Volkswagen testuje Polo s pohonem všech kol a výkonem 250 koní
Volkswagen chce co nejvíce těžit ze svých úspěchů ve světovém šampionátu v rallye. Po Polu R WRC, které se inspirovalo stejnojmenným speciálem nasazovaným ve WRC, pracuje na ještě silnější verzi tohoto malého modelu. Ta bude mít závodnímu autu ještě blíže.
Proti již prodávanému Polu R WRC se chystaná verze liší ve dvou podstatných detailech. Tou první je motor automobilu. Přeplňovaný benzinový čtyřválec 2.0 TSI z nové generace EA888 je vyladěn na výkon 190 kW (250 koní), což je proti sériovému Polu R WRC nárůst o 28 kW. Točivý moment 350 N.m zůstává na stejné hodnotě. Polo pro rallye mimochodem používá 1.6 TSI o výkonu 232 kW (315 k).
Druhou změnu najdeme na podvozku. Zatímco Polo R WRC je předokolka, nová verze je čtyřkolka stejně jako závodní speciál. Točivý moment motoru je na všechna kola posílán prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex páté generace a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG.
Použitá technika se v mnohém shoduje s chystaným Audi S1, které má být představeno v Ženevě. Koncernový bratr Pola dostane pohon všech kol a přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem okolo 230 koní (169 kW).
Díky silnějšímu motoru a pohonu všech kol se nový hot hatch odpíchne z 0-100 km/h za méně než šest sekund. To je slušná změna proti Polu R WRC, které je na stovce za 6,4 sekundy.
Volkswagen zatím postavil dva prototypy nové verze Pola, které si mohli vyzkoušet redaktoři vybraných světových médií. I z tohoto důvodu je jasné, že s výrobou alespoň limitované série se vážně počítá. Automobil by se na trhu mohl údajně objevit ještě před koncem letošního roku.