Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T-Cross odhaluje další detaily. Vsadí na praktičnost, turbodieselu se nezbaví

David Bureš David Bureš 11. 7. 2018 • 14:25
35
4
Zobrazit náhledy (35)
Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross Volkswagen T-Cross
Německá značka do roku 2020 rozšíří svoji nabídku na 12 SUV a crossoverů. Na jaře jejich řady doplní tzv. Polo SUV.

Volkswagen se připravuje na premiéru svého dalšího SUV a postupně o něm uvolňuje další a další informace. T-Cross bude s délkou 4.107 mm dosud nejmenší takový vůz v nabídce značky, není tak divu, že se mu donedávna přezdívalo Polo SUV. S malým hatchbackem bude sdílet i svou platformu MQB A0.

Oproti němu bude novinka o 54 mm delší, hlavně ale bude vzhledem ke karoserii SUV o 110 mm vyšší. Spolu s tím se zvýšila pozice za volantem o rovných 100 mm. Rozvor ale bude s Polem shodný, hodnota 2.551 mm tedy bude zachována.

S Polem bude SUV sdílet také osmipalcovou obrazovku multimediálního systému nebo digitální přístrojový štít. S konektivitou pomůžou i hned čtyři USB vstupy nebo bezdrátové nabíjení chytrých telefonů.

Svěží vnější design naopak odkáže na o třídu větší T-Roc, a to mimo jiné řešením přídě. Vedle základních světel s H7 žárovkami budou k dispozici i diodové světlomety. Karoserii zase bude možné objednat v dvoubarevném provedení.

T-Cross míří do stále nabitějšího segmentu malých SUV, proti nimž se bude muset nějak odlišit, aby na trhu uspěl. Vsadit bude chtít hlavně na praktičnost, k dispozici tak bude na poměry segmentu obří zavazadelník o objemu 455 litrů nebo zadní posuvná lavice. Tu bude možné v podélném směru posouvat o nějakých 15 centimetrů a sklápět v poměru 60:40. Při jejím posunutí zcela vzad se kufr zmenší na 385 litrů, po jejich sklopení naopak vznikne prostor o objemu 1281 litrů.

Vedle toho T-Cross bude chtít být i bezpečný. Proto nabídne bohatou záplavu jízdních pomocníků, ať už hlídání mrtvých úhlů, asistent pro jízdu v pruzích nebo automatické brzdění s detekcí chodců.

Nabídka motorů pak nebude nijak překvapivá, T-Cross se spolehne primárně na benzinový tříválec 1.0 TSI a čtyřválec 1.5 TSI, které jsou napříč koncernem VW Group stále častější volbou. Litr nabídne výběr mezi dvěma verzemi, se 70 kW a 160 N.m, respektive 85 kW a 200 N.m, přičemž první bude spárován s pětistupňovým manuálem, zatímco silnější s šestikvaltem. Patnáctistovka bude naladěna na 110 kW.

T-Cross se zcela nezbaví ani naftové alternativy, turbodiesel však v nabídce bude jen jediný. Půjde o čtyřválec 1.6 TDI se 70 kW a 250 N.m, kombinovaný opět s šestistupňovým manuálem. Čtyřkolka k dispozici nebude, všechny jednotky se spolehnou na pohon předních kol.

Volkswagen T-Cross bude světu představen v říjnu 2018, nikoliv však na pařížském autosalonu, kterého se tato německá značka letos nezúčastní. Se zahájením prodeje se pak počítá na jaře 2019. Na evropském trhu se stane jedním z pěti nabízených SUV značky, když doplní T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace a Touareg. V dalších koutech světa ale Volkswagen prodává i další SUV (Atlas), do roku 2020 jich má být celkem dvanáct.

Související články

Témata
Avatar - wakantanka
11. 7. 2018 19:52
Re: zaujimave
Neverim ze v Kosiciach este nie su. Ja v PO stretavam asi 4-5 kusov.
11. 7. 2018 19:23
Prečo sakra...
Stále nové a nové, zbytočné modely. Zarábať viac a viac, aby boli strožochy plnšie a plnšie. Čo tam po tom, že celá výrobná mašinéria beží vo väčšom a väčšom meradle, od ťažby až po likvidáciu, všetko je podriadené peniazom, aby stúpala spotreba bez ohľadu na to, či to potrebujeme. Tu by sa malo začať s ekológiou, nie strkať senzory autám do výfukov.
11. 7. 2018 12:43
Radlice?
Proč má vepředu tu radlici? 8-s
Avatar - 3_diamanty
11. 7. 2018 12:18
zaujimave
z tohto uz clovek vie vytusit nejaky ten look [odkaz] a mam citak ze ten taigun ( ktory sa do vyroby nedostal ) bol predsa len tvarovo zaujimavejsi ... ale ok... lepsie ako nic... hlavne v kombinacii s 1,5tsi to moze byt vcelku supa auto na kazdy den ( aj ked neviem preco uz neprisli aj rovno s hybridom... na co cakaju? ) ... akurat sa bojim ako som vcera pisal uz tej ceny ... lebo vacsi T-roc je u nas tak neskutocne drahy ze aj zakladnejsie litrove TSi moze v pohode stat aj cez 20 tisic eur a to este ani nemusi byt v maximalnej moznej vybave... pozrel som si vcera na ceny vw T-rocu ( cez net ) u nas v predajni v KE co je na juznej triede a padla mi sanka v akej cene tam konkretne kusky T-roc-ov ponukaju ... proste sok ... ( to uz za mna radsej zvyseny golfik rovno v 4x4 ) asi aj preto T-roc v premavke zatial stale nikde nevidim len sem tam nejaka polepena predvadzacka sa tu a tam zjavi ale inak nula bodov co je zatial kusok skoda ... snad mensi T-cross dopadne lepsie a bude zakaznikom u nas cenou davat zmysel ... ach jaj... tak drzim palce.... co ineho na to aj povedat no :*) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku