Volkswagen Viloran na prvních skicách. Je to takový Touareg MPV
Na evropských trzích prodeje MPV klesají, jinde ve světě se jim ale pořád daří. I proto Volkswagen pracuje na velkoprostorové novince Viloran.
Volkswagen dnes na evropských trzích nabízí tři MPV – Golf Sportsvan, Touran a Sharan, což se pomalu stává širokou nabídkou – konkurence tento segment postupně opouští, kvůli klesajícímu zájmu zákazníků. K podobnému kroku se zřejmě chystají i ve Wolfsburgu, Golf Sportsvan a Touran zřejmě nahradí jediný model (jestli vůbec), budoucnost stařičkého Sharanu, nabízeného v současné generaci už od roku 2010, je pak nejistá. Jinde ve světě ale MPV mají pořád rádi, což Volkswagen nemůže nechat bez povšimnutí.
V září tak vyšlo najevo, že Volkswagen pracuje na novém velkoprostorovém modelu, který se bude jmenovat Viloran. Nyní automobilka pak jeho příchod oficiálně potvrdila, když představila jeho první skici.
Z nich tak vyplývá, že se nové velké MPV v lecčems inspiruje u Touaregu, s nímž bude sdílet řešení přídě. To znamená masivní masku chladiče, na níž přímo navazují hlavní světlomety. Zboku zaujmou zadní boční posuvné dveře, zatímco záď ozdobí vodorovná linka vedoucí z koncových světel.
Z Touarega bude převzata také osobnost. Volkswagen totiž prezentuje Viloran jakožto luxusní MPV. Ona i ta velikost bude pořádná, věří se, že Viloran bude dlouhý kolem 5,3 metru. Přeroste tak i dnešní Sharan, jehož délka činí 4.952 mm.
K dispozici má být pětimístná i sedmimístná varianta. Vyloučeno pak není ani šestimístné provedení s dostatkem prostoru pro všechny pasažéry. V nabídce motorů se počítá s benzinovým čtyřválcem, který bude naladěn na 162 kW a 350 N.m. Kombinován má být s osmistupňovým automatem. Základem je údajně modulární platforma MQB, což je proti Touaregu rozdíl – ten využívá architekturu MLB evo.
Viloran má však pro evropského zákazníka jednu nevýhodu, v současnosti se s ním primárně počítá pro čínský trh. Vyrábět se má v závodě SAIC Volkswagen. I proto se světu poprvé představí právě v Číně, a to již tento měsíc na autosalonu v Kantonu. Prodej v Evropě ale přece jen není zcela vyloučen, i proto, že prototypy Viloranu byly zahlédnuty během testování ve Španělsku.