] Řekl bych, že tehdy to byl větší vodvaz, protože Bulli není z hlediska vzhledu o moc dál.
1. 3. 2011 10:17
Re: hmm
Tohle vypadá i na lůžkovou úpravu >:D
Avatar - gld
1. 3. 2011 10:10
Re: hmm
snáď hej

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku