Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo FE LEC s nízko uloženou kabinou se představuje

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Společnost Volvo Truck rozšiřuje svou paletu modelů o novou verzi řady FE s kabinou uloženou nízko nad vozovkou a pohonnými jednotkami, splňujícími emisní normu Euro 6.

Nové Volvo FE LEC (Low Entry Cab) bylo speciálně navrženo pro využití v kombinaci s nástavbami pro svoz komunálního odpadu a má být ideální pro rozvoz zboží ve městech. K hlavním přednostem tohoto modelu má patřit samozřejmě jeho kabina s nízkým vstupem, skvělým výhledem a prostorem až pro čtveřici osob.

Novinka s nízko uloženou kabinou vychází z nejnovější generace středně těžkých nákladních vozidel modelové řady FE, s nimiž sdílí konstrukci podvozku, pohonné jednotky a částečně i design své kabiny.

Volva FE LEC má podlahu kabiny ve výšce 530 mm a pro usnadnění nástupu nebo výstupu posádky si umí přikleknout podobně jako moderní městské autobusy a snížit tu výšku o dalších 90 mm. Pro dosažení co nejlepšího přístupu do kabiny lze dveře otevírat v úhlu až 90 stupňů.

V interiéru kabiny s plochou podlahou, usnadňující pohyb posádky mohou být umístěna až tři sedadla pro cestující, která doplňují sedadlo řidiče. Ten má k dispozici ergonomicky velmi dobře zvládnuté pracoviště a jízdu s vozidlem v městských ulicích mu vedle usnadňuje i bohaté prosklení kabiny a sada rozměrných vnějších zpětných zrcátek. Na přání jsou navíc k dispozici velká boční okna za B sloupky na obou stranách kabiny.

Již zmiňované přikleknutí vozidla je aktivováno automaticky v souvislosti s použití parkovací brzdy, ale lze je zapnout nebo vypnout i prostřednictvím ovladače na přístrojové desce. Součástí výbavy Volva FE LEC je pistole na stlačený vzduch, kterou lze používat k odstranění prachu a nečistot. K dispozici je rovněž zásuvka na 24 V pod sedadle řidiče, kterou lze využít například pro napájení ledničky a v nabídce výbavy nechybí ani parkovací kamera, jejíž obraz je promítán na displej na palubní desce.

Volvo Trucks uvádí FE LEC na evropský trh s konfigurací náprav 4x2 a 6x2 s řízenou vlečenou třetí nápravou. Nabídka pohonných jednotek se omezuje na šestiválec D8K o objemu 7,7 litru ve třech výkonových verzích. Základ představuje D8K250 s výkonem 184 kW a točivým momentem 950 N.m. Následuje D8K280 s 206 kW a 1050 N.m. Vrcholem je D8K320 s 235 kW a 1200 N.m.

Vznětové šestiválce lze kombinovat s převodovkou Volvo I-Shift nebo plně automatickou převodovkou Allison.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - pumpkin
9. 5. 2014 21:23
Re: Econic
Potom u nás zrejme ale nie je dôvod ani na takéto Volvo. Jednoducho mi to príde že ani ryba ani rak. OLO u nás teraz menilo autopark a dožívajúce Scanie vymenili za Mercedesy Axor s nadstavbou Faun. V krajinách kde smetiari nemôžu byť na stupačkách, alebo teda často potrebujú nastupovať, sú pneumatické dvere asi nezanedbateľnou výhodou. Ponúka ich okrem Mercedesu aj Man a Dennis. Ale Volvo asi vie čo robí...
9. 5. 2014 07:51
Re: Econic
Takže je to asi kvůli nějakým předpisům, že během jízdy musí být posádka v kabině, right?
Nešlo mi do hlavy, proč je kabina tak nízko, když nadstavba je tak jako tak vysoko...
8. 5. 2014 20:47
Kabina
Toto je tak nizko, ze by som s tym necchel jazdit v ulicka miest. Niekedy smetiari neprejdu bez toho aby niekde nevyuzili chodnik, ktory je vysoky aj 20 cm a s tymto by tam nechal naraznik aj s kabinou. U nas na ulici ked ostanu auta pri kraji cesty tak tadia neprejdu bez toho, aby nesli po chodniku a v tom mieste je vyska cca 20-25cm, nastastie pouzivaju normalne auta.
Avatar - pumpkin
8. 5. 2014 12:27
Econic
Nie je Mercedes Econic praktickejší? Nevyznám sa do truckov, ale už na prvý pohľad mi príde autobusová kabína s automatickými dverami a vyššou strechou lepším riešením do mesta.
Avatar - dolfi
8. 5. 2014 12:05
Aneb "ryjeme držkou zemi"
>:D