Volkswagenu loni klesl prodej užitkových vozů o pětinu
"V roce 2009 jsme plně pocítili dopad hospodářské krize," upozornil generální ředitel divize Stephan Schaller. "Víme, že rok 2010 bude dalším obtížným rokem. Dna jsme již dosáhli, ale ještě jsme ho nepřekročili," dodal.
Nejprodávanějším modelem portfolia značky Volkswagen Nutzfahrzeuge byl Caddy s 139.826 prodanými exempláři (-7,7 %). Osobní provedení VW Caddy jako jediný model z nabídky profitoval z německého šrotovného. Dramatický propad -34,4 % zaznamenala modelová řada Transporter/Multivan/Caravelle. Loni se prodalo 116.503 ks. Větší Crafter na tom byl s meziroční ztrátou podobně (-33,1 %), prodáno bylo 33.903 vozů.
Celý trh užitkových vozidel se v Evropě loni zmenšil asi o 32 %.
V roce 2010 by měl prodej vylepšit modernizovaný Transporter a jeho odvozené varianty a taky nový velký pick-up Amarok.
Divize užitkových vozidel VW by mohla v budoucnosti vytvořit třístrannou alianci s výrobci těžkých nákladních automobilů MAN a Scania. Volkswagen vlastní v německé firmě MAN 30procentní podíl a ve švédské společnosti Scania dokonce více než 70procentní podíl.
Největším výrobcem užitkových automobilů na světě je německý koncern Daimler. Ten uvedl, že celosvětová poptávka po užitkových automobilech začíná vykazovat první známky oživení. Upozornil však, že konec krize v odvětví ještě není na dohled.
"Dosáhli jsme dna," prohlásil ředitel největší továrny Daimleru na výrobu nákladních automobilů Yaris Pürsün. "Proto vstupujeme do nového roku s větším optimismem," dodal. Daimler podle agentury DPA vykázal v loňském roce pokles prodeje nákladních automobilů o 40 až 60 procent.