Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen to s elektromobily a autonomními vozy myslí vážně. Investuje do nich 870 miliard korun!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 18. 11. 2017 • 09:35
28
22
Zobrazit náhledy (28)
Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric Volkswagen Sedric
Díky mohutným investicím se skupina Volkswagen Group chce stát do roku 2025 světová jednička v oblasti elektrické mobility.

Největší evropská automobilka Volkswagen investuje do konce roku 2022 do elektromobilů, autonomního řízení a služeb nové mobility 34 miliard eur (870 miliard Kč). Celkové investice skupiny v příštích pěti letech pak dosáhnou 72 miliard eur (1,8 bilionu Kč). Vyplývá to z nejnovějšího plánu výdajů na období 2018 až 2022, který dnes schválila dozorčí rada. Plán má pomoci automobilce přeměnit se na předního světového výrobce elektromobilů.

Součástí skupiny je i česká automobilka Škoda Auto. Ta oznámila, že první z chystaných elektromobilů začne vyrábět v roce 2020, a to v domovské továrně v Mladé Boleslavi.

"S nyní přijatým okruhem plánování pokládáme základy, aby se z Volkswagenu stala do roku 2025 světová jednička v oblasti elektrické mobility," uvedl generální ředitel Matthias Müller v prohlášení, které bylo zveřejněno po zasedání dozorčí rady.

Až do skandálu s emisemi aut s naftovým motorem, který vypukl před dvěma lety, se automobilka vozům na elektrický pohon a samořízeným vozidlům nijak důrazně nevěnovala. Podvody s emisemi a nové kvóty na elektrické vozy v Číně však zahájily strategický přesun k novým technologiím. Volkswagen se nyní zavázal nabídnout do roku 2030 elektrickou verzi ke každému ze svých 300 modelů.

Dozorčí rada také schválila návrhy na optimalizaci výroby a pracovní síly v továrnách, což má zlepšit výkonnost. V rámci tohoto plánu závod v německém Cvikově bude přeměněn a bude se orientovat čistě na výrobu elektrických vozů na platformě MEB. Od konce roku 2018 se výroba vozů značky Passat soustředí do závodu v Emdenu. Značka Golf pak bude od nové generace svázána se závodem ve Wolfsburgu.

Miliardové náklady spojené se skandálem a expanze do oblasti elektrických vozů zvýšily v rámci skupiny napětí. Nesoulad panuje v pohledu na oblast zisků, pracovních míst či na míru centrální kontroly a autonomie 12 značek koncernu. V médiích se v říjnu objevily spekulace, že koncern by mohl přesunout část produkce Škody Auto do Německa. Vedení a odbory prý také chtějí, aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

Související články

Témata
19. 11. 2017 15:54
Re: Možná by udělali líp...
nizsi stredni trida i30 kombi 1.6 benzin
Avatar - Blue Sun
19. 11. 2017 15:15
Re: Možná by udělali líp...
No hezky, a co za auto to bylo? Ať řešíme porovnatelné třídy a věk na trhu, že?
19. 11. 2017 14:52
Re: Kudy kam
asi se podival do zrcadla a napadla ho 1 tuna a musel to hned napsat do diskuze, a lithium je tam prece tolik ze kdys se vyrobej 2 tesly tak hned zmizne 10% celosvetovych zasob litrhia :yes:

vtipne je ze tihle diskuteri vlastne nechtej znat fakta, oni maj svoje ktere sirej pod zastitou myslenky ze uskodi elektromobilum, ..... neuskodi, jen ukazujou jaky jsou to blbci :-!

pac treba v CR kde ma bejt udajne asi 6% celosvetovych zasob lithia pri dulni a povrchove tezbe (tezba z morske/ocenanse vody se nepocita do celosvetovych zasob) tak jen z tech 6% by melo jit pri soucasnych chemiich baterii vyrobit cca 2.7 miliardy batterypacku po 100kWh, planovane je ale vytezeni pouze asi 5% soucasnych zasob na cinovci a to behem cca 21 let (za 21 let podle me lithium davno nebude potreba, navic nez se vubec na Cinovci zacne zase rezit tak jeste par let ubehne, a lithiu bych dal tak rekneme 10 mona 15 let nez bude zastaralou smesi )

jen pro zasmani, soucasny eGolf s 35.8kWh baterii (vyuzitelnych 33kWh) ma baterypack vazici 328kg (zalistovane jako nahradni dil s nosnou casti) , a zajimavosti je, ze do stejneho packu Rakusani z Kraiselu narvali pri temer stejne vaze 330kg kapacitu 55.7kWh, do tuny to ma ale sakra hodne daleko >:D
19. 11. 2017 14:30
Re: Možná by udělali líp...
no tak navigace je neco co dnes umi kdejakej telefon za par supu, osobne bych treba navi vestavenou v aute nechtel pokud to nebude free varianta ktera bude cerpat podklady z map verejnych, treba google, coz ma minimum vestavenych navigaci

co se tempomatu tyce, automaticke klimy , asistencnich systemu a vsemozneho komfortu, tak takove auto jsem si jako nove poridil pred rokem za necelych 320 tisic kde v cene byla i druha saza pneu a pricniky na stresni listy

vtipne jsou pak me dodelavky, couvaci kameru s BT kterou muzu parovat s telefonem nebo tabletem (kde mam i tu navi a muzu si ji odnest a pak podle ni treba jit pesi turu nebo se navigovat po meste) jsem s origo rameckem poridil na ebay za $12, a prijde me to lepsi nez to reseni od automobilky za ktere bych platil snad 25k nebo kolik, senzory tam byli v zakladu
19. 11. 2017 13:51
Re: Možná by udělali líp...
Mnohasetkilometrové cesty jezdí pár lidí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku