Volkswagen Twin-Up pohání dieselový dvouválec a elektromotor
Německá automobilka už na základě svého up!u vytvořila elektromobil e-up!, dnešní realita je ale taková, že hybridy jsou pro běžného řidiče vhodnější. Tuto cestu sleduje plně funkční prototyp diesel-elektrického hybridu Twin-Up.
Pohonné jednotky si vypůjčil ze speciálu XL1. Základem je dvouválec 0.8 TDI, de facto polovina dnes vyráběné šestnáctistovky. Dosahuje parametrů 35 kW a 119 N.m, elektromotor může přidat dalších až 35 kW a 139 N.m. Systémový výkon činí 55 kW, tedy stejně jako u silnější verze benzinového up!u s litrovým tříválcem. Přední kola jsou poháněna přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Automobilka udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,7 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena na 140 km/h. Čistě elektricky tento 1205 kg těžký hybrid ujede až 50 km, v takovém případě může jet nejrychleji 125 km/h. Kapacita baterií je 8,6 kWh, k tomu se přidává nádrž na 23 litrů nafty. Kombinovaná spotřeba činí zázračných 1,1 l/100 km, v přepočtu na emise oxidu uhličitého to představuje 27 g/km.
Volkswagen up! - technická data | |||||
Motor | up! 1.0 BMT | eco up! | up! 1.0 MPI | e-up! | twin-up |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 1A | 7DS |
Zdvihový objem [cm3] | 999 | 999 | 999 | - | 800 |
Válce/ventily | 3/4 | 3/4 | 3/4 | - | 2/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 44/5000-6000 | 50/6200 | 55/6200 | - | 35/- |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 95/3000-4300 | 90/3000 | 95/3000-4300 | - | 119/- |
Výkon elektromotoru [kW] | - | - | - | 60 | 35 |
Toč. mom. elektromotoru [kW] | - | - | - | 210 | 139 |
Celkový výkon [kW] | 44 | 50 | 55 | 60 | 55 |
Max. rychlost [km/h] | 161 | 164 | 171 | 135 | 140 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 14,4 | 16,3 | 13,2 | 14,0 | 15,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,1 | 2,9* | 4,7 | 0 | 1,1 |
* spotřeba CNG v kg/100 km |