Volkswagen zlevnil Tiguan: Nové ceny začínají na 627.500,-Kč resp. 662.200,- Kč (4Motion)
Volkswagen Tiguan je nejprodávanějším SUV v Evropě. Na českém trhu obsadil v září v součtu počtu registrací osobních verzí a N1 druhou příčku, ve statistice za celý rok mu ale náleží až sedmé místo. Oživení prodeje by mohly přinést současné změny ceníkových cen, kdy došlo k plošnému snížení cen celé modelové řady přibližně o 130 tisíc Kč.
Základní výbava Trend & Fun obsahuje vše potřebné a obvyklé, mj. 6 airbagů, stabilizační systém, nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizace Climatic, rádio RCD 300 s CD a MP3 přehrávačem a 8 reproduktorů, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, jízdní program Off Road, multifunkční ukazatel Plus s kompasem nebo ocelová kola a pneumatiky 215/65 R16.
TEST VW Tiguan 2.0 TDI - Small brother (12/2007) |
TEST VW Tiguan 2.0 TDI AT – Kopečky, bahýnka a snížky (03/2008) |
TEST VW Tiguan 1,4 TSI - chalupář zajásá |
Terénnější výbava Track & Field se liší jinými nárazníky s většími nájezdovými úhly, ochranným krytem pod motorem, standardními koly z lehkých slitin „San Diego“ (pneumatiky 215/65 R16), střešními ližinami v černé barvě a k dispozici je také sklopné opěradlo spolujezdce.
V nabídce je také třetí stupeň výbavy Sport & Style. V této verzi jsou kolem oken chromované lišty, zadní boční skla jsou zatmavená, střešní ližiny jsou stříbrně eloxované a chybí nárazníky Track & Field. Uvnitř se nachází sportovní sedadla a tříramenný kůží potažený volant. Funkční výbava je bohatší o tempomat.
Přestavba na N1 stojí 23.680,- Kč, za metalický lak se připlácí 12.000,- Kč.
Volkswagen Tiguan 4Motion - nové ceny na českém trhu (listopad 2008) | |||||
Motor | 1,4 TSI | 2,0 TSI (125 kW) | 2,0 TSI (147 kW) | 2,0 TDI (103 kW) | 2,0 TDI (125 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1390 | 1984 | 1984 | 1968 | 1968 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 110/5800 | 125/4300 | 147/5100 | 103/4200 | 125/4400 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 240/1750-4000 | 280/1700-4200 | 280/1700-5000 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 192 | 201 (197) | 210 (207) | 186 (182) | 201 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,6 | 8,5 (9,9) | 7,9 (8,5) | 10,5 (10,7) | 8,9 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 8,4 | 8,8 (9,9) | 8,8 (9,9) | 6,9 (7,5) | 7,0 |
Cena Trend & Fun [Kč] | 662.200,- | 683.800,- (725.800,-) | - | 712.600,- (754.600,-) | - |
Cena Track & Field [Kč] | 686.400,- | 708.800,- (750.000,-) | 737.400,- (779.400,-) | 746.800,- (778.800,-) | 764.400,- |
Cena Sport & Style [Kč] | 695.200,- | 716.800,- (758.800,-) | 746.200,- (788.200,-) | 745.600,- (787.600,-) | 773.200,- |
Poznámka: Údaje v závorkách jsou pro verzi se šestistupňovou automatickou převodovkou.
Verze 1,4 TSI a 2,0 TDI (103 kW) ve výbavě Trend & Fun jsou v nabídce také s pohonem pouze předních kol, který je o 34.700,- Kč levnější. Motorizace 1,4 TSI tak v této kombinaci stojí 627.500,- Kč, turbodiesel 2,0 TDI 677.900,- Kč.