Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo: Ceny v Německu a úplná technická data

Ondřej Láník Ondřej Láník 18. 3. 2009 • 23:43
44
270
Zobrazit náhledy (44)
Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo
Při uvedení na trh bude hlavní motorickou novinkou základní naftový čtyřválec 1,6 TDI (55 kW). Zážehové motory zastupují z Fabií a Ibiz známé jednotky 1,2 HTP (44 nebo 51 kW) a čtyřválec 1,4 16V (63 kW).

Volkswagen si s uvedením Pola na německý trh pospíšil a zveřejnil základní zaváděcí nabídku již krátce po premiéře. Ceny vylepšené o šrotovné už Polo mít asi nebude (částka z německého státního rozpočtu bude brzy vyčerpána), ale přehled nabídky by měl alespoň lákat zákazníky od konkurence.

Povinný mezigenerační růst se nevyhnul ani Polu. Přesto to neplatí doslova. Například výška je totiž nyní nižší než u předchůdce. Extrémně krátký zadní převis zřejmě nedovolil konstruktérům přiblížit se objemům zavazadlových prostorů vlastních příbuzných - Ibizy a Fabie. Za pozornost stojí 30 mm nárůst v oblasti rozchodů kol, který by se měl odrazit na jízdní stabilitě.

Volkswagen Polo - Mezigenerační srovnání
Model Nové Polo Stávající Polo Rozdíl [mm]
Délka [mm] 3952 3916 36
Šířka [mm] 1682 1650 32
Výška [mm] 1454 1467 -13
Rozchod vpředu [mm] 1464 1434 30
Rozchod vzadu [mm] 1456 1426 30
Rozvor [mm] - 2465 -
Objem zav. prostoru [l] 280 270 10

Celkové rozměry jsou mezi nejprodávanějšími evropskými konkurenty spíše menší. Fabia, která využívá starší platformu, zůstává suverénně nejužší a současně nejvyšší. Polo s novější technikou ale na šířkové rekordmany ve třídě citelně ztrácí. Počkejme si ale, jak se inženýrům z Wolfsburgu povedlo exteriérové rozměry vyplnit interiérem. Zvenku chybějící milimetry lze vhodnou stavbou dohnat.

Volkswagen Polo - Srovnání s konkurencí
Model VW Polo SEAT Ibiza Škoda Fabia Fiat Grande Punto Opel Corsa Peugeot 207
Délka [mm] 3952 4052 3992 4030 3999 4030
Šířka [mm] 1682 1693 1642 1687 1737 1748
Výška [mm] 1454 1445 1498 1490 1488 1479
Rozvor [mm] - 2469 2462 2510 2511 2540
Objem zav. prostoru [l] 280 292 300 275 285 267

Zcela nová přístrojová deska se nápadně podobá té ve Volkswagenu Golf. Není stejná (nevešla by se), takže je jisté, že podobnost není náhodná, ale naprosto záměrná. Kdo nemá na Golf, měl by koupit Polo. Tak si vykládáme záměry designérů a stratégů VW. Proti Golfu chybí jen přístroje v tubusech před řidičem. Pod vnějším pláštěm je údajně známé rozložení komponent z předchozí generace. Měkčené plasty (slush) budou na přístrojové desce v Polu až od druhé úrovně výbavy (Comfortline).

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované s příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Doporučujeme
Autosalon Ženeva: Volkswagen Polo - První dojmy

Motoricky je toho v zážehové paletě jen málo nového. Základ tvoří i nadále české tříválce HTP, nad nimi je čtrnáctistovka se 63 kW, známá z Fabií i Ibiz, a teprve pak přichází nový čtyřválec 1,2 TSI (77 kW, v nabídce později), který se objeví i ve Škodě Yeti. Standardem i nadále mezi benzinovými motory zůstává pětistupňová převodovka, pouze 1,2 TSI má šest stupňů a jako bonus za příplatek bude v nabídce i sedmistupňové DSG poprvé pro motor 1,4 16V (63 kW).

Výbava Trendline

Základní výbava Trendline na německém trhu obsahuje přední a boční airbagy (s rozšířenou ochranou hlavy), ESP s integrovanými funkcemi ABS, MSR, ASR, EDS a asistencí pro rozjezd do kopce, přední elektricky ovládaná okna, funkci komfortního blikání směrovek nebo centrální zamykání.

Polo nemá náhradní kolo, ale standardně jen Tire Mobility Set (12V kompresor a lepicí sadu). Základní výbava jezdí na ocelových kolech s rozměrem pneumatik 175/70 R14.

Klimatizaci pořídíte jen v paketu Cool+Sound za 910 euro (Climatic), resp. 1210 euro (Climatronic) se základním rádiem RCD210. Za 170 Euro je v nabídce sada s dálkovým ovládáním centrálního zamykání, 2 sklopnými klíči a elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky.

Volkwagen Polo - Zážehové motory při uvedení na trh v Německu
Zážehové motory 1,2 MPI 1,2 MPI 1,4 16V 1,2 TSI
Zdvihový objem [cm3] 1198 1198 1390 -
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 44/5200 51/5400 63/5000 77/-
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 108/3000 112/3000 132/3800 -
Max. rychlost [km/h] 157 165 177 190
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,1 14,1 12,1 -
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 5,5 5,9 5,5
Pohotovostní hmotnost [kg] 1067 1067 1070 -
Cena Trendline [Euro] 12885 13410 - -
Cena Comfortline [Euro] - 14885 15810 -
Cena Highline [Euro] - - 16635 -

Standardní modely TDI budou poháněny třemi výkonovými stupni nového čtyřválce 1,6 TDI. Volkswagen Polo tímto definitivně opustil techniku vstřikování čerpadlo-tryska. Při uvedení na trh bude ale k dispozici pouze základní výkonová verze a to jen v základní výbavě.

Výbava Comfortline

Comfortline jezdí na patnáctipalcových kolech s pneumatikami 185/60 R15, dveře a kliky jsou standardně lakovány v barvě karoserie, bez příplatků je dodávána klimatizace Climatic, elektrické ovládání oken ve všech dveřích, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, obě přední sedadla mají výškové nastavování, centrální zamykání je dodáváno s dálkovým ovládáním a vzadu je parkovací asistent.

Výbava Highline

Zatím nejvyšší stupeň výbavy obsahuje navíc proti Comfortline kola z lehkých slitin s pneumatikami 185/60 R15, kůží obšitý věnec tříramenného volantu, přední loketní opěrku, sportovní sedadla s vyhříváním nebo mlhové světlomety.

Příplatek pro upgrade z klimatizace Climatic na klimatizaci Climatronic činí 300 Euro.

Volkwagen Polo - Vznětové motory při uvedení na trh v Německu
Vznětové motory 1,6 TDI CR DPF 1,6 TDI CR DPF 1,6 TDI CR DPF BM 1,6 TDI CR DPF
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 55/4000 66/- 77/4400 77/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 195/1500-2500 - - 250/1900
Max. rychlost [km/h] 170 180 180 189
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14 - - -
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,2 4,2 3,8 4,2
Pohotovostní hmotnost [kg] 1157 - - -
Cena Trendline [Euro] 15535 - - -
Cena Comfortline [Euro] - - - -
Cena Highline [Euro] - - - -

Ve všech výbavách se připlácí za metalický lak (425 Euro), ale také za červenou Flash (130 Euro), žlutou Savanna (225 Euro) nebo černou (225 Euro).

Všechny ceny v tabulkách platí pro pětidveřové modely, třídveřové verze budou o 735 Euro levnější.

Výbava i ceny jednotlivých verzí na českém trhu se pochopitelně mohou lišit.

Související články

Témata
22. 3. 2009 06:46
Re: To jsou ale VĚCi ...
No tak to nečítaj :-! Nebo tě někdo nutí ??? 8-s
Avatar - Hammunasakra
21. 3. 2009 11:51
Re: CENA / KVALITA / HODNOTA
Na vašem místě bych se věru NEpřála, abych JÁ byla "Ka(j)lí" - to by pro vás dobré NEbylo ... :no: >:-[] - ale já jsem Kylie (anděl - takže se i TAK BOJTE :-) )
Galiny profesní orientaci NEznám, ale NĚKOLIKRÁT jsem její "výrazivo" ocenila (BEZ ironie) - její (evidentně ÚMYSLNÉ) demagogie ne (a NEvím/NEtuším co na to vy, že občas to NEpíše "z přesvědčení", to si zase myslím já ;-) - ale za 30 stříbrných třeba - tedy samozřejmě NEvím PROČ to dělá, ale ona sama VÍ, že občas "jen obubuje" - asi "tak")
PS: Všimla jsem si že to NEní "o autech" - a já (předem!) "hlásila", že já "nudně" pravdomluvná a skoro JEN o autech ... každý jsme nějaký
Pěkný den (a DĚKUJi za "pěkný" příspěvek :yes: ) ;-)
21. 3. 2009 02:08
Re: CENA / KVALITA / HODNOTA
Ale Kajlí, moc dobře víte (pokud mezi ušima nemáte pouhý drát), že já opravdu nejsem GTI. Musím uznat, že nedosahuji jeho slohových kvalit a nejsem natolik protřelý životem, abych dával pro GTIho typické rozumy. Ať se to mnohým líbí/nelíbí, ten člověk něco zažil, dokázal a má úctu nejen moji. Tím nemyslím zdejší nicotné tlachání o VW, ale svou profesní orientaci a zkušenost.

PS: Tady opravdu nejde o nějaké plasty, tady se porovnávají především životní postoje, které mnohdy ukaží více, než nějaké žvásty o slícování nebo žebříčcích prodejů. Snad to už pochopíte. Dobrou noc. ;-)
Avatar - white label
20. 3. 2009 21:20
Re: VW a jeho cena
Doufám, že nemáš pocit, že se tady někdo nemůže i k vůli mně "svobodně" vyjádřit...?
Avatar - Hammunasakra
20. 3. 2009 21:11
Re: CENA / KVALITA / HODNOTA
TADy že je to o technice? Nebo o autech? Ale NEchte toho ;-)
Tady se řeší maximálně tak "mám/NEmám" rád vw a v "lepších chvílích" tvary vnějších plechů popřípadě výlisek plastu na palubní desce :-)
No a HLAVNĚ se tu "machruje" - to tedy PŘEDEVŠíM
Tak asi TAK to tu "chodí" ;-) (a NEnapodobujte TAK "okatě" G-alinu T-atjanu i-vanovnu ... nebo si budu myslet že vy "spřízněni", či "jossalito" je její "druhá(třetí?)" identita)
PS: A NEříkejte že (to tak) NE(ní), milý jossalito :-)
Pěkný den
Články odjinud