Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Phaeton II: Mediální přestřelka o údajném zpoždění výroby

Miro Mihalik
Diskuze (58)
Koncern VW dementuje zprávy z médií, které říkají, že nástupce modelu Phaeton bude mít zpoždění. K údajným finančním ztrátám současné generace luxusní limuzíny se však Volkswagen nechce vyjadřovat.

Volkswagen odmítá spekulace o pozdržení příprav výroby následníka modelu Phaeton. „Náš interní časový plán stíháme, není zde žádné zpoždění,“ řekl tiskový mluvčí Volkswagenu pro agenturu dpa-AFX. Konkrétní časový rozvrh generační výměny ovšem nechtěl konkretizovat. Místní noviny Wolfsburger Allgemeine přitom informovaly, že původní harmonogram je stěží realizovatelný. Ten říkal, že „Skleněná manufaktura“ v Drážďanech spustí sériovou výrobu nového modelu v roce 2010 a první zákazníci přeberou své vozy v roce 2011. „Tenhle plán není možné dodržet,“ citovaly noviny svůj zdroj pocházející přímo z automobilky. „Momentálně ještě nepadlo ani rozhodnutí o tom, na které platformě bude Phaeton postavený.“ Nejdříve to mělo být nové šasi Audi-Bentley, ale teď by to mohl být také podvozek Audi A6. Konečné rozhodnutí ovšem zatím nepadlo.

Zatímco se pozornost obrací k novému modelu, ekonomické oddělení koncernu VW asi nebude mít dobré vzpomínky na současný Phaeton. Tvrdí se, že podle interních záznamů prodělává Volkswagen pěticifernou sumu v eurech na každém prodaném voze! Tohle číslo nechtěl tiskový mluvčí komentovat, pouze potvrdil umístění produkce následníka, který se bude opět vyrábět v Drážďanech. Pro Martina Winterkorna, šéfa koncernu VW, má vývoj Phaetonu vysokou prioritu, což ostatně potvrdil letos v březnu. Současný vůz je v nabídce od května 2002 a pro značku VW představoval první vstup do segmentu luxusních vozů. O úspěchu ale nelze mluvit. Vloni se vyrobilo jen 5024 kusů, což je o 16 procent méně než v roce 2005.

Miro Mihalik
Diskuze (58)
Avatar - skejpa
23. 8. 2007 16:52
Re: Ideální článek
ne, prehled docela mam a tim ze studuji vysokou skolu bych mohl prokazat ze uplne * nejsem. vyjadrit se snad taky umim. a clovek jednicka asi taky nejsem. jen rikam ze VW by mel GTIho platit jako vrcholneho manazera protoze takovouhle reklamu nikde jinde nema...
Avatar - CountachSV
23. 8. 2007 12:04
Re: martas
ty se můžeš pyšnit jak se mi zdá akorát tak prázdnou dutinou lebeční wle. Na záchodě čteš Ekonom-a a pak deš na fora házet moudra.
Avatar - CountachSV
23. 8. 2007 12:00
Re: martas
co máš proti kadettům ty prde >:-[] , měl sem dva a jsou to vynikající auta. Tebe si tipuju na Escorta hatchback a s.ere tě, že tě GSI dycky nadrbe co :-!
Avatar - skejpa
23. 8. 2007 01:37
Re: Ideální článek
no bodet... GTI tady na VW postval vetsinu dnesnich odpurcu. ja proti VW nic moc nemel. je to usedla, nudna znacka, ktera nijak nevycniva z prumeru. ale ty jeho chvalozpevy me proste uplne nabudili a musime ho proste trochu krotit. a to ze ma dobre vyjadrovaci schopnosti a vvelkou slovni zasobu neznamena ze je inteligentni a ma nadhled. znam profesory kteri jsou opravdu chytri ale jako lidi jsou to nuly...