Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tiguan: první oficiální fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (439)
Tygří T by mohl klidně nahradit slovní základ "turbo". Turbodmychadlo bude totiž mít každý motor, který lze do tohoto Volkswagenu objednat.

Nové slovo Tiguan, u něhož prakticky nehrozí, že bude na některém trhu znamenat něco nepatřičného, vzniklo spojením slov tiger (tygr) a iguana (leguán). Tygří T by ale mohl klidně nahradit slovní základ "turbo". Turbodmychadlo bude totiž mít každý motor, který lze do tohoto Volkswagenu objednat.

Další kolo představování nového Volkswagenu máme za sebou. Studie i maskované prototypy z oficiálních zdrojů jsme již zveřejnili a protože letní prázdninová sezona právě startuje, je nejvyšší čas upozornit publikum na to, že v polovině září přiveze Volkswagen do Frankfurtu nové SUV, menší než Touareg. Německá automobilka chce zopakovat úspěch a připsat si další cenné desetittisíce čárek v prodejních statistikách. Prodejní cena Tiguana se bude pohybovat už v hodně zajímavých pásmech, takže šance na obchodní i ekonomický úspěch tu rozhodně jsou velké.

První fotografie Tiguanu bez kamufláže ukazují modernější interpretaci prvků známých z ostatních Volkswagenů. Karoserie, připomínající siluetou trochu zvýšený hatchback GolfPlus a trochu také Touareg, nepřekvapuje radikálními řezy. Příď je analogií k Passatu nebo EOSu, lemy blatníků s plastovým obvodem mají náznak offroadově hranatého tvarování, záď je naopak překvapivě elegantní. Dokonce ani světlomety už nemají přísně geometrické tvary, ale opakuje se u nich motiv používaný v poslední době na předních světlometech nových Volkswagenů.

Tiguan budou pohánět budou motory TSI o výkonech 110, 125 a 147 kW a pochopitelně i diesely se 103 a 125 kW - oba splňující emisní normu Euro 5. K mání budou dvě verze, silniční a terénní, přičemž se od sebe budou lišit velikostmi nájezdových úhlů (18 vs. 28 stupňů). Přední náprava bude klasický McPherson, vzadu bude pracovat čtyřprvkový závěs, pohon 4Motion zajistí spojka Haldex a těšit se můžete i na zcela nové elektrohydraulické řízení a nový navigační systém. Ten umožňuje manuální zaznamenávání orientačních bodů i na nezmapovaných územích.

Standardní Tiguany budou obouvat pneumatiky 215/65 R 16, vyšší verze pak 235/55 R 17, případně 235/50 R 18 a v nabídce se objeví parkovací asistent známý z Touranu. Terénní verze dostane mimo jiné též elektronickou závěrku diferenciálů a systém HDC usnadňující sjíždění z kopce i jeho pravý opak v podobě asistentu pro vyjíždění vzhůru šetřícího spojku.

Ondřej Láník
Diskuze (439)
5. 7. 2007 16:00
Re: iba slovenský *
Jasne Toyota sa nezaprie...Yaris prekvapil,ale myslím,že mnohých nie milo a Auris čoby zväčšenina Yarisu tiež nenadchne.Tak tie tri auta su dobre ,ale pripudnú teraz dva modeli k Outlanderovi - 3008 a Crosser a Nissan Xtrail čo?Inak Sportage sa začne tento rok vyrabať s faceliftom a potom asi o rok novy model...Však uvidiš ako sa to vyvinie aj renault niečo kuje :D
5. 7. 2007 12:38
Re: TIGI NAŽIVO
presne tak treba už len čakať kedy dojde do showroomov a potom sa uvidí.Aj mne sa dizajnovo páči nechápem,že ho označuju ako nudny skôr ma VW tentokrát prekvapil,milo.Presne tak Korea sa rýchlo učí od konkurencie a v niektorých parametroch je už lepší/nemyslím cenu samozrejme ;-)/Myslim,že pre taketo diskusie to tu je žiadne opovrhovanie ostatnými prispievajucimi ,iba inteligentna diskusia. :yes:
5. 7. 2007 12:33
Re: iba slovenský *
JJ inak k toyote žiadne výhrady kvalita- Toyota.Len neviem kam sa uberá Yarisom a Aurisom nejako sa mi nepozdávajú
5. 7. 2007 10:47
Re: TIGI NAŽIVO
Samozrejme už je doba ked treba rátať aj s Koreou a máš pravdu kvalitativne sa už radia dosť vysoko,ale na Toyotu ,Hondu a spol. im ešte niečo chýba,možno to dosiahnu dalšou generáciou.Osobné dúfam,že si dá VW záležať,ale ked vezmeš nábeh Tuaregu a pozrieš kolko elektroniky tam je tak sa nečudujem.Tiguan je jednoduchší a tak by nemal byť väčši problem ako nejake detské choroby.
A vpohode nemal som sa prečo uraziť,nemám problém brať názor od iných :-) :yes:
5. 7. 2007 10:42
Re: iba slovenský *
jasne ja to beriem každý ma svoj vkus a prajem ti ravku...no s VW je to tak jeden je spokojny a kupi si zas ,iný naopak nespokojný ide dalej tak je to všade.Ravka 2000-2005 bola super to nemôžem nesúhlasiť,ale mam dojem,že Toyota novej generácii čosi zobrala z osobnosti...ale nepíšem,že vyslovene sa mi nepáči