Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
42 Fotogalerie

Volkswagen testuje Polo s pohonem všech kol a výkonem 250 koní

Malý hatchback Volkswagen Polo se brzy dočká modernizace. Vedle ní se chystá nová vrcholná varianta tohoto modelu.

Volkswagen chce co nejvíce těžit ze svých úspěchů ve světovém šampionátu v rallye. Po Polu R WRC, které se inspirovalo stejnojmenným speciálem nasazovaným ve WRC, pracuje na ještě silnější verzi tohoto malého modelu. Ta bude mít závodnímu autu ještě blíže.

Proti již prodávanému Polu R WRC se chystaná verze liší ve dvou podstatných detailech. Tou první je motor automobilu. Přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI z nové generace EA888 je vyladěn na výkon 190 kW (250 koní), což je proti sériovému Polu R WRC nárůst o 28 kW. Točivý moment 350 N.m zůstává na stejné hodnotě. Polo pro rallye mimochodem používá 1.6 TSI o výkonu 232 kW (315 k).

Druhou změnu najdeme na podvozku. Zatímco Polo R WRC je předokolka, nová verze je čtyřkolka stejně jako závodní speciál. Točivý moment motoru je na všechna kola posílán prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG.

Použitá technika se v mnohém shoduje s chystaným Audi S1, které má být představeno v Ženevě. Koncernový bratr Pola dostane pohon všech kol a přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem okolo 230 koní (169 kW).

Díky silnějšímu motoru a pohonu všech kol se nový hot hatch odpíchne z 0-100 km/h za méně než šest sekund. To je slušná změna proti Polu R WRC, které je na stovce za 6,4 sekundy.

Volkswagen zatím postavil dva prototypy nové verze Pola, které si mohli vyzkoušet redaktoři vybraných světových médií. I z tohoto důvodu je jasné, že s výrobou alespoň limitované série se vážně počítá. Automobil by se na trhu mohl údajně objevit ještě před koncem letošního roku.