Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Scirocco: nové fotografie, včetně interiéru sériového provedení

Ondřej Láník
Diskuze (60)
Ženevský autosalon se stane místem premiéry sériového provedení Volkswagenu Scirocco, který se v podobě konceptu představil na pařížském autosalonu v roce 2006.

Volkswagen se loni na pařížském autosalonu po 33 letech od představení první generace kupé Scirocco vrátil k vozům se sportovní karoserií. Koncept IROC prezentovaný v jedovatě zeleném laku na veřejnost zapůsobil svým dynamickým vzhledem, který u ostatních sériových modelů této značky není obvyklý.

Koncept byl s délkou 4240 mm, šířkou 1800 mm a výškou 1400 mm, rozměrově velmi podobný současnému Golfu. Rozvor konceptu je na poměry VW překvapivě velký - 2680 mm. U sériového provedení nelze čekat výraznější změny. Koncept využíval sílu motoru TSI (155 kW), který byl přeplňován soustavou turbodmychadla a mechanického kompresoru.

Sériové Scirocco se od konceptu odlišuje prakticky pouze ve své přední části, kde je použita méně agresivní maska chladiče a nárazník. U konceptu IROC je použita rozměrná dramaticky působící šestiúhelníková maska, která představovala dominantní vizuální prvek na karoserii vozu, zatímco u sériového Scirocca se designéři rozhodli pro mnohem konvenčnější řešení, kdy kapotu od rozměrného nárazníku odděluje úzká maska chladiče s dvojicí vodorovných lišt.

Interiér se drží konzervativní názorové linie. Kapličku s přístrojovým štítem poznají majitelé Golfu, další velké díly jsou nové nebo pozměněné, ale radikální řez do ergonomií diktovaného designu se nekoná.

Volkswagen prozatím neuvádí žádné bližší údaje, ale očekává se, že Scirocco podobně jako Tiguan přijde pouze s přeplňovanými motory a nabídka pohonných jednotek bude zahrnovat agregáty 1.4 TSI, 2.0 TFSI a také zástupce vznětových TDI. V nabídce se má objevit i sedmistupňová převodovka DSG a pohon všech kol se spojkou Haldex.

Ondřej Láník
Diskuze (60)
Avatar - 2,7 RS
4. 3. 2008 00:03
Trefa doby...
Máš dvě možnosti - buď na nové Scirocco koukat optikou 80.let, přičemž pak možná najdeš pár (samoúčelných) argumentů typu "vždyť je to jen hatch"... Pak se na to samé auto ovšem můžeš podívat optikou dnešní doby a... je to tam - tohle je jednoznačně ten nejpohlednější hatch současnosti... Typ karoserie, který statisíce lidí kupují pro jeho praktičnost a přesto dostanou kus auta, který právě v té záplavě "obyčejných" hatchů bude v reálu vypadat jako žralok mezi akvarijníma rybkama... S mírnou kritikou interiéru souhlasím, zejména oválná kaplička by si zasloužila trochu více ostrosti, avšak zhledem k exteriéru mám sklony k velmi vysoké tolernci... :-) A pokud se týká přední masky - pak právě vynechání konceptové tlamy je to, co mě na sériovém Sciroccu dostává snad nejvíc... Totiž - až se Ti brzy nové Sciro objeví ve zpětném zrcátku, tak i bez často velmi samoúčelné tlamy budeš mít tendence uhnout o pruh stranou... Za sebe tedy musím říci - Scirocco je pro mě jednoznačně nejpohlednější VW za mnoho posledních let... :yes: :yes:
3. 3. 2008 21:55
Re: :-)
Si chudák, Daniel. Keď nevieš napísať nič zaujímavé k veci, tak radšej nepíš.
3. 3. 2008 21:54
Re: :-)
Zrovnávaš nezrovnateľné. Ale buď si istý, že viac zábavy si užiješ v tom dvojplošáku z prevj svetovej. Súčasná stíhačka ti nedovolí vyblázniť sa...
Súčasné autá sú (všeobecne) voči tým z minulosti síce bezpečnejšie, ale nudné, až bezpohlavné. Zábavu si užiješ s máloktorým z nich.
3. 3. 2008 21:51
Re: :-)
Skús to Ty (evidentne nevieš o čom hovoríš v tomto prípade) a uvidíš, že Ťa to uchváti. A k svojmu tátošovi na bežné jazdenie si "pořídíš" ešte nejakú aspoň 30-ročnú srdcovku na relax cez víkendy.
3. 3. 2008 21:49
Re: Obrázky
Máš klasický XP? Zvláštne, s týmto som nikdy nemal problém (teda nie že by som bol nejaký divý za obrázkami z auto.cz s tahoval ich kazdy druhy den).
Skôr si myslím, že dotyčný pán len hľadal dôod a spôsob, aby mohol vyjadriť svoju averziu voči tomuto serveru.
:no: