Volkswagen Polo GTI. Ve Frankfurtu ne, v Tokiu ano
S rychlými volkswageny se v poslední době roztrhl pytel. Nejdříve se podíval na svět Golf GTI, ve Frankfurtu přibudou verze GT a nejrychlejší R32 se zážehovým šestiválcem o výkonu 184 kW. Tím ovšem příval hbitých automobilů z produkce VW neskončí. Na Motor show v Tokiu, která se uskuteční v říjnu, ukáže Volkswagen další „rychlonohé“ auto - nové Polo GTI.
Pohon GTI zajistí turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor s objemem 1.8 litru a výkonem 110 kW, což znamená o 22 kW méně než v příbuzném Seatu Ibiza Cupra. Důvod, proč Volkswagen nepoužije v Polu GTI stejně výkonný motor, se zdá jednoduchý. Vedení koncernu jednou učinilo rozhodnutí, že udělá ze Seatu sportovní značku, a tak „lidový“ Volkswagen nemůže lézt Seatu do zelí.
I se slabší 1.8 Turbo ale nebude Polo GTI k zahození. Z 0 na 100 km/h zrychlí podle neoficiálních údajů za 8 sekund a dosáhne maximální rychlosti 215 km/h. Do GTI si zřejmě nenajde cestu (ačkoliv by se právě v Polu GTI vyjímal) přeplňovaný zážehový motor s objemem 1.4 litru a neobvyklým systémem přeplňování, kombinujícím mechanický kompresor a výfukové turbodmychadlo.