Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo: dvouspojková převodovka Powershift za 49.000,-Kč, rychlé samočinné řazení, horší spotřeba

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Dvouspojková převodovka je již v nabídce také na českém trhu. Zatím pro jedinou motorizaci 2.0D, ale hned ve třech modelech.

Modely C30, S40 a V50 vybavené dvoulitrovým turbodieselem jsou nyní k dispozici také s automatickou šestistupňovou převodovkou firmy Getrag, které u Volva říkají Powershift. S novou automatickou alternativou k původní šestistupňové manuální převodovce získáte na jednu stranu rychleji řadící automat, ale podle údajů výrobce budete jezdit s vyšší kombinovanou spotřebou. U Volva C30 2.0D jde o nárůst z 5,7 l/100 km na 5,9 l/100 km, akcelerace z 0 na 100 km/h trvá místo 9,4 s s převodovkou Powershift 9,5 s.

Se sedanem má motor 2.0D (100 kW) a Powershift spotřebu také o 0,2 l vyšší než u manuální převodovky (5,8 vs. 6,0 l/100 km), zrychlení z 0 na 100 km/h trvá o desetinu sekundy déle (9,5 vs. 9,6 s) a podobný vývoj zaznamenaly tyto hodnoty i u kombi V50. Automobilka ve svých materiálech vyzdvihuje zejména srovnání s konvenčními automaty s hydrodynamickým měničem, proti kterým jde o úspornější řešení.

Nejvyšší rychlost všech dvoulitrových turbodieselelů je 205 km/h bez ohledu na karoserii nebo převodovku.

Převodovka Powershift vznikla ve spolupráci s partnerem pro vývoj převodovek – firmou Getrag, která ji vyrábí ve slovenském závodě v Kechneci. Více jsme o převodovce psali v článku Volvo Powershift: slovenská dvouspojková převodovka míří do Volv.

Ondřej Láník
Diskuze (1)