Volkswagen Gol s evropskou tváří pro Jižní Ameriku
Zatímco v Evropě se Volkswagen připravuje na velmi důležitou premiéru sedmé generace Golfu, naplánovanou na podzimní autosalon v Paříži, tak v Jižní Americe se představuje v modernizované podobě zdejší stálice Gol. Spolu s hatchbackem se ve faceliftované podobě představuje i jeho sesterský model, kterým je čtyřdveřový sedan Voyage.
Volkswagen Gol je jedním z nejprodávanějších vozů na jihoamerickém trhu. První generace tohoto modelu měla premiéru v roce 1980 a aktuální generace se poprvé představila v létě roku 2008, kdy byl odhalen nejprve pětidvěřový hatchback Gol a o několik týdnů později i čtyřdveřový Gol Sedan, který je v současnosti nabízen jako Voyage. Poslední členem rodiny je pick-up Saveiro.
V roce 2008 se tehdy představená nová generace modelové řady Gol designem svých předních partií přibližovala evropskému SUV Tiguan. Nyní ve svém modernizovaném provedení převzal Gol styl nejnovějších verzí Pola, Jetty a Passatu, jimž se přibližuje tvarem hlavních světlometů, masky chladiče i předního nárazníků. Zadními partiemi především díky tvaru svítilen připomíná Polo.
Zatímco karoserie se dočkala poměrně radikální proměny předních i zadních partií, tak v interiéru se jedná především o nové kombinace barev plastu a čalounění, které doplňují drobné stylistické úpravy ve spodní části palubní desky spolu s novým volantem. Nový je panel autorádia a upraveny jsou ovladače ventilace a klimatizace.
Současný Volkswagen Gol využívá, stejně jako například první generace Fabie, platformu PQ24. Ta je ovšem kombinována s předním zavěšením kol a řízením z modernější platformy PQ25. Rozvor hatchbacku je dlouhý 2,46 m.
Pod kapotou Golu jsou napříč uložené zážehové čtyřválce o objemu 1,0 nebo 1,6 litru, které jsou schopny provozu na libovolnou směs benzinu a etanolu, který se v Brazílii vyrábí z cukrové třtiny. První z nich nabízí výkon 53 kW, resp. 56 kW a druhá pohonná jednotka má poskytovat výkon 74 kW, resp. 76 kW.