Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo připravuje C60 Coupe

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 5. 2013 • 22:11
Volvo nedávno decentně modernizovalo celou modelovou řadu a v příštích pěti letech chystá řadu novinek. Jednou z nich bude kupé C60.

Švédský výrobce v rukách čínského Geely se má čile k světu a stále vyvíjí platformu SPA (Scaled Platform Architecture). Ovšem, podvozek se nedá zkracovat, nebo rozšiřovat do nekonečna, jsou zde také nějaké finanční a váhové limity. Platforma tak nevyhoví menším modelům, pro ty se chystá jiný. Pro menší modely? Současné V40 má rozvor 2647 mm a měří 4369 mm, což je jasná nižší střední třída, stále je však postaveno na modifikovaném šasi Focusu druhé generace.

Jenže, Audi představilo sedan v řadě A3, tříprostorová verze se chystá v jedničkové sérii BMW a Mercedes má zde svého zástupce v novotou vonící CLA, byť ta se nachází na rozhraní nižší střední a střední třídy. Volvo jim chce přímo konkurovat, vždyť S40 spolu s kombi V50 skončily loni. Historií jsou už i třídveřový hatchback C30 a kupé-kabriolet C70, v jejich případě se ovšem žádní nástupci nechystají. Volvo nevylučuje ani příchod nového hatchbacku s pěti dveřmi.

Modelů založených na jednoduše modifikovatelné platformě SPA bude také dost. Kromě příštího V40 a menšího crossoveru XC40 na ní budou postaveny také druhé generace XC60 a XC90, třetí řada S60 a velký sedan S90 coby nástupce současné „osmdesátky“. Zmíněný XC40 bude posazen mezi oplastovaným V40 Cross Country a XC60 a hlavní konkurenci pro něj představují Q3, BMW X1 a Mercedes-Benz GLA.

XC90 se objeví už příští rok, vždyť aktuální řada se vyrábí jedenáct let. Následovat budou sedany a kombi série 90, kombi nahradí současnou V70. Německá konkurence se může začít bát. Třetí S60 přijde na řadu v sezóně 2017 a XC60 se dočkáme o další rok později. Dle serveru Automobile by mělo třešničku na dortu představovat kupé C60, jakýsi ideový nástupce P1800S. Pojme dva dospělé a dvě děti a představí se během tří let.

Revoluce se chystá také v oblasti techniky. Švédská automobilka nezastavila vývoj palivových článků a budoucnost vidí v plug-in hybridech. Současné pěti- a šestiválce skončí za tři roky, nahradí je přeplňované čtyřválce s výkonem do 310 k (228 kW). Pod kapoty se dostanou i tříválce s až 152 kW (207 k). Tato čísla však představují hybridní varianty s přídavnými elektromotory.

Související články

Témata
Články odjinud