Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zavede silniční testy emisí, šetření skandálu stále probíhá

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 10. 12. 2015 • 23:34
4
Šéf koncernu VW uvedl, že dopady skandálu na výrobu zůstanou omezené. Finanční postihy se podle něj zatím nedají odhadnout. Kvůli skandálu bude zavedeno měření emisí v běžném provozu.

Německá automobilová skupina Volkswagen zlepší dohled nad vývojem softwaru pro motory, aby zabránila další manipulaci s emisemi. Zavede také měření emisí v silničním provozu, jehož výsledky se budou nezávisle ověřovat. Na tiskové konferenci v ústředí společnosti to dnes oznámil její výkonný šéf Matthias Müller.

Firma také uvedla, že lidi zodpovědné za skandál s měřením emisí u naftových vozů zatím jmenovat nebude, a dodala, že vyšetřování ještě zdaleka není u konce. „Nedovolíme, aby nás krize ochromila," řekl Müller. „Současná situace je sice vážná, společnost to ale nezlomí," dodal.

Předseda dozorčí rady Hans Dieter Pötsch prohlásil, že společnost bude „neúnavně usilovat o zjištění, kdo byl zodpovědný za to, co se stalo", a dal najevo, že nebude nikoho šetřit. „Všechno je na stole. Nic se nezamete pod koberec,"„ řekl Pötsch. Dodal však, že Volkswagen je nadále přesvědčen, že do manipulace s emisemi byl zapleten jen malý počet zaměstnanců.

Podle Pötsche se neobjevily ani důkazy, že by do manipulace byl zapojen někdo z představenstva nebo dozorčí rady. Naznačil ale, že i přesto se skandál některých z nich ještě může dotknout. „Nejde jen o přímou, ale také o celkovou zodpovědnost," řekl podle agentury Reuters.

Pötsch dnes znovu vyjádřil „hlubokou lítost" nad skandálem a řekl, že hlavní prioritou skupiny bude obnovení důvěry. Externí vyšetřování, které vede americká právnická firma Jones Day, dosahuje pokroku, na jeho závěry bude ale ještě zapotřebí určitý čas, uvedl.

„I když nemůžeme jednou provždy zabránit špatnému jednání jednotlivců, v budoucnu bude velmi obtížné naše postupy obejít," uvedl předseda dozorčí rady. Podle něj nešlo při manipulaci se softwarem o jednorázovou chybu, ale o celý řetězec chyb.

Vyšetřování podle Pötsche dosud analyzovalo údaje z počítačů, telefonů a dalších zařízení 400 zaměstnanců ze 2000, jimž bylo zakázáno veškerá tato data mazat. Vyšetřovatelé prošli 102 terabytů dat, což odpovídá obsahu zhruba 50 milionů knih.

Související články

Témata
10. 12. 2015 23:18
Re: otazka je, jak to zakonodarce s tou emisni normou vlastn
Tak NEDC vznikl pro potřeby měření emisí, tedy když specifikovali Euro1, co si pamatuji.

Přinejlepším to podle mne lze interpretovat tak, že ten motor musí splnit limit za jakýchkoli podmínek, které jsou v normě uvedené (tedy pokud je tam teplota vzduchu uvedená jako interval, řekněme 15-25 °C, tak ji musí splnil za všech teplot v tomhle intervalu, ne jen při 21 °C). Podle mne je nelogické vyžadovat, abys ji plnil i mimo podmínky použitelné pro měření. Proč tam nejsou zahrnuté, když musíš? A ve chvíli, kdy k tomu přistupuješ tímhle stylem, tedy musí za "všech" podmínek (musíš je přesně specifikovat, proto ty uvozovky, protože jsou podmínky, se kterými se normálně nesetkáváme a nedává moc smysl pro ně auta stavět), nemá podle mne smysl říkat, jak přesně to budeš testovat. A můžeš si v tom dělat změny v rámci stanovených podmínek, jaké chceš, bez jakéhokoli varování. Pro každý test můžeš klidně vybrat podmínky náhodně a udělat několik opakování. Ideální samozřejmě je, když znáš ty nejhorší možné podmínky a testovat právě při nich (pro každý limit můžeš mít zvlášť sadu; a i tak bys měl sledovat, co se děje mimo). Navíc se nemusíš obtěžovat nějakými cykly, které vedou ke zprůměrování výsledku, můžeš systematicky projíždět různé režimy (asi nejnáročnější je zkoumání, co dělá studený motor).

Když si vezmu, jak se řešily například studené starty, tak je podle mne celkem jasné, že máš normu plnit jen ve specifikovaném cyklu a to v průměru přes celý cyklus. A jak jsem napsal v předchozím odstavci, odpovídá tomu i to, jak je ta norma udělaná. Cyklus by samozřejmě měl být reprezentativní, ale to není starost automobilek. A podle mne není košer, když k řízení motoru používáš parametry, které nemají s motorem nic společného (takže bych asi sáhl po určení, co přesně se smí používat, nic více, s možností navrhnout změnu, je třeba brát v potaz vývoj - což nic negarantuje, jen to podobné pokusy ztíží).
Avatar - Hittman
10. 12. 2015 20:40
Re: otazka je, jak to zakonodarce s tou emisni normou vlastn
Bla bla bla bleeeeé :yes:
10. 12. 2015 16:15
otazka je, jak to zakonodarce s tou emisni normou vlastne my
jestli auta maj plnit příslušnou euro x normu podle mereni NEDC, nebo se ma zprisnovani limitu emisi projevit i v realnem provozu.

od euro3 do euro6 se norma na NOx u dyzlu zprisnila 6x, ale v realnem provozu (az na nektere výjimky s SCR) se zprisneni neprojevilo a podle mereni nektera auta vypousti stále cca to same, bez ohledu jestli je motor homologovany pro euro3 nebo euro6.

hodne zakonu nebo norem se da vylozit ruzne a nekdy mozna i protichudne a je pak na soudu aby rozhod, jak prislusny zákon/normu vylozit a ty, kdo uplatnili spatny vyklad, by mel soud potrestat.

a protože neverim, ze zprisnovani norem na emise bylo mysleno tak, ze maji vyhovet pouze v cyklu NEDC v laboratori, tak ten, kdo neplni emise pro prislusne euro x v realnem provozu, tak tuto normu tim padem nesplnuje a mel by dostat za vyucenou.

rozdil je samozrejme pokud jde o CO2. euro x CO2 nezminuje a navíc je to silne zavisle na stylu jizdy.
ale emise, které euro x vyjmenovava by mely byt dodrzeny i v realnem provozu, aspoň tak to podle me bylo mysleno.
10. 12. 2015 15:45
tohle
snad musi zavest vsichni.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud