Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Sharan facelift: Motory Euro 6 a novinky v bezpečnosti

Jan Mička
Diskuze (23)
Pět let od uvedení druhé generace Volkswagenu Sharan přichází jeho modernizované provedení. Změny očekávejme hlavně uvnitř.

První generace Volkswagenu Sharan vyjela na silnice již v roce 1995 a po řadě menších či větších faceliftů vydržela na trhu až do roku 2010. Tehdy se v březnu poprvé oficiálně ukázalo jeho současné vydání, jehož modernizované provedení uvidíme na ženevském autosalonu.

Zatímco ze strany vnějších modifikací stojí za zmínku snad jen přepracované diodové zadní svítilny a nová litá kola, o technice pod kapotou víme více. Vůz v prvé řadě přináší agregáty plnící emisní normu Euro 6 (EA211 a EA288), které jsou podle oficiálních informací značky až o 15 procent úspornější než doposud.

Zatímco dosud byly v nabídce Sharanu čtyřválce 2.0 TDI (103 a 130 kW) a 2.0 TSI (147 kW), nyní přibude základní zážehová čtrnáctistovka TSI o výkonu 110 kW a vrcholný dvoulitr TSI posílí na 162 kW (dříve 147 kW, standardně s převodovkou DSG). Agregát 2.0 TDI pak najdeme ve verzích s 85, 110 a 135 kilowatty, přičemž prostřední z nich bude dostupný také s pohonem všech kol 4Motion.

Modernizovaný Sharan přináší pokrok v oblasti bezpečnostních systémů. Jmenujme například multikolizní brzdu v rámci standardní výbavy, adaptivní tempomat, novou generaci parkovacího asistenta, Front Assist s funkcí City Emergency Braking (do rychlosti 30 km/h), elektronickou ruční brzdu nebo asistent rozjezdu do kopce (standardně). Startovací tlačítko vedle voliče převodovky je pak ryze komfortní funkcí, která bude součástí bezklíčového přístupu do vozu.

Stranou přitom nezůstala ani multimédia – Sharan je jedním z prvních vozů Volkswagen, který nabízí systémy App Connect, MirrorLink, Android Auto a CarPlay (pro podporu přístrojů Apple). Dotykový displej na středové konzole může mít úhlopříčku až 6,5 palce (ve standardu 5“), což je ale z dnešního pohledu trochu málo. Obměnou přošel také palubní počítač v kapličce přístrojů - nyní je barevný a nabídne přehlednější procházení hlavních záložek.

Start evropského prodeje modernizovaného Volkswagenu Sharan je plánován na červenec letošního roku, přičemž v první fázi se můžeme těšit i na limitované edice Sharan Ocean a Sharan Beach. O cenách se zatím nehovoří, se základní zážehovou čtrnáctistovkou TSI by se však základ mohl podívat pod 800.000 Kč.

Jan Mička
Diskuze (23)
20. 2. 2015 07:23
Re: Sharan / Alhambra
C4GP. Na vlastní kůži.
Avatar - nalimer
19. 2. 2015 11:50
Re: Sharan / Alhambra
Súhlasím s tým, že cenovka je vyššia. Na druhú stranu, Alhambra je to isté auto vyrobené v tej istej fabrike na tom istom páse. Rozdiel je len v detailoch. Cenovo ide o 90% ceny Sharanu.
VW ponúka 4 modely v MPV - Caddy, Sportsvan, Touran a Sharan. Je na prioritách kto čo potrebuje a na čo má. Dá sa kúpiť MPV od VW za 15.000€ ale aj za 30.000€.
Avatar - nalimer
19. 2. 2015 10:42
Re: Sharan / Alhambra
nedáš, je presah bočných
19. 2. 2015 09:10
Re: Sharan / Alhambra
Asi tak, to je logika... někteří místní diskutující si myslí, že názory pár chytráčků na tomto webu odpovídají tomu jaké dané auto je špatné/dobré a co si myslí ta "normální" většina, která neztrácí čas psaním nějakých žvástů na Auto.cz, hmmm Tato auta (velkoprostorová MPV) si lidi nekupujou na základě designu :-)
Avatar - Jaros71
19. 2. 2015 01:04
Re: Sharan / Alhambra
Sharan má spíš než design , který je prostě dost německy usedlý , problém s cenou..kolem 1 milionu si ho prostě rodiny nekoupí.
A jak je vidět na prodejích menšího modelu VW Touran , i přes dva facelifty se pořád drží v prodeji na špici.
Poměr výkon/cena je tady skvělý.
I když tady by už taky nový model bodnul!