Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo FMX: Novinka pro práci v náročném terénu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 4. 2010 • 18:30
7
10
Zobrazit náhledy (7)
Volvo Volvo
Společnost Volvo Trucks v Mnichově na výstavě Bauma a zároveň v Moskvě začátkem tohoto týdne představila nový nákladní vůz Volvo FMX, který byl vyvinut pro náročný silniční a terénní provoz ve stavebním průmyslu.

Společnost Volvo Trucks vyrábí nákladní automobily již od roku 1928 a model FMX má otevírat novou konstrukční fázi, směřující k vyšší specializaci. Jejím důsledkem je rozdělení úspěšné řady FM do dvou speciálně zaměřených směrů, kterými jsou stavebnictví a distribuce.

Volvo FMX je navrženo pro těžké stavební práce. Od svých silničních příbuzných řady FM se na první pohled liší vyšší světlou výškou a novým designem třídílného nárazníku i provedením hlavních světlometů.

Podobně jako u jiných řad nákladních vozů značky Volvo i u FMX lze vytvořit celou řadu kombinací rozvorů kol, výbav podvozku, zdvojených náprav a dalších prvků. Volvo Trucks uvádí u modelové řady FMX celkovou hmotnost vozu v rozmezí od 18 do 48 tun. Výška podvozku může být od 900 do 1240 mm.

K pohonu mohou sloužit vznětové motory D11C o objemu 11 litrů nebo D13B a D13C o objemu 13 litrů. Tyto řadové šestiválce mohou z objemu 11 litrů poskytovat výkony od 243 kW (330 k) do 331 kW (450 k) a v případě třináctilitrových motorů může být k dispozici výkon od 265 kW (360 k) do 368 kW (500 k). Motory vybavené novým katalyzátorem SCR splňují emisní normu Euro 5.

Sílu motoru může na kola přenášet automatizovaná převodovka i-Shift. Ta si poradí i s točivým momentem 2500 Nm, který od 1050 do 1400 min-1 poskytuje třináctilitrový motor D13C s výkonem 368 kW (500 k). Vedle převodovky i-Shift je pro modelovou řadu FMX k dispozici i několik manuálních převodovek a plně automatická převodovka Powertronic.

Prodej modelové řady FMX chce společnost Volvo Trucks spustit na evropských trzích v září letošního roku.

Doporučujeme

Témata
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 02:53
Re: Ikona
Jasně že s náklaďákem od Volvína nezaparkuješ tam co se Smartem ... >:D
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 02:52
Re: Volvo vs. Tatra
A jezdil jsi ty osobně někdy s Tatrou? :-!
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2010 16:37
Re: Ikona
Souhlas, design FMX je povedený. Moderní, ale neagresivní. :yes: Jezdit se dá, horší je to s parkováním. >:D
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2010 16:34
Re: Volvo vs. Tatra
Jaké modely to jsou? Zajímá mě to z toho hlediska, jestli jsou i ty nové takoví držáci.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2010 14:38
Re: Volvo vs. Tatra
Nemluvím o konkurenceschopnosti jako takové. Třeba motory a výbava bude určitě lepší, ale tatra je schopná jezdit dvakrát přeložená v takových podmínkách, že se tomu nechce ani věřit. Mluvím ze skušenosti. Můj otec má Tatry a jezdí v uzavřeném prostoru, kde je halda vykopaná z dolů a svážejí to do drtičky na kamen. Věř mi, že tam bylo pár odvážlivců s autama, jako je MAN a podobně a všem se to rozsypalo (nevydrželo to tu zátěž v těch podmínkách a bylo pro ně dražší to oprvaovat než to vydělalo) Ale Tatre tam jezdí několik a jediné, co se na nich mění je občas prasklá torzní tyč, několikrát týdně proražená guma a obačs se vyvaří korba. Ty auta jezdí dvakrát přeložené, než mají psáno. Je to uzavřený areál mimo komunikace, takže je to jedno.