Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Saveiro CD: Pro více lidí a méně nákladu

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
V Jižní Americe se vyrábějí a prodávají Volkswageny, které v Evropě neznáme. Jedním z nich je pick-up Saveiro. Do Brazílie míří v nové verzi s dvojitou kabinou.

Saveiro se pochopitelně v zemi kávy, samby, fotbalu (i když...) a skvělých automobilových závodníků vyrábí. Aktuální řada G5 byla představena už před pěti lety, v srpnu 2009. Vychází stejně jako její předchůdci z hatchbacku Gol (bez f), akorát už v pořadí třetí generace. A nové provedení odpovídá vizuálně poslednímu faceliftu základního modelu. Historie Saveira však sahá až do letopočtu 1983. Jméno pick-up získal po tradičním brazilském člunu, v Mexiku mu zase říkají pro změnu Pointer.

Popisované Saveiro CD (Cabine Dupla) pojme bez problémů pětici dospělých pasažérů. No, ten prostřední se bude možná trochu tísnit, ale svou opěrku hlavy k dispozici dostane. O klasickou dvojkabinu s dvojicí párů dveří však nejde, zadní cestující si musí „klestit cestu“ přes přední sedačky. Přístup tak mají trochu složitější. Také si mohou při jízdě vyvětrat jen výklopnými bočními okénky, nejsou stahovací.

Novinkou je i technika: motor 1.6 MSI, který při provozu na etanol dává 88 a při jízdě na benzin 81 kW. Maximální rychlost 177 km/h určitě stačí, stav komunikací ostatně není v zemi vzniku vždy perfektní. Čtyřválec vrčí také v nedávno aktualizovaném Foxu. „Dvojité“ Saveiro má rozvor prodloužený na 2,75 m a na korbu se po bočnice vejde 580 l nákladu. Nosnost zatím výrobce neudává, ale určitě bude o něco horší než u verzí CS s jednoduchou „budkou“, či CE s prodlouženou dvoumístnou. Ale CD má být univerzálnější pro ty, kdo mají třeba rodinu a nechtějí se vzdát ani přepravní kapacity.

Nejvyšší specifikace má standardní ESP a ABS, což je v těchto končinách světa záslužný počin. Ať už v základu, nebo za příplatek jí nechybí ani mlhovky, tempomat, asistent pro sjíždění kopců a zadní parkovací senzory. Při délce 4,49 m už přijdou vhod. Stěrače mají dešťové čidlo, hlavní světlomety se pak také zapínají také samočinně. Součástí palety je i řádně drsná oplastovaná verze Cross, kterou Volkswagen do Brasil představuje na firemních snímcích. Je o dva centimetry delší a 1,54 m vysoká. Kromě ochranného rámu nákladového prostoru má také třeba protiblokovací zařízení brzd ve verzi Off-Road, elektronika je lépe přizpůsobena jízdě v lehkém terénu. Nezpevněných cest najdete v Brazílii víc než dost, o čtyřkolce však nepadlo ani slovo. Cross asi nebude určen pro těžkou práci, ale spíš pro volný čas.

„Dlouhé“ Saveiro zamíří na tamní trh v září. Postaví se obdobně koncipovanému Fiatu Strada, který má sice pár dveří navíc, ale je homologován jen pro čtyři cestující.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
25. 8. 2014 09:22
Re: Krásná stylovka,
Tím chceš říct, že se v Jižní Americe nekrade? ;-)
25. 8. 2014 09:16
Krásná stylovka,
ale je pravda, že tady by se jich asi moc neprodalo. Vozit cokoliv v Evropě v otevřené korbě? To aby človek nonstop hlídal :-)
25. 8. 2014 08:33
Re: Mohli by to predávať aj tu
Euronormy s tím nemají nic společného, to jen v evropě není poptávka po takovém voze.
Třeba Peugeot Hoggar nebo Fiat Strada se nenabízí v Evropě ze stejného důvodu. Neuspěl ani levný Logan pick up.
Řemeslníci a firmy dávají přednost dodávkám, energetici a lesáci zase dají přednost terénnímu pick upu...
Avatar - kopamt
24. 8. 2014 21:40
Re: Mohli by to predávať aj tu
...ale za brazilske ceny...alebo mexicke... ;-)
Avatar - kopamt
24. 8. 2014 21:38
Re: Článek
no ak by to predavali tu, tak by bolo na trhu konecne auto s poriadnou uzitnou hodnotou, ktore tu chyba...pickupy uz defacto u nas vymizli...

...jednoduchy interier aj ovladanie, tvrde plasty, lavica vzdu, odkladacie priestory pod zadnymi sedackami, 12V vpredu aj vzadu, vonkajsi dizajn super...jednoduchy a funkcny...

...mna dostalo to zlte v smyku na vode...moj jasny favorit :-)