Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo GTI: Nové fotografie

Diskuze (59)
Volkswagen uvolnil novou sérii oficiálních fotografií modelu Polo GTI. Prodej na evropských trzích bude zahájen v průběhu června.

V nové generaci má ostré Polo pod kapotou zážehový čtyřválcový motor 1,4 TSI s přímým vstřikováním paliva a šestnácti ventily. Kompresorem i turbodmychadlem přeplňovaná pohonná jednotka je naladěna také na 132 kW (180 k) při 6200 min-1 a splňuje emisní normu Euro 5. Sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG je standardem, točivý moment o hodnotě 250 Nm mezi 2000 a 4500 min-1 přenáší pochopitelně na přední kola. Otáčky, při kterých jsou dosahována uvedená maxima, jsou příslibem silného záběru motoru při klidné jízdě i schopnosti vytáčet se.

Ve srovnání s předchůdcem, který měl motor 1,8 Turbo o výkonu 132 kW, je nové Polo GTI o 25 % úspornější – kombinovaná spotřeba činí 5,9 l/100 km. Starší Polo GTI potřebovalo přesně o 2 litry více.

Přeplňování Twincharger používá Volkswagen u motoru 1,4 TSI už několik let. Jedná se o kombinaci Rootsova kompresoru a turbodmychadla. Specifikem je převod kompresoru, který maximalizuje plnící tlak v nízkých otáčkách. Postupně se přes obtokový ventil připojuje i turbodmychadlo a od 3500 min-1 je kompresor z důvodu účinnosti zcela odpojen.

VW Polo GTI - srovnání s modely Škoda a SEAT
ModelVW Polo GTIŠkoda Fabia RSSEAT Ibiza CupraSEAT Ibiza FR
Převodovka7DSG7DSG7DSG7DSG
Zdvihový objem [cm3]1390139013901390
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]132/6200132/6200132/6200110/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2000-4500250/2000-4500250/4500220/4500
Max. rychlost [km/h]229224225211
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,97,67,27,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,96,46,46,3
Cena [Kč]-499.900,-555.900,-495.900,-

Podvozek se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu byl snížen o 15 mm díky zkráceným pružinám a novým tvrdším tlumičům. Lepší trakci pomáhá elektronická uzávěrka diferenciálu EDS spolu se systémem XDS, který krotí vůz v zatáčkách a je-li potřeba, přibrzdí kolo, jenž se momentálně nachází na vnitřní straně. Samozřejmostí jsou v moderním voze ESP, ABS, asistent rozjezdu do kopce, či protiprokluzová regulace ASR. Tlak v pneumatikách hlídá TPMS (Tyre Pressure Monitoring Systém). Polo jezdí na širokých nízkoprofilových pneumatikách 215/40 R17 87V, které jsou na litých kolech Denver s pěti otvory rozměru 7J x 17. Větší Golf GTI má stejná. Za nimi se ukrývají červeně lakované brzdové třmeny.

V současnosti nejvýkonnější Polo se bude vyrábět v obou základních karosářských variantách, tedy tradiční třídveřové, ale i v praktičtější s pěti dveřmi. Exteriérem se od svých slabších sourozenců liší na první pohled. Přední masce dominují dvě vodorovné červené linky jako u Golfu GTI. Zadní spoiler na střeše je lakován v barvě vozu. Dvě koncovky výfuku na levé straně jsou chromované.

Sportovní sedadla jsou čalouněna podobně, jako u většího Golfu GTI, a jejich design evokuje sedmdesátá léta. Volant v kůži je na spodní straně zploštělý a má trojici hliníkových ramen, ze stejného materiálu jsou rovněž pedály. Standardem je například elektrické ovládání oken, i o zrcátka se stará elektřina a jsou navíc vyhřívaná. Vzduch v kabině ochladí klimatizace, v základu jsou také mlhovky. V seznamu příplatkové výbavy najdeme například přední bi-xenony, které vidí do zatáčky, světelné diody pro denní svícení, či elektricky ovládanou panoramatickou střechu. Ani bezpečnostní stránka nebyla zanedbána. Jmenujme alespoň čelní a boční airbagy, předpínače bezpečnostních pásů a úchyty dětských sedaček Isofix.

Maximální rychlost necelé 1,2 tuny (přesně 1.194 kg) těžkého vozu činí 229 km/h, přičemž nabroušené Polo zrychlí z nuly na 100 km/h za 6,9 s. A to všechno při kombinované spotřebě 5,9 l/100 km. Podle továrních údajů je to o čtvrtinu méně než u předchozího Pola GTI na bázi čtvrté generace, které mělo sice nachlup stejný výkon, ale z větší turbodmychadlem přeplňované osmnáctistovky.

Diskuze (59)
27. 5. 2010 20:24
Re: zase ten volant
hmm, ak myslíš polohu "trištvte na tri" tak potom áno ;-)
27. 5. 2010 20:22
Re: zase ten volant
to že volant vo Swifte je ešte horší je fakt :no: A práve preto mi takéto nezmyselné riešenie vadí u každého auta ;-\
Avatar - white label
22. 5. 2010 01:07
Re: hmm
Tak zkus aspoň něco česky...
[odkaz]
Avatar - hattori_hanzo
21. 5. 2010 22:44
Re: zase ten volant
No nevím,jestli je kritika zrovna od tebe na místě,s tou hula obručí co montujou do Swifta.Nejdřív bych si ten volant v Polu bejt tebou osahal,než začneš plivat oheň a síru.;)
Avatar - white label
21. 5. 2010 15:31
Re: hmm
Pro někoho jo, pro někoho ne..., to je ale normální a u všeho...