Volkswagen Phaeton II: Mediální přestřelka o údajném zpoždění výroby
Volkswagen odmítá spekulace o pozdržení příprav výroby následníka modelu Phaeton. „Náš interní časový plán stíháme, není zde žádné zpoždění,“ řekl tiskový mluvčí Volkswagenu pro agenturu dpa-AFX. Konkrétní časový rozvrh generační výměny ovšem nechtěl konkretizovat. Místní noviny Wolfsburger Allgemeine přitom informovaly, že původní harmonogram je stěží realizovatelný. Ten říkal, že „Skleněná manufaktura“ v Drážďanech spustí sériovou výrobu nového modelu v roce 2010 a první zákazníci přeberou své vozy v roce 2011. „Tenhle plán není možné dodržet,“ citovaly noviny svůj zdroj pocházející přímo z automobilky. „Momentálně ještě nepadlo ani rozhodnutí o tom, na které platformě bude Phaeton postavený.“ Nejdříve to mělo být nové šasi Audi-Bentley, ale teď by to mohl být také podvozek Audi A6. Konečné rozhodnutí ovšem zatím nepadlo.
Zatímco se pozornost obrací k novému modelu, ekonomické oddělení koncernu VW asi nebude mít dobré vzpomínky na současný Phaeton. Tvrdí se, že podle interních záznamů prodělává Volkswagen pěticifernou sumu v eurech na každém prodaném voze! Tohle číslo nechtěl tiskový mluvčí komentovat, pouze potvrdil umístění produkce následníka, který se bude opět vyrábět v Drážďanech. Pro Martina Winterkorna, šéfa koncernu VW, má vývoj Phaetonu vysokou prioritu, což ostatně potvrdil letos v březnu. Současný vůz je v nabídce od května 2002 a pro značku VW představoval první vstup do segmentu luxusních vozů. O úspěchu ale nelze mluvit. Vloni se vyrobilo jen 5024 kusů, což je o 16 procent méně než v roce 2005.