Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo FMX: Novinka pro práci v náročném terénu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 4. 2010 • 23:30
7
10
Zobrazit náhledy (7)
Volvo Volvo
Společnost Volvo Trucks v Mnichově na výstavě Bauma a zároveň v Moskvě začátkem tohoto týdne představila nový nákladní vůz Volvo FMX, který byl vyvinut pro náročný silniční a terénní provoz ve stavebním průmyslu.

Společnost Volvo Trucks vyrábí nákladní automobily již od roku 1928 a model FMX má otevírat novou konstrukční fázi, směřující k vyšší specializaci. Jejím důsledkem je rozdělení úspěšné řady FM do dvou speciálně zaměřených směrů, kterými jsou stavebnictví a distribuce.

Volvo FMX je navrženo pro těžké stavební práce. Od svých silničních příbuzných řady FM se na první pohled liší vyšší světlou výškou a novým designem třídílného nárazníku i provedením hlavních světlometů.

Podobně jako u jiných řad nákladních vozů značky Volvo i u FMX lze vytvořit celou řadu kombinací rozvorů kol, výbav podvozku, zdvojených náprav a dalších prvků. Volvo Trucks uvádí u modelové řady FMX celkovou hmotnost vozu v rozmezí od 18 do 48 tun. Výška podvozku může být od 900 do 1240 mm.

K pohonu mohou sloužit vznětové motory D11C o objemu 11 litrů nebo D13B a D13C o objemu 13 litrů. Tyto řadové šestiválce mohou z objemu 11 litrů poskytovat výkony od 243 kW (330 k) do 331 kW (450 k) a v případě třináctilitrových motorů může být k dispozici výkon od 265 kW (360 k) do 368 kW (500 k). Motory vybavené novým katalyzátorem SCR splňují emisní normu Euro 5.

Sílu motoru může na kola přenášet automatizovaná převodovka i-Shift. Ta si poradí i s točivým momentem 2500 Nm, který od 1050 do 1400 min-1 poskytuje třináctilitrový motor D13C s výkonem 368 kW (500 k). Vedle převodovky i-Shift je pro modelovou řadu FMX k dispozici i několik manuálních převodovek a plně automatická převodovka Powertronic.

Prodej modelové řady FMX chce společnost Volvo Trucks spustit na evropských trzích v září letošního roku.

Témata
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 02:53
Re: Ikona
Jasně že s náklaďákem od Volvína nezaparkuješ tam co se Smartem ... >:D
Avatar - FRPE
25. 4. 2010 02:52
Re: Volvo vs. Tatra
A jezdil jsi ty osobně někdy s Tatrou? :-!
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2010 16:37
Re: Ikona
Souhlas, design FMX je povedený. Moderní, ale neagresivní. :yes: Jezdit se dá, horší je to s parkováním. >:D
Avatar - Pekelná Micinka
23. 4. 2010 16:34
Re: Volvo vs. Tatra
Jaké modely to jsou? Zajímá mě to z toho hlediska, jestli jsou i ty nové takoví držáci.
Avatar - kari.laz
23. 4. 2010 14:38
Re: Volvo vs. Tatra
Nemluvím o konkurenceschopnosti jako takové. Třeba motory a výbava bude určitě lepší, ale tatra je schopná jezdit dvakrát přeložená v takových podmínkách, že se tomu nechce ani věřit. Mluvím ze skušenosti. Můj otec má Tatry a jezdí v uzavřeném prostoru, kde je halda vykopaná z dolů a svážejí to do drtičky na kamen. Věř mi, že tam bylo pár odvážlivců s autama, jako je MAN a podobně a všem se to rozsypalo (nevydrželo to tu zátěž v těch podmínkách a bylo pro ně dražší to oprvaovat než to vydělalo) Ale Tatre tam jezdí několik a jediné, co se na nich mění je občas prasklá torzní tyč, několikrát týdně proražená guma a obačs se vyvaří korba. Ty auta jezdí dvakrát přeložené, než mají psáno. Je to uzavřený areál mimo komunikace, takže je to jedno.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku