Volvo nevylučuje nový model menší než V40

Volvo zvažuje rozšíření své palety modelů o soupeře pro současné Mini a Audi A1. Pokud se tak stane, bude švédská automobilka potřebovat partnera, s nímž se podělí o náklady na vývoj a také o menší pohonné jednotky, které by pravděpodobně měly vznikat ve spolupráci s mateřským koncernem Zhejiang Geely. Tyto informace poskytl v rámci rozhovoru pro Automotive News Europe generální ředitel Volva Stefan Jacoby.
„Prémioví zákazníci již nedefinují luxus podle velikosti vozu nebo počtu válců, do hry se dostaly jiné věci,“ řekl šéf Volva. Dále jsou podle něj kupující ochotni utratit více peněz i za menší automobily prémiových značek.
To vyplývá i ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics, podle kterých stoupl za loňský rok prodej prémiových značek v čele s A1 a novou generací Lancia Ypsilon o 19 % na 332.262 vozů. Za posledních šest měsíců se ale prodeje v této kategorii snížily o 10 % na 148.891 nových vozů.
V současnosti jsou nejmenšími zástupci značky Volvo modely C30 a V40. Druhý jmenovaný se představil na letošním autosalonu v Ženevě. Podle Automotive News Europe právě díky tomuto modelu nemusí Volvo pospíchat s uváděním dalšího malého vozu. I když V40 je konkurentem pro kompaktní modely prémiových značek, které představují například Audi A3, BMW řady 1 nebo Mercedes-Benz třídy A.
Šéf automobilky Volvo sice potvrdil možnost, že se představí ještě menší model než je V40, ale zároveň uvedl, že jeho prioritou je nyní uvedení sériových modelů na platformě Scalable Platform Architecture (SPA), kterými budou jako první nástupci SUV XC90 a následně i sedanu S80 a dalších modelových řad. Teprve potom mají přijít na řadu pro Volvo netradiční karosářské verze, z nichž Jacoby přímo zmínil sportback a také menší modely než jsou v současné nabídce značky.