Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Polo přijde za týden

Michal Fokt Michal Fokt 1. 3. 2002 • 14:24
12
1
Zobrazit náhledy (12)
Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo Volkswagen Polo
Od pátku 8. března si bude možné na českém trhu pořídit Volkswagen Polo čtvrté generace, se kterým jsme se blíže seznámili na tiskové konferenci.

Od pátku 8. března si bude možné na českém trhu pořídit Volkswagen Polo čtvrté generace, se kterým jsme se blíže seznámili na tiskové konferenci.

Designově je tento nástupce současné faceliftované verze třetí generace směsicí stylingu typu Lupo a Polo. Firma očekává, že naváže na úspěchy předchozích modelů, kterých se prodalo již více než 7 000 000 kusů, a z toho tři miliony právě té současné, tedy již vlastně minulé.

Interiér vozu je opět německy strohý, ale přitom o poznání členitější, než třeba u Škody Fabia, a proto o něco útulnější. Nezvyklý je tvar ramen volantu, díky nim se ale dobře drží. Sedadla jsou na německý vůz překvapivě měkká a pohodlná, nemají však moc dobré boční vedení. Řazení nijak nevybočuje ze standardu ostatních modelů značky, je tedy poměrně přesné a má docela krátké dráhy, stále u něho však přetrvává „kloubový“ pohyb v oblasti neutrálu. V současné době promyšlených detailů nás poněkud zaskočil hlučný mechanizmus otevírání stojánku na plechovku s nápojem a jeho ještě hlasitější zavírání. Velmi příjemně nás překvapila nabídka prostoru vpředu i na zadních sedadlech, a také zavazadlový prostor pravidelného tvaru s objemem 270 l pojme velké množství nákladu.

Vyzkoušeli jsme Polo s druhým nejslabším zážehovým motorem, kterým je tříválec 1,2 l se čtyřventilovou technikou a výkonem 47 kW, a také turbodiesel se stejným počtem válců, ale objemem 1,4 l, výkonem 55 kW a točivým momentem 195 N.m při 2200/min. Benzinová jednotka nás překvapila svou ochotou jít do otáček, vitalitou, kterou polu propůjčovala, ale také dobrým odhlučněním. Totéž platilo i o motoru TDI, i když jeho zátah v nízkých otáčkách byl nesrovnatelně lepší, ovšem i hladina hluku byla na vyšší úrovni.

Jízdní vlastnosti spíše komfortněji nastaveného Volkswagenu Polo jsou srovnatelné s fabií, ta ale působí robustněji a po absolvování zkušební trasy jsme měli dojem, že by mohla mít i lehce navrch, což ovšem prozradí až klasický test pola.

Kromě těchto pohonných jednotek bude v nabídce ještě zážehový tříválec 1,2 l/40 kW a čtyřválce 1,4 l/55 kW a 74 kW. Slabší čtrnáctistovka se bude dodávat také se samočinnou převodovkou, ostatní motory lze kombinovat pouze s pětistupňovým přímo řazeným ústrojím. Polo dostane též další dva vznětové motory, a to devatenáctistovky s výkonem 47 kW a 74 kW. Posledně jmenovaná je pochopitelně opatřena turbodmychadlem.

Základní model Volkswagenu Polo s motorem 1,2 l/40 kW se bude prodávat za zajímavou cenu 279 900 Kč, tato varianta však na náš trh přijde později. Dají se ale očekávat zaváděcí akční ceny, které by mohly začínat na podobné výši pro stejně velký motor, avšak s výkonem 47 kW. Polo bude k dostání ve čtyřech výbavových stupních, v základu najdeme mimo jiné dva airbagy, autorádio, pylový a prachový filtr, možnost vnitřní cirkulace vzduchu, dvouose nastavitelný volant, nárazníky v barvě karoserie, tónovaná skla a imobilizér.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku