Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se letos údajně dohodne na koupi podílu v Suzuki

Diskuze (188)
Volkswagen zřejmě do konce roku dosáhne dohody o koupi vlastnického podílu na japonském výrobci automobilů Suzuki Motor. Uvedl to s odkazem na nejmenovaného manažera Suzuki německý týdeník Automobilwoche. Žádná z firem zprávu nekomentovala.

"Očekáváme, že v tomto roce dojde k rámcové dohodě," cituje týdeník činitele Suzuki. "Pro Suzuki a VW bude vzájemné propojení oboustranně výhodné. Suzuki získá přístup k různým technologiím Volkswagenu, zatímco Volkswagen si zajistí solidní pozici v Indii a jihovýchodní Asii," uvedl manažer.

Dohady o zájmu Volkswagenu na spojení se Suzuki se objevily již dříve. Minulý měsíc sdělil informovaný zdroj agentuře Reuters, že takové rozhovory mezi oběma firmami již začaly. Před týdnem šéf Volkswagenu Martin Winterkorn prohlásil, že produktová řada Suzuki by dobře zapadla mezi produkty skupiny Volkswagen.

„Suzuki by pro nás byl zajímavý partner díky svým schopnostem v segmentu malých aut,“ řekl Winterkorn pro jedno ze srpnových vydání časopisu Manager Magazin.

Podle neoficiálních zdrojů má Volkswagen zájem o 10procentní podíl v Suzuki nebo o založení společného podniku. Němci by rádi využili zkušeností a schopností Japonců prosadit se v segmentu malých vozů, který je tradičně nejsilnějším působištěm Suzuki.

Suzuki má se spoluprácí s dalšími automobilkami bohaté zkušenosti. Americký GM měl v Suzuki do roku 2006 20% podíl, pozůstatkem této vývojové etapy je spolupráce Suzuki a korejského GM-DAT na vybraných mimoevropských trzích a dodnes úspěšně trvající partnerství Suzuki a Opelu v podsegmentu mikro-MPV. Obdobným způsobem vznikly modely Suzuki SX4 a Fiat Sedici. Od francouzských automobilek zase Suzuki odebírá dieselové motory – v letech 1995 až 2005 od Peugeotu, v současnosti od Renaultu.

