Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo C70 - Elegantní seveřan

Tomáš Zajíček Tomáš Zajíček 2. 2. 1997 • 22:04
12
Zobrazit náhledy (12)
Volvo C70 Volvo C70 Volvo C70 Volvo C70 Volvo C70 Volvo C70 Volvo C70
Volvo C70 veřejnost poprvé spatřila na loňském autosalonu v Paříži, kde tento vůz představoval hlavní atrakci na stánku automobilky Volvo. Jde o mimořádně zdařilý dvoudveřový vůz, který využívá výrazně upravený podvozek současné střední řady 70...

Tři roky před představením v Paříži dostal vývojářský tým zelenou pro vývoj přísně utajovaného dvoudveřového luxusního vozu, který měl být doplněn i o verzi kabriolet. Úkol to nebyl lehký, jelikož nový vůz musel dosahovat všech bezpečnostních i kvalitativních parametrů hodných pověsti vozů Volvo. Výsledkem vývoje je atraktivní karoserie dynamického vzhledu. Tradiční hranatá karoserie vozů Volvo je zapomenuta a design se blíží nejmenší řadě 40 (viz. Představujeme - Volvo 40).

Volvo C70 je určeno především pro prodej na náročných trzích Japonska, západní Evropy a USA. Od toho se také odvíjí bohatá základní výbava (ABS, 4x airbag, el. ovládání oken i zrcátek, pos. řízení, atd. i nezvyklé nadstandardní prvky, např. navigační systém RTI s výklopným displejem a mapami, umístěnými na CD-ROM. Specialitou je rozmístění dvanácti reproduktorů v interiéru vozu, které jsou doplněny audiosoupravou s Dolby Surround! Dále si může "rozmazlený" zákazník v katalogu vybrat ze čtyř druhů textilních potahů nebo kůže, která bude jistě ladit s některým ze sedmnácti barevných odstínů laku karoserie.

Na vývoji podvozku spolupracoval i Brit Tom Walkinshaw jehož firma je dostatečně známa jak z okruhových závodů, tak i vlastnictvím týmu F1 - Arrows. Právě díky spolupráci s touto firmou vznikly celkem tři druhy "naladění" podvozků, které si může zákazník objednat. Mimo to je možno si přiobjednat i automatickou regulaci světlé výšky vozu Nivomat. Konstrukčně složitá víceprvková zadní náprava Delta-link svým působením vyrovnává nedotáčivé chování vozu s předním pohonem.

Avšak co by to bylo za sportovní vůz, pokud by motor neměl dostatečnou sílu pro pořádné rozhýbání vozu. U C70 je vše v pořádku. Zatím jediný montovaný agregát je pětiválec s objemem 2,3 litru, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem Garrett s úctyhodným výkonem 176 kW a točivým momentem 330 Nm! Nejvyšší rychlost s tímto motorem je plných 250 km/h a stokilometrovou rychlost C70 pokoří za 6,9 sekundy. V příštím roce bude C70 doplněn o druhý, o něco slabší motor, opět pětiválec 2,5 litru turbo s výkonem 142 kW.

Kariéra nového modelu značky Volvo tedy úspěšně začala a má všechny předpoklady, aby několik dalších let tuto značku úspěšně reprezentoval.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku