Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Gol s evropskou tváří pro Jižní Ameriku

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen
32 Fotogalerie
Diskuze (8)
Volkswagen Gol se po dvou letech od premiéry své nejnovější generace dočkal modernizace, která jej vzhledově přibližuje současné evropské produkci německé značky.

Zatímco v Evropě se Volkswagen připravuje na velmi důležitou premiéru sedmé generace Golfu, naplánovanou na podzimní autosalon v Paříži, tak v Jižní Americe se představuje v modernizované podobě zdejší stálice Gol. Spolu s hatchbackem se ve faceliftované podobě představuje i jeho sesterský model, kterým je čtyřdveřový sedan Voyage.

Volkswagen Gol je jedním z nejprodávanějších vozů na jihoamerickém trhu. První generace tohoto modelu měla premiéru v roce 1980 a aktuální generace se poprvé představila v létě roku 2008, kdy byl odhalen nejprve pětidvěřový hatchback Gol a o několik týdnů později i čtyřdveřový Gol Sedan, který je v současnosti nabízen jako Voyage. Poslední členem rodiny je pick-up Saveiro.

V roce 2008 se tehdy představená nová generace modelové řady Gol designem svých předních partií přibližovala evropskému SUV Tiguan. Nyní ve svém modernizovaném provedení převzal Gol styl nejnovějších verzí Pola, Jetty a Passatu, jimž se přibližuje tvarem hlavních světlometů, masky chladiče i předního nárazníků. Zadními partiemi především díky tvaru svítilen připomíná Polo.

Zatímco karoserie se dočkala poměrně radikální proměny předních i zadních partií, tak v interiéru se jedná především o nové kombinace barev plastu a čalounění, které doplňují drobné stylistické úpravy ve spodní části palubní desky spolu s novým volantem. Nový je panel autorádia a upraveny jsou ovladače ventilace a klimatizace.

Současný Volkswagen Gol využívá, stejně jako například první generace Fabie, platformu PQ24. Ta je ovšem kombinována s předním zavěšením kol a řízením z modernější platformy PQ25. Rozvor hatchbacku je dlouhý 2,46 m.

Pod kapotou Golu jsou napříč uložené zážehové čtyřválce o objemu 1,0 nebo 1,6 litru, které jsou schopny provozu na libovolnou směs benzinu a etanolu, který se v Brazílii vyrábí z cukrové třtiny. První z nich nabízí výkon 53 kW, resp. 56 kW a druhá pohonná jednotka má poskytovat výkon 74 kW, resp. 76 kW.

Vstoupit do diskuze (8)