Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Twin-Up pohání dieselový dvouválec a elektromotor

Diskuze (4)
Volkswagen implantoval do minivozu up! pohon z experimentálního ekoauta XL1. Vznikl zajímavý prototyp, který se poprvé předvede na autosalonu v Tokiu.

Německá automobilka už na základě svého up!u vytvořila elektromobil e-up!, dnešní realita je ale taková, že hybridy jsou pro běžného řidiče vhodnější. Tuto cestu sleduje plně funkční prototyp diesel-elektrického hybridu Twin-Up.

Pohonné jednotky si vypůjčil ze speciálu XL1. Základem je dvouválec 0.8 TDI, de facto polovina dnes vyráběné šestnáctistovky. Dosahuje parametrů 35 kW a 119 N.m, elektromotor může přidat dalších až 35 kW a 139 N.m. Systémový výkon činí 55 kW, tedy stejně jako u silnější verze benzinového up!u s litrovým tříválcem. Přední kola jsou poháněna přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.

Automobilka udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,7 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 140 km/h. Čistě elektricky tento 1205 kg těžký hybrid ujede až 50 km, v takovém případě může jet nejrychleji 125 km/h. Kapacita baterií je 8,6 kWh, k tomu se přidává nádrž na 23 litrů nafty. Kombinovaná spotřeba činí zázračných 1,1 l/100 km, v přepočtu na emise oxidu uhličitého to představuje 27 g/km.

Volkswagen up! - technická data
Motorup! 1.0 BMTeco up!up! 1.0 MPIe-up!twin-up
Převodovka5M5M5M1A7DS
Zdvihový objem [cm3]999999999-800
Válce/ventily3/43/43/4-2/4
Největší výkon [kW/min-1]44/5000-600050/620055/6200-35/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]95/3000-430090/300095/3000-4300-119/-
Výkon elektromotoru [kW]---6035
Toč. mom. elektromotoru [kW]---210139
Celkový výkon [kW]4450556055
Max. rychlost [km/h]161164171135140
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,416,313,214,015,7
Komb. spotřeba [l/100 km]4,12,9*4,701,1
* spotřeba CNG v kg/100 km

Diskuze (4)
7. 11. 2013 22:06
Nikdy sa to nedostane do prevadzky
Je to prilis pouzitelne a ma to prilis malu spotrebu aby to preslo cez ropnu a danovu lobby. V predaji to moze byt az ked priemerne spotreby budu blizke tomu, aby sa mohli dane dvihnut do takej vysky a do takeho sposobu aby aj clovek pouzivajuci taketo auto platil rovnake sumy ako teraz.
Avatar - KANKUNEN
7. 11. 2013 20:54
Re: a najednou bude dvouválec geniální myšlenkou...
Vůbec přece nezáleží na značce. Tohle snad už spíše připomene imitaci vibrační desky.
Avatar - Ja Prvni 123
7. 11. 2013 19:34
a najednou bude dvouválec geniální myšlenkou...
ještě včera ti blázni od Fiata zkoušeli, co lidi vydrží a dávali jim tam jen půl motoru! A proto se jim prý tak nedaří...
>:D
Avatar - Ada je zase tady
7. 11. 2013 16:13
Diesel hybrid
Velmi správně. Proč to ale trvalo tak dlouho?