Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Viloran na prvních skicách. Je to takový Touareg MPV

David Bureš David Bureš 9. 11. 2019 • 06:47
12
9
Zobrazit náhledy (12)
Volkswagen Viloran Volkswagen Viloran Volskwagen SMV Concept Volskwagen SMV Concept Volskwagen SMV Concept Volkswagen Viloran Volkswagen Viloran

Na evropských trzích prodeje MPV klesají, jinde ve světě se jim ale pořád daří. I proto Volkswagen pracuje na velkoprostorové novince Viloran.

Volkswagen dnes na evropských trzích nabízí tři MPV – Golf Sportsvan, Touran a Sharan, což se pomalu stává širokou nabídkou – konkurence tento segment postupně opouští, kvůli klesajícímu zájmu zákazníků. K podobnému kroku se zřejmě chystají i ve Wolfsburgu, Golf Sportsvan a Touran zřejmě nahradí jediný model (jestli vůbec), budoucnost stařičkého Sharanu, nabízeného v současné generaci už od roku 2010, je pak nejistá. Jinde ve světě ale MPV mají pořád rádi, což Volkswagen nemůže nechat bez povšimnutí.

V září tak vyšlo najevo, že Volkswagen pracuje na novém velkoprostorovém modelu, který se bude jmenovat Viloran. Nyní automobilka pak jeho příchod oficiálně potvrdila, když představila jeho první skici.

Z nich tak vyplývá, že se nové velké MPV v lecčems inspiruje u Touaregu, s nímž bude sdílet řešení přídě. To znamená masivní masku chladiče, na níž přímo navazují hlavní světlomety. Zboku zaujmou zadní boční posuvné dveře, zatímco záď ozdobí vodorovná linka vedoucí z koncových světel.

Z Touarega bude převzata také osobnost. Volkswagen totiž prezentuje Viloran jakožto luxusní MPV. Ona i ta velikost bude pořádná, věří se, že Viloran bude dlouhý kolem 5,3 metru. Přeroste tak i dnešní Sharan, jehož délka činí 4.952 mm.

K dispozici má být pětimístná i sedmimístná varianta. Vyloučeno pak není ani šestimístné provedení s dostatkem prostoru pro všechny pasažéry. V nabídce motorů se počítá s benzinovým čtyřválcem, který bude naladěn na 162 kW a 350 N.m. Kombinován má být s osmistupňovým automatem. Základem je údajně modulární platforma MQB, což je proti Touaregu rozdíl – ten využívá architekturu MLB evo.

Viloran má však pro evropského zákazníka jednu nevýhodu, v současnosti se s ním primárně počítá pro čínský trh. Vyrábět se má v závodě SAIC Volkswagen. I proto se světu poprvé představí právě v Číně, a to již tento měsíc na autosalonu v Kantonu. Prodej v Evropě ale přece jen není zcela vyloučen, i proto, že prototypy Viloranu byly zahlédnuty během testování ve Španělsku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

To už tu bylo.
| 10. 11. 2019
Jmenovalo se to Mercedes-Benz R. Pro čínského otrokáře asi dobrý. V Evropě se to moc neujalo. Kdo z těch, co mají na to, se nechat vozit na zadním sedadle, při tom chce sedět v MPV.
Re: Pikantní je
| 9. 11. 2019
No, vepredu je treba tezkej diesel a ta vaha to auto takhle stlacila, no.
S tim 0.9 dvoutaktnim trivalcem to bude urcite lepsi!
Re: Re: Akorat, ze v Evrope se tohle auto bude prodavat s 0.
| 9. 11. 2019
Sorry jako... mne je u toho taky smutno.
Avatar - Ada je zase tady
Pikantní je
| 9. 11. 2019
Když napíšou jako Touareg a mezi pneumatikou a lemem blatníku je asi 1cm... :no:
Hnusné Zombie
| 9. 11. 2019
Ale čtenářům auto.cz se to Zombie líbí. Mají heslo, čím víc Zombie, tím víc auto.
Tady jak málo čtenářům auto.cz stačí, jenom to Zombie.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku