Volkswagen Tiguan: první oficiální fotografie
Nové slovo Tiguan, u něhož prakticky nehrozí, že bude na některém trhu znamenat něco nepatřičného, vzniklo spojením slov tiger (tygr) a iguana (leguán). Tygří T by ale mohl klidně nahradit slovní základ "turbo". Turbodmychadlo bude totiž mít každý motor, který lze do tohoto Volkswagenu objednat.
Další kolo představování nového Volkswagenu máme za sebou. Studie i maskované prototypy z oficiálních zdrojů jsme již zveřejnili a protože letní prázdninová sezona právě startuje, je nejvyšší čas upozornit publikum na to, že v polovině září přiveze Volkswagen do Frankfurtu nové SUV, menší než Touareg. Německá automobilka chce zopakovat úspěch a připsat si další cenné desetittisíce čárek v prodejních statistikách. Prodejní cena Tiguana se bude pohybovat už v hodně zajímavých pásmech, takže šance na obchodní i ekonomický úspěch tu rozhodně jsou velké.
První fotografie Tiguanu bez kamufláže ukazují modernější interpretaci prvků známých z ostatních Volkswagenů. Karoserie, připomínající siluetou trochu zvýšený hatchback GolfPlus a trochu také Touareg, nepřekvapuje radikálními řezy. Příď je analogií k Passatu nebo EOSu, lemy blatníků s plastovým obvodem mají náznak offroadově hranatého tvarování, záď je naopak překvapivě elegantní. Dokonce ani světlomety už nemají přísně geometrické tvary, ale opakuje se u nich motiv používaný v poslední době na předních světlometech nových Volkswagenů.
Tiguan budou pohánět budou motory TSI o výkonech 110, 125 a 147 kW a pochopitelně i diesely se 103 a 125 kW - oba splňující emisní normu Euro 5. K mání budou dvě verze, silniční a terénní, přičemž se od sebe budou lišit velikostmi nájezdových úhlů (18 vs. 28 stupňů). Přední náprava bude klasický McPherson, vzadu bude pracovat čtyřprvkový závěs, pohon 4Motion zajistí spojka Haldex a těšit se můžete i na zcela nové elektrohydraulické řízení a nový navigační systém. Ten umožňuje manuální zaznamenávání orientačních bodů i na nezmapovaných územích.
Standardní Tiguany budou obouvat pneumatiky 215/65 R 16, vyšší verze pak 235/55 R 17, případně 235/50 R 18 a v nabídce se objeví parkovací asistent známý z Touranu. Terénní verze dostane mimo jiné též elektronickou závěrku diferenciálů a systém HDC usnadňující sjíždění z kopce i jeho pravý opak v podobě asistentu pro vyjíždění vzhůru šetřícího spojku.