Volkswagen Scirocco: nové fotografie, včetně interiéru sériového provedení
Volkswagen se loni na pařížském autosalonu po 33 letech od představení první generace kupé Scirocco vrátil k vozům se sportovní karoserií. Koncept IROC prezentovaný v jedovatě zeleném laku na veřejnost zapůsobil svým dynamickým vzhledem, který u ostatních sériových modelů této značky není obvyklý.
Koncept byl s délkou 4240 mm, šířkou 1800 mm a výškou 1400 mm, rozměrově velmi podobný současnému Golfu. Rozvor konceptu je na poměry VW překvapivě velký - 2680 mm. U sériového provedení nelze čekat výraznější změny. Koncept využíval sílu motoru TSI (155 kW), který byl přeplňován soustavou turbodmychadla a mechanického kompresoru.
Sériové Scirocco se od konceptu odlišuje prakticky pouze ve své přední části, kde je použita méně agresivní maska chladiče a nárazník. U konceptu IROC je použita rozměrná dramaticky působící šestiúhelníková maska, která představovala dominantní vizuální prvek na karoserii vozu, zatímco u sériového Scirocca se designéři rozhodli pro mnohem konvenčnější řešení, kdy kapotu od rozměrného nárazníku odděluje úzká maska chladiče s dvojicí vodorovných lišt.
Interiér se drží konzervativní názorové linie. Kapličku s přístrojovým štítem poznají majitelé Golfu, další velké díly jsou nové nebo pozměněné, ale radikální řez do ergonomií diktovaného designu se nekoná.
Volkswagen prozatím neuvádí žádné bližší údaje, ale očekává se, že Scirocco podobně jako Tiguan přijde pouze s přeplňovanými motory a nabídka pohonných jednotek bude zahrnovat agregáty 1.4 TSI, 2.0 TFSI a také zástupce vznětových TDI. V nabídce se má objevit i sedmistupňová převodovka DSG a pohon všech kol se spojkou Haldex.