Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touran: V předprodeji s 1.2 TSI (81 kW) od 555.900 Kč

Jan Mička
Diskuze (73)
Volkswagen spustil objednávky nové generace modelu Touran. V předprodeji si jej můžete pořídit od 555.900 Kč.

Nová generace Volkswagenu Touran se představila na letošním ženevském autosalonu. Úspěšné MPV přináší úsporné motory plnící emisní normu Euro 6, sportovnější design karoserie, a spoustu elektronických pomocníků z řad bezpečnostních systémů či infotainmentu. Český importér spustil koncem minulého týdne předprodej modelu, který v základní výbavě pořídíte od 555.900 Kč.

Ceník nové generace Volkswagenu Touran je členěn do linií Comfortline a Highline. Základní agregát 1.2 TSI (81 kW) se váže k první jmenované linii, výčet obsažených prvků však rozhodně nevypadá špatně. Ve standardu například dostanete šest airbagů, systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City Brake, automatickou klimatizaci, dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, autorádio s pětipalcovým dotykovým displejem, zatmavená zadní skla či 16“ ocelová kola.

Z příplatkových prvků pro linii Comfortline se sluší vyzdvihnout adaptivní odpružení DCC za 23.400 Kč, navigace s 6,5palcovým dotykovým displejem stojí 23.600 Kč, za ergonomická přední sedadla zaplatíte 15.100 Kč, a na dvojici samostatných sedadel ve třetí řadě si odložte 24.900 Kč.

Výbava Highline začíná na 645.900 korunách, v roli základního agregátu však figuruje šestnáctistovka TDI o výkonu 81 kW. Oproti linii Comfortline navíc dostanete adaptivní tempomat s regulací odstupu do rychlosti 160 km/h, litá 16“ kola, autorádio s 6,5palcovým displejem, plnohodnotné lité rezervní kolo, přední mlhovky s funkcí přisvětlení do zatáček či palubní počítač Premium s barevným displejem.

Uvedená nabídka prozatím nezahrnuje všechny kombinace motorů a převodovek, později se však dočkáme také pohonu všech kol. První dodávky zákazníkům proběhnou ve druhé polovině letošního roku.

Volkswagen Touran - technická data a české ceny v předprodeji
Motor1.2 TSI1.4 TSI1.6 TDI2.0 TDI
Zdvihový objem [cm3]1197139515981968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]81/4600-5600110/5000-600081/3200-4000110/3500-4000
Točivý moment [N.m/min]175/1400-4000250/1500-3500250/1500-3000340/1750-3000
Převodovka6M7A6M6M
Maximální rychlost [km/h]189209187208
Zrychlení 0-100 km/h [s]11.38.911.99.3
Kombinovaná spotřeba[l/100 km]5.45.44.44.4
Cena Comfortline [Kč]555.900627.900615.900647.900
Cena Highline [Kč]-657.900645.900677.900

Jan Mička
Diskuze (73)
2. 8. 2015 12:52
Touran - odpor vzduchu, ADBLUE, TPMS
Dobrý den,
1) Býval bych očekával snížení odporu vzduchu na 0,296 oproti předchozí verzi (čili 2011 Faceliftu) a nikoliv k Touran I....(2011 facelift mel dokonce 0,29) ... Neboli ke snizeni odporu vzduch doslo, ale k Touran I a k Touran 2011 facelift dokonce ke zhorseni..[odkaz]

2) U verze higline jiz jsou povinne TPMS senzory v pneumatikach... nutno menit co 5 let na vsech gumach (cca 8x 2 tis. Kč).
OTAZKA: nevite zda lze pres VAG prejit k neprimemu mereni tlaku pres cidla ABS?(verze comfort line ma toto neprime mereni, ale zajimam se o highline a dostat se na highline z comfort line je o dost drazsi)
3) Vstrikovani ADBLUE - oba motory tdi, jak vidim oznacene SCR maji jiz vstrikovani mocoviny ADBLUE... je zajimave, ze PASSAT B8 u verze 110 a 140kw (predokolky) si vystaci bez ADBLUE. Pokud se mylim, opravte mne nekdo
V diskuzich uz se clovek nedovi, jak dlouho takovy katalyzator navic (SCR) a vstrikovaci soustava ADBLUE vydrzi ... nekdo kamionak by mohl vedet???

4) Hmotnost: predpokladam, ze se snizenim hmotnosti to taky nebude tak ruzove (myslim u tdi) - ADBLUE navic, a k tomu jestli take porovnavano s Verzi Touran I... mozna treba i lehci ridic...
Vyse uvedene mne odrazuje od koupe Tourana, budto budu se budu muset smirit s dalsimi naklady (TPMS senzory + vymena SCR kat. + popr. fltru, vstrikovace ADBLUE, atd jednou za X-let) nebo jit do Octavie...
29. 5. 2015 00:47
Re: pojede to s 1.2?
Co znám policajty na Žižkově, tak jim O2 s 1,6MPI jezdila za 11l/100km ( studené auto, pak plný plyn, kopcovitý terén, 3 chlapi v autě). Už asi rok mají novou O3 s 1,2 TSI a při stejném stylu jízdy a stejném výkonu motoru jim bere 18l/100km !!! a docela se obávají, zda to auto vydrží aspoň 3 roky.

Chci tím říct, že 1,2 TSI je dostačující motor... pro klidného řidiče, který jezdí sám a občas ve dvou. Na takhle velké auto, kde se očekává, že bude z větší části obsazeno/naloženo ( přeci jen se MPV kupuje pro 3 děti ( jinak by stačilo kombi nižší střední) a nebo když potřebuji častěji využívat vnitřní prostor), je zcela nedostatečný.
Na plně zatížený vůz, přívěs a bezpečné předjíždění je třeba rovnou zapomenout.

Chápu to jako základ někde kolem 350-450 tis, jak to má konkurence, ale ne u auta za 550 tis...
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:17
Re: 1.2 je málo
Jenže motor který Ti tam dali patří do Fabie za 200 tis..
Takže za Torana připlácíš těch 200 navíc.. ;-)

Když vezmeš pořádný motor a lepší výbavu jseš o o dalších 200 tis výš , tak to prostě je.
Avatar - Sumi2000
28. 5. 2015 23:14
Re: Trochu dost
Já bych viděl stejně...jaké lepší střední MPV bys nabídnul?
Tak velký vnitřní prostor a zvazadelník konkurence neumí nabídnout...při délce do 4.5 m... :yes:
A o to v segmentu MPV jde , ne?
Navíc nový Touran vypadá fakt dobře.
28. 5. 2015 18:11
Re: Trochu dost
Jeremyho poznamka je universum pre MPV a SUV.
Vyhoda je v tom, ze clovek ma lepsi vyhlad.
Pravda je vsak aj v tom, ze vela ludi ma v sebe mod putnika a jednoducho potrebuje modifikovany stahovak. ;-)