Diskuze (188)
Avatar - white label
30. 9. 2009 19:56
Re: japan turbo
Neříkám vůbec, že japonci turbo neumí, ale dej srovnatelnou současnou japonskou sériovou alternativu např k tomu 2,0TFSI 211PS/4300-6000 a 350Nm/1500-4200.
U Johnna jsem se nedočkal, tak zkus ty...
Klidně pak přiznám, že to "kluci" z koncernu (VW), umí jen dobře prodat... ;-)
Avatar - bubucci
30. 9. 2009 10:24
japan turbo
No já nevím, že by japonci turbo neuměli, co třeba boxer nebo MIVEC turbo ? Jinak toyota jedná se subaru o výrobě 1.5 boxera turbo , který by měl mít solidních 110kW.
1.6 VVT-i od Hondy se 118kW jede taky dost dobře v porovnání s koncernovou 1.6. Já se slepě nezastávám japonců, ale je to časem ověřená technika, akorát kluci s VW to umí dobře prodat...
Avatar - KubikCv
28. 9. 2009 18:08
Ovládnutí
Když se ovládnutí světa nepovedlo Adolfovi,pokouší se o to VW :-) Nechutná globalizace..nakonec budou spolupracovat všichni se všema :-(
27. 9. 2009 17:20
Re: VVTi vs. MPI
Závorky také používám,píšu do nich vysvětlující text,většinou delší,aby to bylo jednoznačné.To (běžně) jsem četl ale přišlo mi spíše,že si nejseš jist,zda to tam máš dát s a nebo bez něj.Což se dá pak v diskuzi krásně otočit.Mohl jsi napsat vysvětlení v závorce( mám na mysli běžnou produkci)a je to vše jasné.
Srovnání kr.momentu motorů ti tedy moc nevyhovuje,dobrá mohl jsi k tomu přidat třeba i ten Honďácký,nebo kterýkoliv jiný.Já budu respektovat tvůj výběr,proč ne a stačí mi pohled na výkon a je mi jsaný,který má lepší parametry,krom spotřeby,tu čistě z výkonů nepoznám.Máš pravdu,že se musí udávat max.kr.moment vztažený k otáčkám.Mně by stačila ta výkonová křivka,ta už hodně napoví.Máš tady tyto dva motory:2,0TDI(CR) 170PS/4200 a 350Nm /1750-2500 s 2,0TFSI 211PS/4300-6000 a 350Nm/1500-4200 a ptám se mají opravdu 350Nm od 1750 až 2500 ot/s?Není skutečná křivka je mírně rozkolísaná,takže někde mezi těmito otáčkami má méně,ne o moc ale má.Ovšem z těchto údajů to neví,z reklamních prospektů,kde je naprosto přímá linka také ne.Takže už tady počítáš se zkreslenou informací.Naproti tomu u té honďácké,nebo kiácké atmosféry maš dán max.krouťák v určitých otáčkách,teď plácnu,třeba 5000tis. a ty si řekneš,tak tady má max a 1000 ot pod nima bud mít tak 2/3,zase zkreslení,protože je opravdu nižší než max ale né o moc,tak 10-15% a samozřejmě také rozkolísaný.
Hodnoty výkonu,při určitých otáčkách přes celé spektrum je nejvíce vypovídající,u těchto je jasné,podle max výkonu,který bude lepší.Ty k tomu pomocí krouťáku zřejmě potřebuješ stejné motorové objemy.
Zkoušel jsem zavést s Tebou technickou diskuzi,proč je nutné mít max.výkon v co nejnižších otáčkách,rád bych znal tvůj názor.Jak jsem psal,nedomnívám se že by byla spotřeba závislá od otáček.Odůvodnění je v předchozím příspěvku.Takže směle do toho.
Co nabízí VW.Turbo+kompresor,nevím zda tuto kombinaci používá první,možná už tu někdo byl v 80-tých letech,ale to je celkem jedno,protože to jen alternativa k dvěma turbum.Budeme řešit,co je lepší?
Chci ukázat technologie které nikdo jiný vůbec nepoužívá.Jeden motor s technologiemi,které používají i jiní neznamená něco převratného.Stejně mohu napsat,že Hyundai má nějaký osmiválec Tau,první přímovstřikový na světě,tak je technicky nejvyspělejší.Ono disponovat technologií je jedna věc,zabudování do různých kubatur už druhá.
Tak o Bmw nepochybuji,ale jestli si myslíš,že je obrovský pokrok dat k turbu kompresor,tak to je tedy výkon.To tam mohli dát třeba další dvě turba.Ale pořád to nebude na úrovni BMW,kde se snažili odstranit ztráty,překážky při sání.Pak už to tam můžeš rvat násilím.
Stejně si myslím,že naše debata je zbytečná,zatím si neuvedl důvod,proč jsou tak nevýhodné otáčky max.výkonu 1,8i-VTEC6300ot. oproti 5000ot v 1,4TSI.O krouťáku ani nemluvim.Takže TSI není lepší,nebot nemáš přesvědčující technický či fyzikální odůvodnění,že by při stejných dynamických schopnostech musela být při vyšších otáčkách vyšší spotřeba.
Avatar - white label
27. 9. 2009 11:06
Re: VVTi vs. MPI
Pokud můj "polopatistický" výklad účelu obsahu závorky nemůžeš/nechceš pochopit, pak už se jen omezím na "prosbu", abys (ty osobně) raději obsah mých závorek rozhodně četl. Mám totiž jasné zkušenosti, že máš sklon, dělat si z mých "vyjádření" velmi zkreslené závěry...
Hodnotit motor je logicky mnohem "lepší" na základě alespoň dvou parametrů (tedy výkonu a kr. mom.), než pouze jednoho z nich, ale opět jsem si myslel, že to už víš sám a dlouho...
Ještě lepší, je mít k těmto dvěma hodnotám grafy s "průběhem" těchto hodnot, vztaženým vždy k určitý otáčkám motoru, protože jinak se tyto hodnoty uvádějí jen jako maximální v určitých otáčkách. příp. určitém pásmu otáček...

Pokud tedy chceš (jak vidím) srovnávat koncernové TDI s T(F)SI, nechápu proč srovnáváš motory s tak nesrovnatelným objemem?
Mnohem vhodnější ke srovnání bude např. 2,0TDI(CR) 170PS/4200 a 350Nm /1750-2500 s 2,0TFSI 211PS/4300-6000 a 350Nm/1500-4200.
Když tedy porovnám max. výkon těchto dvou motorů, ale i jejich max. kr. momenty celkem snadno zjistím, že turbobenzín je na tom lépe nejen (logicky) výkonově, ale i shodným max. kr. momentem, který má dokonce už v nižších otáčkách a navíc v podstatně širším rozsahu, podobně jako u výkonu, který je ve vrcholné (výkonově) verzi tohoto "dvoulitru" až 271PS(GolfR).
Z toho je docela zřejmé, kam se dostal koncern VW s těmito motory v běžné produkci a je to jeden z příkladů techniky, kterou by eventuelně mohla Suzuki od konc. VW "získat" (např. od tebou uvedeného Opelu zatím asi dost těžko).
Nebo znáš nějaký obdobný příklad "sériového" japonského motoru se srovnatelnými parametry tohoto 2,0TFSI, jehož hodnoty (včetně otáček!) jsem uvedl...? Tento motor totiž jasně spojuje výhodu vysokého kr. mom. (už v opravdu velmi nízkých ot.) turbodieselu, s relativně vysokým výkonem benzínu, použitelným v mnohem širších otáčkách, než u t-dieselu. Na straně t-dieselu tak (v tomto případě) zůstává "pouze" jeho logická výhoda nižší spotřeby (vyšší účinnost) obvykle i levnějšího paliva...
A co se týká současného 1,4TSI(160PS,) který používá dvojitého přeplňování (turbo+kompresor), tam také žádnou podobně schopnou alternativu, v této objemové (aspoň přibližně) třídě, z dálného východu nevidím. A to jak konstrukčně tak celkovými (ne jen výkonem ve vysokých ot.) výkonovými parametry...
Takže BMW určitě není v Evropě osamoceno v pokročilém vývoji sériových (nejen) turbo-benzínů...