Volvo C30 po faceliftu: Levnější a vybavenější (první cena 453.000,- Kč)
Malý švédský hatchback prošel omlazovací kúrou. Nový je tvar světel i masky chladiče, z obou nárazníků zmizel černý plast a vstupy vzduchu připomínají menší ze švédských SUV, XC60. Výrazné oplastování lemů blatníků v odlišném odstínu barvy karoserie zůstalo, stejně jako spoiler na zádi, a ani grafika zadních světel neprošla výraznější úpravou.
S modelovým rokem 2010 přichází ale také facelift ceníku. Marně bychom v něm už hledali motor 1,8 (92 kW), který tvoří mezistupeň mezi základní 1,6 (74 kW) a 2,0 (107 kW). Stejně tak zmizela základní výbava Volvo.
Základem je proto provedení Kinetic s první cenou 453 tisíc Kč, které zlevnilo o 21 tisíc Kč a dostalo některé položky navíc. Nechybí v ní šest airbagů, systémy ochrany SIPS a WHIPS, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektrické stahování oken a autorádio s připojením Aux-In, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky a dekor Bauxite. Novinkou je standardní dvouzónová klimatizace, 16palcová ocelová kola místo 15palcových, palubní počítač a kryt zavazadelníku. Všechny nové prvky výbavy byly dříve dostupné za příplatek.
Volvo C30 2010 - ceny benzinových motorizací na českém trhu (prosinec 2009) | |||||
Motor | 1,6 | 2,0 | 2,0F DRIVe | 2,4i | T5 |
Převodovka | 5M | 5M | 5M | 5M (5A) | 6M (5A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1596 | 1999 | 1999 | 2435 | 2521 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 5/4 | 5/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 74/6000 | 107/6000 | 107/6450 | 125/6000 | 169/5000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 150/4000 | 185/4500 | 185/4500 | 230/4400 | 320/1500 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 210 | 210 | - | 240 (235) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,8 | 9,4 | 9,4 | 8,1 (8,8) | 6,7 (7,1) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,0 | 7,4 | 7,8 | 8,4 (9,0) | 8,7 (9,0) |
Cena Kinetic [Kč] | 453.000,- | 534.000,- | 546.000,- | 595.000,- | - |
Cena Momentum [Kč] | 527.800,- | 608.800,- | 620.800,- | 644.000,- | 757.000,- |
Cena Summum [Kč] | 592.800,- | 673.800,- | 685.800,- | 669.800,- | 822.000,- |
Cena R1-Design [Kč] | 563.200,- | 644.200,- | 656.200,- | 705.200,- | - |
Cena R2-Design [Kč] | - | - | - | - | 840.600,- |
Momentum přidává litá kola, tempomat, multifunkční volant, přední mlhovky, dešťový senzor, dekor Aluminium a kryty zrcátek v barvě karoserie. Navíc proti předfaceliftovému provedení jsou elektricky sklopná zpětná zrcátka, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce včetně bederní opěrky a klimatizace s Air Quality Systémem. Mimo to výbava Momentum zlevnila o 1.200,- Kč.
Summum tuto výbavu doplňuje o kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, 17palcová kola a bi-xenonové světlomety, které jsou nově adaptivní místo pevných.
V nabídce jsou i dva pakety R-Design, které představují výbavu Kinetic, resp. Momentum rozšířenou o sportovní doplňky exteriéru a interiéru. Vyšší provedení R2-Design je ale dostupné jen s vrcholnou motorizací T5.
Automatická převodovka Geartronic je za příplatek 49 tisíc Kč.
Volvo C30 2010 - ceny dieselových motorizací na českém trhu (prosinec 2009) | ||||
Motor | 1,6 D DRIVe | 2,0 D | 2,0 D Powershift | D5 |
Převodovka | 5M | 6M | 6DS | 6M (5A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1560 | 1997 | 1997 | 2400 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 5/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 80/4000 | 100/4000 | 100/4000 | 132/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 240/1750 | 320/2000 | 320/2000 | 400/1750 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 205 | 205 | 225 (220) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,3 | 9,4 | 9,5 | 7,7 (8,4) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,5 | 5,7 | 5,9 | 6,2 (6,9) |
Cena Kinetic [Kč] | 572.000,- | 595.000,- | 644.000,- | 676.000,- |
Cena Momentum [Kč] | 646.800,- | 669.800,- | 718.800,- | 750.800,- |
Cena Summum [Kč] | 711.800,- | 734.800,- | 783.800,- | 815.800,- |
Cena R1-Design [Kč] | - | 705.200,- | 754.200,- | 786.200,- |