Volvo FE LEC s nízko uloženou kabinou se představuje
Nové Volvo FE LEC (Low Entry Cab) bylo speciálně navrženo pro využití v kombinaci s nástavbami pro svoz komunálního odpadu a má být ideální pro rozvoz zboží ve městech. K hlavním přednostem tohoto modelu má patřit samozřejmě jeho kabina s nízkým vstupem, skvělým výhledem a prostorem až pro čtveřici osob.
Novinka s nízko uloženou kabinou vychází z nejnovější generace středně těžkých nákladních vozidel modelové řady FE, s nimiž sdílí konstrukci podvozku, pohonné jednotky a částečně i design své kabiny.
Volva FE LEC má podlahu kabiny ve výšce 530 mm a pro usnadnění nástupu nebo výstupu posádky si umí přikleknout podobně jako moderní městské autobusy a snížit tu výšku o dalších 90 mm. Pro dosažení co nejlepšího přístupu do kabiny lze dveře otevírat v úhlu až 90 stupňů.
V interiéru kabiny s plochou podlahou, usnadňující pohyb posádky mohou být umístěna až tři sedadla pro cestující, která doplňují sedadlo řidiče. Ten má k dispozici ergonomicky velmi dobře zvládnuté pracoviště a jízdu s vozidlem v městských ulicích mu vedle usnadňuje i bohaté prosklení kabiny a sada rozměrných vnějších zpětných zrcátek. Na přání jsou navíc k dispozici velká boční okna za B sloupky na obou stranách kabiny.
Již zmiňované přikleknutí vozidla je aktivováno automaticky v souvislosti s použití parkovací brzdy, ale lze je zapnout nebo vypnout i prostřednictvím ovladače na přístrojové desce. Součástí výbavy Volva FE LEC je pistole na stlačený vzduch, kterou lze používat k odstranění prachu a nečistot. K dispozici je rovněž zásuvka na 24 V pod sedadle řidiče, kterou lze využít například pro napájení ledničky a v nabídce výbavy nechybí ani parkovací kamera, jejíž obraz je promítán na displej na palubní desce.
Volvo Trucks uvádí FE LEC na evropský trh s konfigurací náprav 4x2 a 6x2 s řízenou vlečenou třetí nápravou. Nabídka pohonných jednotek se omezuje na šestiválec D8K o objemu 7,7 litru ve třech výkonových verzích. Základ představuje D8K250 s výkonem 184 kW a točivým momentem 950 N.m. Následuje D8K280 s 206 kW a 1050 N.m. Vrcholem je D8K320 s 235 kW a 1200 N.m.
Vznětové šestiválce lze kombinovat s převodovkou Volvo I-Shift nebo plně automatickou převodovkou Allison.